Lapsen kuljettaminen

vaihe - 12:46, 17.5.2020 » Mahtuuko kaksi lasta(2 ja 4v) oikeasti siihen bullittin peruspenkkiin, näyttää todella kapealta mutta omniumiin ei mee enää millään.. Jos niin ostetaan bullitt
Meillä menee pienehköt tytöt 6,5 ja 3,5-v bullitin diy laatikkoon, joka on aikalailla sen rungon levynen, mut esim talvipuvuilla on jo ahdasta. Tosin tuo isompi ajelee jo lyhyemmät matkat ite.

Hinta suolanen, ja tytär ei halua. Haluaa kuulemma mieluummin istua takana ja haistella pieruja.

Pientä päivittelyä;

Mac ride on ollut talossa viikon verran ja voi helevetti että on soiva istumalaite! Meikäläisen tasan 2v perusskarppi taapero istuu siinä jo ihan luontevasti ja on nyt aivan innoissaan pyöräilystä isukin kanssa. Jos illalla sovitaan että mennään huomenna ajelemaan niin aamulla kun herää ekat sanat on “pyöräilemään jee!” :smiley: Ennen pyöräily oli vaan semmonen tapa päästä paikkoihin mut nyt siitä on tullu suuri seikkailu joka kerta kun lähetään ulos.

Myös tosi paljon mielekkäämpää kun voi jubailla ja kattella maailmaa tangon takaa yhdessä ja pikkunen pääsee mukaan ohjaamaan. Taitaa kärryn käyttö jäädä kaikissa paitsi erikoistilanteissa tästedes.

Ollaan käyty tässä viikon mittaan muutamalla päiväretkellä laittamassa ruokaa mettässä jne. ja näillä ensikokemuksilla tää istumisjärjestely vaikuttaa myös eri lupaavalta bikepacking ym. pyöräretkeilytouhuihin. Päikkäreille täytyis vaan keksiä joku hyvä systeemi vielä.

Hiton suolaisen hinnan väärti ainakin meille. :slight_smile:

ununu - 14:34, 17.5.2020 » vain korona jutut voi helvetti https://i.imgur.com/9Mm9aCh.jpg
Itekki katellu näitä mut just nää kuvat mua faijana naurattaa :D mieti ku tos eturengas pyyhkii ja lapsi lentää helvetin vittuun ni mitkä on fiilikset mac rider man :D

Kuvassa ei näytä ollenkaan siltä, että eturengas olisi lähdössä alta tai kuski vetäisi suorituskyvyn rajoilla. Hyvää kyytiä vaan skidille, en pidä tuota vastuuttomana. Myös siis isän silmin teen arvioita.

Minä olen lapsen kanssa pannuttanut tasan kerran ajaessani suorituskykyni rajoilla, ja se tapahtui Helsingin Oopperan etupihalla eikä missään korpikuusenkannonalla.

Pihalla on Suihkulähde ja ajattelin kiertää sen seinän puolelta huvittaakseni muksua. Se kiillotettu, märkä graniitti onkin saippua-liukas, joten pannuthan siinä tuli, onneksi vain kuski kastui ja Bullitin turvavyö piti tytön istuimessa.

Oppia.

Jouzer - 18:21, 8.6.2020 » mieti ku tos eturengas pyyhkii ja lapsi lentää helvetin vittuun ni mitkä on fiilikset mac rider man :D
Ai vittu never forget, Karen...

asb - 6:21, 10.6.2020 »
Jouzer - 18:21, 8.6.2020 » mieti ku tos eturengas pyyhkii ja lapsi lentää helvetin vittuun ni mitkä on fiilikset mac rider man :D
Ai vittu never forget, Karen... http://media.zenfs.com/en/blogs/sptuspreprally/Tony-Hawk-and-his-4-year-old-daughter-Kadence-in-Hawks-backyard-Instagram.jpg
En ymmärrä, onks tää joku kuitti mulle? :D

On. Googlaa “tony hawk skates with kid”.

Joo mä guugletin mut en silti tajunnu, vihjaat sä että mä oisin the man Tony Hawkille huutelemas tosta? :smiley: Emmä oo tullu tänne maailmaan ketää tuomitsee, jos homma = hanskas ni mitä sitte

Homma on hanskassa kunnes autoincel ajaa päälle. Mun mielestä lapsien hankkiminen kannattaisi jättää enemmän sivistyneisiin valtioihin kuten Alankomaihin.

Jouzer - 18:21, 8.6.2020 » mieti ku tos eturengas pyyhkii ja lapsi lentää helvetin vittuun ni mitkä on fiilikset mac rider man :D
Jouzer - 10:46, 10.6.2020 » Emmä oo tullu tänne maailmaan ketää tuomitsee, jos homma = hanskas ni mitä sitte
eiku sähän kirjotitkin, että ":D" eli kaikki okei
asb - 11:48, 10.6.2020 »
Jouzer - 18:21, 8.6.2020 » mieti ku tos eturengas pyyhkii ja lapsi lentää helvetin vittuun ni mitkä on fiilikset mac rider man :D
Jouzer - 10:46, 10.6.2020 » Emmä oo tullu tänne maailmaan ketää tuomitsee, jos homma = hanskas ni mitä sitte
eiku sähän kirjotitkin, että ":D" eli kaikki okei
Kyllä sä pääset yli siitä.. :D

Tulin vaan kertomaan, että kahdesti olen ajanut Croozerin nurin. Eka kerralla kantoon metsässä hitaasti, toka kerralla kanttariin vauhdilla. Ei tullut itku, ei pudonnut edes tutti suusta.

Nyt kun kuljetetaan lähinnä istuimissa, kuumottaa enemmän.

bullitilla ehdin kertaalleen kyntää massiivisessa loskapaskakelissä tänä vuonna kun loskan alla olikin joku vajaa 10cm korkea polanne eikä eturengas noussut sen päälle vähemmän yllättäen. onneksi oli talvivaatteet niin pehmensi vähän turvavyön nykäisyä hytissä ja taisi vaan lapsi etupäässä säikähtää koko hommaa.

on mulla tässä vielä projektina kun sain vanhasta auton turvaistuimesta turvavyöt lahjoituksena, että jos virittelisi paremmat vyöt jotka saa nopeammin lapselle päälle ja pysisi varmasti myös paremmin kohdillaan vaikka siellä vähän kiemurreltaisiinkin. melkein jo keksin yksinkertaisen tavan, mutta eihän se idea sitten toiminut edes ideatasolla kun tarkemmin pähkäili yksityiskohtia.

e: noi istuimet jostain syystä pelottaa hemmetisti aina, jotenkin tuo vaakaputkella istuminen tuntuu paljon fiksummalta idealta about ihan kaiken kannalta.

e2: onneks on sähköt bullitissa, lapsi kun tottuu tuohon menoon niin se on saatananmoinen raivokohtaus jos ehdottelee että mentäiskö autolla.

Ei varmaan sais sanoo, mutta oon tota 4,5-vuotiasta about 110-senttistä kuskannu päiväkotiin ihan vaan Jonesin päällä vapaasti istumassa. On muuten hyvä tanko siihen, eikä oo kukaan tehny lastensuojeluilmoitusta vielä.

Seuraava leveli on takatartsi jalkatapeilla ja ehkä pienellä selkänojalla

vanttera - 15:49, 10.6.2020 » Seuraava leveli on takatartsi jalkatapeilla ja ehkä pienellä selkänojalla
Tätä sanotaan juniori-istuimeksi, ja se näteimmän näköinen eli Qibbel on meillä käytössä. Ainoana miinuksena jalkatappien asennuksen hankaluus, ei meinannut löytyä katumaasturista ja tarakkahässäkästä oikeaoppista putkea. Esteettisesti siedettävä, kevyt ja helposti irrotettava. Meillä lisämausteena lapselle oma [s]ohjaus[/s]kiinnipitotanko, onnistuu normiosilla kun on tarpeeksi pitkä kuski, muuten vaatii jonkun stoker-stemmin.

Mutta lapsi ei saa nukahtaa, joten pienemmille sopii vain lyhyisiin matkoihin.

kjeijo - 13:11, 23.3.2014 » Yksivaihde on ehkä hieman väärä forumin
ayy lmao
Kare_Eskola - 21:30, 10.6.2020 »
vanttera - 15:49, 10.6.2020 » Seuraava leveli on takatartsi jalkatapeilla ja ehkä pienellä selkänojalla
Tätä sanotaan juniori-istuimeksi, ja se näteimmän näköinen eli Qibbel on meillä käytössä. Ainoana miinuksena jalkatappien asennuksen hankaluus, ei meinannut löytyä katumaasturista ja tarakkahässäkästä oikeaoppista putkea. Esteettisesti siedettävä, kevyt ja helposti irrotettava. Meillä lisämausteena lapselle oma [s]ohjaus[/s]kiinnipitotanko, onnistuu normiosilla kun on tarpeeksi pitkä kuski, muuten vaatii jonkun stoker-stemmin. Mutta lapsi ei saa nukahtaa, joten pienemmille sopii vain lyhyisiin matkoihin.
Aika hieno onki, mut ite ajattelin vaan ihan normitartsia ja jtn solumuovia vähän siihe. Jalkatapit jollain putkiclampilla seat-/chainstayhin. Meillä tosin päiväkotimatka about kilsan et ei ehdi nukahtelee

enemmän hirvittää prätkällä kyytsäily ku bulsul/kärryl, skidit nauttii kaikista enemmän ku autosta, onneks kaikki liikentees ei oo tahmatassuja ja suurin turvallisuustekijä kuitenkin lienee se oma asenne… tulin vain shitpostaamaan ja toivottelemaan rentoja kilsoja!