Levyjarrut

Mun puolesta sais kaikki olla torxia.

Top Dog - 22:20, 19.4.2015 » Mun puolesta sais kaikki olla torxia.
Halleluja.

Ihan sama kunhan ois samaa.

Hmmm… Ollako vaiko eikö olla?

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpt1/v/t34.0-12/p526x296/11169030_825742410794893_1312475783_n.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9&oh=e2828deae45d8e2c9c2e511aa9351d23&oe=5540560E&__gda__=1430276999_cdd659cdb3815d733c433551014abec2

Oliksio jollakin antaa levyjarru-hitsaustelinettä, mikälie onkaan nimesi, lainaan?

tos keulas mahtuu sit huonosti 160mm levy pyöriin

Krossipyörään tulee Spyret, katotaan miten käy. BB7 for life ollu meno tähän asti.

Yksi krossikisa märissä ja likaisissa oloissa ja BB7 kahva pohjaa. Nestelevarit for life, jos olisi rahaa.

accro - 12:08, 27.4.2015 » Krossipyörään tulee Spyret, katotaan miten käy. BB7 for life ollu meno tähän asti.
Mites noi Spyret, toimiiko? Vai joko niitä on asiallisen näkösiä nestekahvoja, eikä mitää dildoja?

En tiiä vielä toimiiko kun en oo ajanut. Jotain lastentauteja niissä kuulemma on ollut, mutta katotaan nyt. Alkuperäiset palat ei oo saanu kehuja, voi olla että laitan EBC:n kultaiset palat kiinni.

jopa pyörätelineet seinässä on torxilla kii nykyää

^^ Mulla on toiminut hyvin. Jopa väärän määrän vetävällä kahvalla. Modulaatiota vaijerijarruksi ihmeen hyvin, märällä ei hiekat kihnuuta levyn ja palojen välissä. Kahdella sormella saa helposti perän ilmaan jos hassuttaa.

En tiijä ajoinko sisään väärin kun nyt vähä ravistaa :frowning: . Vois hioo laikan suoraks, ei oo iso rasti.

tänks, taitaa haista homma spyreiltä. maastokahvoillako vetelet?

aasi - 7:56, 6.5.2015 » En tiijä ajoinko sisään väärin kun nyt vähä ravistaa :( . Vois hioo laikan suoraks, ei oo iso rasti.
pro tip täristyksen poistoon; palojen taakse ihan kevyesti kuparitahnaa tai vastaavaa
Jooona - 12:25, 6.5.2015 »
aasi - 7:56, 6.5.2015 » En tiijä ajoinko sisään väärin kun nyt vähä ravistaa :( . Vois hioo laikan suoraks, ei oo iso rasti.
pro tip täristyksen poistoon; palojen taakse ihan kevyesti kuparitahnaa tai vastaavaa
En tiiä täristyksestä, mutta itse oon käyttäny kuparitahnaa jos jarru vinkuu herkästi, varsinkin märällä. Toimii.
TA - 14:14, 6.5.2015 »
Jooona - 12:25, 6.5.2015 »
aasi - 7:56, 6.5.2015 » En tiijä ajoinko sisään väärin kun nyt vähä ravistaa :( . Vois hioo laikan suoraks, ei oo iso rasti.
pro tip täristyksen poistoon; palojen taakse ihan kevyesti kuparitahnaa tai vastaavaa
En tiiä täristyksestä, mutta itse oon käyttäny kuparitahnaa jos jarru vinkuu herkästi, varsinkin märällä. Toimii.
jep. mulla katosi molemmat, vinkuminen ja tärinä.

Milloin nähdään ensimmäiset levyjarrut World Tourilla?

Jossain artikkelissa ammattilainen sanoi, että ainakin häntä pelottaa kaatuilla levyjarrukasassa, kun taas toisaalla arveltiin, että alamäkiosuuksilla nesteet ja levyt kuumenee liikaa (ja muuten jarruja ei pahemmin edes käytetä).

Pahoittelut, jos keskustelu on käyty jo toisaalla.

Heti kun isojen pyörävalmistajien kaupalliset intressit painavat enemmän kuin propelotonin perinne yhdistettynä yhteensopivuusongelmiin ja UCI:n muutosvastarintaan.

Levythän on säännöissä kielletty.

Teknisesti muuta estettä ei ole kuin se, että maantiepyöräilykilpailuissa levyjarrut korjaavat ongelman jota ei ole tavalla joka on ongelmallinen.

Eikös ne tulleet ens kaudella johonkin testikisaan? Ja ei kai täs muuta ongelmaa ole, kuin Campagnolo?

auttakaas apinaa, onko mulla adapterissa vikaa vai missä kun en saa satulaa kiristettyä paikalleen ilman että jarru laahaa.

eli mulla on haarukassa sivusta kiinnitettävä korvake ja satula on edestä/takaa kiinnitettävä (miten sen nyt sit haluaa nähdä).
eli hommasin siihen siis adapterin. säätöhän tapahtuu löysäämällä satulan kiristysruuvit ja painamalla kahvaa jotta satula keskittyy ja samalla sitten kiristämällä satulan. kun satulan vetää kireäksi näkee kun satula lähtee vääntymään. satulan ollessa kierroksen/pari löysällä se ei laahaa mutta kun pultit kiristää alkaa laahaaminen. toivottavasti joku sai jotain selkoa. pitäiskö toi adapteri jollain tapaa “feissata” tms jottei se laahaisi?

PIFu - 12:38, 10.5.2015 » pitäiskö toi adapteri jollain tapaa "feissata" tms jottei se laahaisi?
yv.net ja loputon feissaushimo. Ootko paikantanut mistä kohtaa pääsee levy hankaamaan? Sivuttaissuunnan lisäksi kannattaa tarkistaa pääseekö koskettamaan satulan yläosaan, silloin tuon saa kikkailtua säätöprikoilla - teoriaa tukee myös se että vasta kiristyksen jälkeen ääntää.