Levyjarrut


Tolla tapsan ongelmat pitäis ratketa


on tossa mun keppulassa vähä erilainen haarukanpää ku konstalla.
paloistahan sen näkee, mut epäilykset herää jos on tollanen ku mulla

Eihän se ny niin voi olla että digitapion pitää ostaa erikseen 180mm levy ja adapteri eteen että saa rakkineensa ylipäätään toimimaan.

Omani on FSA:n IS->PM -adapterilla kiinni, 160mm kumpaankin päähän. Ei ota satula kiinni adapteriin, eikä ole ollut kosketushäröäkään. Kunhan ne kerran keskittää prikat oikeilla paikoilla (satulan päällä), ei ole ollut ongelmaa. Kuvasta paha sanoa, mutta onko alempi adapteri oikein päin (UP siis ylös päin)?

Pitänee kokeilla uudestaan tai hankkia uusi adapteri. Mut kyl kaikkien adapterien up nuolet sojottaa ylöspäin

mannine - 9:52, 4.10.2017 » Näitä ku lukee niin tekee heti vaan mieli pysyy vannesorveissa

Vannesorvit on hyvät.

Joskus noille adaptereille pitää näyttää ihan kunnolla viilaa että sopii.
Tosin en osaa kattoo pikseleistä riittääkö kuvan adapterin materiaalivahvuus siihen.

Väh kans tuntuu olevan jarrusta, adapterista ja rungosta kii tarviiko kupuprikkoja vai ei. Itel rygöset suoraan adapterissa.

negaatio - 12:44, 6.10.2017 » Väh kans tuntuu olevan jarrusta, adapterista ja rungosta kii tarviiko kupuprikkoja vai ei. Itel rygöset suoraan adapterissa.
Haloo kupuprikat nostaa satulaa semmosen 5mm ylöspäin. Tuskinpa rungonrakentajan toleranssit nyt ihan niin paljoo pielessä on.
negaatio - 12:44, 6.10.2017 » Väh kans tuntuu olevan jarrusta, adapterista ja rungosta kii tarviiko kupuprikkoja vai ei. Itel rygöset suoraan adapterissa.
Kupuprikat voi laittaa jos jarru on Avid ja prikat tulee jarrun mukana. Muuten ei voi laittaa.

Mä oon useasti törmänny tilanteeseen, että jarrusatula ei sopinu pyörään asennettuun adapteriin. Just se pyöreä osa ottanu kiinni.

Joka kerta on korjautunut sillä, että oon kääntäny adapterin ympäri.

Edes sinnepäin oikean näköisiä tapoja asentaa adapteri on kaksi, joista toinen on toimiva ja toinen ei.

Nää on fillarimaailman vastine USB-liittimille.

Formulan R1:t. Nyt ku tutkailin niin toisen puolen pala vetäytyy sisemmäs ku toisen. Sanoisin että toi kehnompi jää semmosen 1-2mm ulos. Vuoden ollu käyttämäti. Tai ehkä nää on aina ollu tämmöset. Luoja tietää.

Jos nyt koittasin vähä putsailla. Mikäs se turvallinen aine mäntälotraamiseen oli? Alkoholi mutta minkäsorttinen tarkalleen ottaen.

Isopropanoli.

Oukei kiitti.

e. Onpas kiven alla. Ja apteekin hinnat tolkuttomia.

Käviskös tää:
http://www.biltema.fi/fi/Autonhoito/Puhdistaminen-ja-huoltoa/Elektroniikkapuhdistusaine-2000022283/

Ovelasti jemmattu.

mites tuo crc quickleen prismasta/motonetistä/mistä vaan
käyttöturvallisuustiedote tuosta noin

Mulla on kahdet Formulat ja molemissa seteissä on tuota männän palautumisongelmaa. Kerro tuloksista, kun saat putsattua.

Bensiinin jäänestoaineet sisältää ipaa, isopropyylialkoholia, pro-2-nolia, isopropanolia.

98 % ipa Puuilosta

SeppoKyllikki - 18:20, 8.10.2017 » Mulla on kahdet Formulat ja molemissa seteissä on tuota männän palautumisongelmaa. Kerro tuloksista, kun saat putsattua.
Oon kärsimätön ukkeli joten mitään huomisia jaksanu ootella. Putsailin nyt sit vanupuikoilla ja asetonilla. Kaipa ne molemmat männät nyt liikkuu mutta miten toimii käytössä ei aavistustakaan. Suurin ongelma ja se miks otin noi aikanaan irti on ahdas mäntien väli. Palat tulee hiton lähelle levyä ja satula siks ihan tosi kranttu suoruuden suhteen eikä mun kiinnikkeet ollu eikä oo feissattuja. Vaikee käsillä olevilla työkaluilla oli muuten työnnellä molempia mäntiä sisemmäs. Kun yhden männän työnsi sisään niin toinen tuli saman verran ulos. Rakentelin kaikenlaisia työkalukasoja joita tungin sinne väliin yrittäen kiilata lisää väliä mutta en oo ihan varma onnistuinko.

Omat M640 satulat lähinnä purin atomeiks ja revin männät irti (yhtä jopa sörkin pihdeillä hiukan, mutta eihän keramiikka voi naarmuuntua) putsatakseni itse männät asetonilla ja tiivisteet mineraaliöljyyn kastetulla vanupuikolla. Sen verran olivat jo ajoa nähneet että mäntiinkin oli pinttynyt jotain jälkiä ja taitaa ainakin toisen jarrun palautuminen olla skidisti toispuoleista, mutta so far so good. Vinkuu vaan enemmän, lujempaa ja sielua raastavammin kun mitkään testaamani jarrut ikinä, pitänee vielä hioa lasittumat pois huolella.

Sivuhuomio: oli muuten hankalaa repiä noita mäntiä irti, en suosittele noin muutenvaan tehtäväksi.

Männät lentää hienoti pitkin tallia, kun pumppaa jalkapumpulla ilmaa satulaan. Jokun adapterin saa kyllä kehiteltyä. Minä elvytin yhdet Avidit voitelemalla männän sivut tällä: http://m.motonet.fi/fi/tuote/600110/CRC-Jarrurasva-100ml

Edit. Se ensimmäiseksi lähtevä mäntä lähtee yllättävän sähäkästi.