Lokasuojat

Ruuvikeskus, Ikh, Wurth?

Kuulostaa vähintäänkin erikois- tai jälkiasennusratkaisulta, jos mutteri laitetaan “väärinpäin”. Kaikkien omien ranskisten lokasuojakiinnikkeet ovat kans 8mm reikiä joissa on laippamutteri, mutta niissä käytetään tällaisia kiinnikkeitä aisoille (p-klipsien sijaan).

1 Like

Nää oli sitte kierteettömille 5mm reikäsille, eli ei se iha Strömsöhön menny se lokarien asennus. Mutta samaan kuntaan sentään ja nyt kerään HP:ta kuraläppien tekoon.

Mitkä ovat leveimmät kirkkaat 650B lokarit? Yritän saada 2.22" renkaita mahtumaan. Vai olisiko helpointa vain vaihtaa vähän kaposempiin?

Viestiketjun kohdassa 1094 on RRn viesti missä ainakin jotain listattuna.

Jos on korkeussuunnassa tilaa niin laita 60mm Gilles Berthoud. Saa Töpystä.

viimeks kun speksasin niin 650b GB sai max. 50mm

Oha noi kuusikymppiset pikkusen naftit, mutta saa kelvata.

Honjo H101 (80 mm)

Mustaa ei kysytty mut sanonpa kuitenkin että SKS Bluemels 75 U

pitkäki versio harmillisen lyhyt :-\

joo jonkunaikaa sai 650b vaan max 50 mutta nykyään kyllä myös 60, joka olikin tervetullut lisä valikoimaan

Honjo Fender H101-650N 650B 80mm Smooth

$ 229.99

aika hintaista, vaikka ei se toki ollut kriteerinä.

Ei ollutkaan, mutta liian hintaista. Pitänee käydä ensi viikolla Töölön Pyörässä.

1 Like

https://www.bike24.com/p2328471.html

Mullon nää Rollerissa. Tolla takalokarilla naarmuttaa vain satulatolppaa, ei runkoa. Eikä naarmuta paljoo jos ei jätä liian löysälle/hiekkaa väliin. Etulokarissa sama homma, vähän läpinäkyvää teippiä vielä vaikka suojaksi haarukan jalkoihin. Fendor Bendor (joka syö ittensä parissa kuukaudessa läpi kiveniskuteipistä ja rungon maalipinnasta) ja Speed Mullet lensi laatikkoon, joutas melkein myydä pois.

E: Myös nopeemmat asentaa ku em. “pikalokarit” joiden asetteluun menee aikaa. Ainut vaan että ei kulje repussa näppärästi mukana.

1 Like

right on, kiitos!

mulla siis tilanne oli et jotku piti saada viime kesänä/syksynä jollekki sade kelille tms ja sit ne vaa jäi kii ja ajelin meneen enkä miettiny koko asiaa.

nytte sitte vähä siivoilin fillaria ja huomasin ton lokarin kaivaman kuopan. ihme etten huomannu esim keväämmällä kun vaihdoin kumit, tai kun oon noita välityksiä puljannu. fillari on kyllä ollu katollaan siis muutamankin kerran tässä…

Mulla on Spessun 26” maasturissa ylhäällä takahaarukan sisäpuolella kaks reikää jossa on kierteet. Saaks niihin jonkuntyyppisen lokarin kiinni vai onko ne jollekin tarakoille tarkoitettu?

Mun mielestä niihin on lokasuojia laitettu ihan huoletta

Oon yrittänyt etsiä Mimmoset lokasuojat niihin sais, mutta ei ole vastaan tullut semmosta mikä niihin reikiin suoraan sopis. Kaikenmaailman pikakiinnitteitä on, mutta kun kerrankin olis reiät mihin pultata niin ei tunnu löytyvän mitään fiksua.

Ps. Kiitos siivoojalle. En laittanut lokaritopikkiin kun aattelin, että ei ehkä ole lokareille olleskaan mokomat reiät

1 Like

Ei varmaan oo mitään mitkä saisi suoraan. Giantilla ilmeisesti tulee pyörien mukana tämmönen kikkare, johon helppo askarrella perus lokarit:

Jaa enpä hoksannu lukea aamutokkurassa että ne reiät on ylhäällä. Sitten ne taitaa kyllä olla tarakalle tarkoitettu

1 Like