Langster 2012

olavyy - 0:00, 13.5.2012 » Ei tietoo ohjainlaakerista. Kestänee mun käytössä vaikka olis puusta veistetty ja herneillä täytetty.
Miksi laiska ja välinpitämätön tässä asiassa, kun muuten fillari on ihan timmissä kipsissä? Tsekkaus maksaa 0€ ja vie 5 minuuttia ja jos se on sama kertakäyttöklaakeri, kuin aiemmissa malleissa, niin korjaus maksaa femman...

jos nettispeksitsekkaus (sic) kelpaa, niin tässä ilmaiseksi:

HEADSET 1-1/8" sealed Cr-Mo cartridge bearings integrated w/ headset, 20mm alloy cone spacer, w/ 20mm of spacers

kiekoissa taitaa sen sijaan olla edelleen irtokuulat…

oikein asiallinen meininki minustakin tuossa nykylänkyrässä. olen tätä suositellut otp-yksivaihteiseksi asiaa pähkiville kavereilleni; hinta-laatu-suhde alkaa olemaan kohdillaan.

Pitäs vissiin ostaa joku oikea jarru tuohon. Ehdotuksia otetaan vastaan.

Tosta vaikka:
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=34902 kahvat
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=72628 jarrut

E: Ja kivan näköinen tuo uusi lankku. Voisi itsellekin speksailla, kivat geot!

Jarrua en ole vielä vaivautunut vaihtamaan, kun pysähtyy se kerran tuolla Tektrollakin (?), mutta pyörä nykykuosissaan. Kuvassa pyörä ratadropilla.

Onhan se toki nopean näköinen. Tankoteipin väri muuttuu pian katu-uskottavammaksi.

Kerran heittää kiekon ympäri ajohanskat kädessä, niin eikös se ole siinä.

Ei jeesus, tolla ratadropilla ajo on kyllä… no, ei sovellu mulle. Uutta tankoa siis. Nyt lähtee halvalla ratadroppi jollekin, jos kiinnostaa.

Eiköhän tämä kesä mene nyt sitten tällä.No ei, muutosta jo tullut.

Penkki: Reverse fort will
Stemmi: Pro LT 60mm/+6 astetta
Ohjaintanko: FSA Vero 42cm
Kahva: XLC
Vapaaratas: ACS Crossfire
Polkimet: MKS Sylvan Road + Bilteman yllättävän hyvät “kertakäyttökoukut”
Kumit: Schwalbe Durano S ja Spessu Espoir Sport (takana)

Tulee heti hitaamman näköinen, kun stemmiä lyhentää.

Tervehdys vaan kaikille!
Olen uusi tällä foorumilla ja muutenkin aloittelija yksvaihteisten kanssa.
Joka tapauksessa, tilasin eilen itselleni samanlaisen Langsterin kuin olavyy:lla, ja odotankin INNOLLA sen saapumista. :slight_smile:

Mulla olis kuitenkin heti alkuun yksi kysymys.
Käykö tuo ACS crossfire 17 vapaaratas suoraan pyörääni, vai tarvitseeko hankkia kokonaan uusi takakiekko?
Kiitoksia jo etukäteen. :slight_smile:

Ensimmäinen vuosi alkaa olla täynnä Langsterilla. Pyörän katu-uskottavuuden puutteita korvaa nykyään ainakin lommo vaakaputkessa ja rungon sisään katkennut pullotelineen niitti. Spessulaatu, onko sitä?

Kuski jää vielä odottelemaan sitä katu-uskottavuutta. Riittänee, kun tuo vaakaputki katkeaa vauhdissa. Sekin taitaa olla tosin melko mahdotonta.

Jaa-ah…Rungon materiaalitieto: A1 Aluminium. Mitähän toi nyt ois. Joku Spessun oma kauppanimi joka kai niitten mielestä kuulostaa hienolta. Spessun paras on kai M5, joten jos sen perusteella nyt pitäis jotain arvata, niin 6061:stä? Siis toi Langsterin runko. Sit pitäis vielä arvailla onko sitä lämpökäsitelty vai ei - niin ja mikä versio 6xxx:stä. Klommo on kuitenkin reunassa kun kaikkein suurimmat rasitukset tulee putken yläpintaan, muodonmuutos näyttää kyllä vähän jatkuvan putken yläpinnalle - ja rungon matsku on kai, ehkä, kukaties pikkusta hittiä sietävää. Noitten pohjalta, ihan hatusta vetästynä: tuskin katkeaa. Ite kyllä seurailisin tuleeko tolle alueelle uusia muutoksia käytössä.

asb - 17:15, 15.4.2012 » ...niin ota kruunu veke ja täytä ylimääräinen tila uusilla kuulilla.
Pakko oli kaivella vuotinen ketju jostain syvältä ihan vain oman laitteistohankinnan relevanttiuden perusteella. Siis pitääkö sille ohjainlaakerille tehdä modausta vai ei, sillä pyörän elinikä kiinnosta. 2013 langsteri hankinnassa.