Kyläsaaren pyörämesta

Onhan siellä sellanenkin, nykyään erillisessä konttimyymälässä, eli itse uusix-paja suljettu asiakkailta. Tarjonta aika köyhää, mutta pientä sälää ja mutteria ja mummis/pappis/hobocross-matskua tietty löytyy + satunnaisia löytöjä

Lisäksi siellä pajan takapihalla ulkona on raatojen / aihioiden hautausmaa josta ainakin mulle kerrotun mukaan saa myös itse irrotella yksittäisiäkin osia

Edit: hidas…

Jos joku muukin vielä tekee budjettikiekkoja niin Uusixilla olis vajaa laatikollinen kuvan Shimano NOS NIB 36h etunapoja:

Nopeasti mitattu datasheet:
akseli 8 mm
paino 210 g
OLD 94 mm (kuvan prikoilla 97 mm)
pitch circle diameter 62 mm
flange distance 35 mm (eli 70 mm laipasta laippaan)

Hinta on neuvoteltavissa, omani sain niin halvalla että näen ensi yönä pahaa unta.

E: caveat, aika rouhee, mut ainakin yritän herkistellä
irtokuulanapa, helppo huoltaa, uusilla vassuilla aivan tyydyttävä esine

rostfrid - 13:17, 31.5.2017 » Jos joku muukin vielä tekee budjettikiekkoja niin Uusixilla olis vajaa laatikollinen kuvan Shimano NOS NIB 36h etunapoja: https://i.imgur.com/5eCQ1L6l.jpg Nopeasti mitattu datasheet: akseli 8 mm paino 210 g OLD 94 mm (kuvan prikoilla 97 mm) pitch circle diameter 62 mm flange distance 35 mm (eli 70 mm laipasta laippaan) Hinta on neuvoteltavissa, omani sain niin halvalla että näen ensi yönä pahaa unta. E: caveat, aika rouhee, mut ainakin yritän herkistellä
No näähän kiinnostaa kyllä.

U6 komponenttimyynti oli viime käynnistä muuttanut eri parakkiin. Semmonen punanen tupa aidanvierustalla. Kamat on paremmassa järjestyksessä ja selkeesti hinnoiteltu. Päivän löytö 40 cm ITM Special droppi 1 e (vidu rottanen kyl).

Jokuhan on varmaan käynyt viime aikoina Kyläsaaren fillari-kaupassa, kaupan avauduttua jälleen uudelleen. Kysymys kuuluukin, onko kävijät panneet merkille millainen valikoima siellä on vaihtajan vipuja?

Tiedän, että vaihteisiin liittyvistä asioista kysely on vastoin foorumin perimmäistä ajatusta, mutta ei viitsisi lähteä turhaan suunnalle, jonne ei muuten ole asiaa.

Tietysti, jos jollakin on jäänyt projektista purkutavarana stemmin varteen kiinnitettävät kitkavivut, niin voi tarjota minulle pm:llä.

no dig no ride, mee ite kattomaa

2 Likes

Postaa vaik tänne siit tilanteesta ni ei ollu turhaa vaikkei mitää löytyiskään :slight_smile:

En oo ihan hetkeen käyny mut aikoinaan noiden laareja enemmänkin tonkineena sanoisin että luultavasti heikko. Vaihdekama ollu lähinnä jotain halvinta shimanoo, positronia jne. mitä nyt voi männävuosien suomen pyöräkannalta odottaa.

Ehkä tuolta jotkut kitkat voi säkällä löytääkin. Ainakin jos pääsee kunnolla tonkiin tai löytää oikeen tyypin. Jostain 7-satulatolpasta Jaguaariin piti neuvotella että suostuivat myymään.

1 Like

Muistutus että Kyläsaaren Uusix-fillarikauppa on huomenna viimeistä päivää auki ennen elokuuta. Perjantaista alkaen koko heinäkuun suljettuna.

1 Like

Onkos kukaan käynyt viime aikoina täällä? Kävin perjantaina ja enää ei ilmeisesti pääse vapaasti tonkimaan fillariläjiä? Sinänsä harmi kun sieltä tuli tehtyä parhaita löytöjä.

Omien kokemusten mukaan homma menee niin että pääsijät pääsee. Virallinen linja taitaa olla että asiakkaita ei päästetä sinne romujen sekaan pööpöilemään. Siellä on aika hasardeja pyöräkasoja tullut nähtyä, eikä olis uusixille hyvää PR:ää jos joku innokas DIY-hermanni (tai se kuuluisa utelias lapsi) satuttais itsensä siellä.

Mutta, jos kohdalle sattunut henkilökunnan edustaja on sopivalla tuulella eikä hänen työtehtävien tilanne tai sun lähestymistapa/habitus/tarve ei aiheuta hänessä ärtymystä, niin saattaa hyvinkin olla että päästää/ohjaa sut sinne itse tonkimaan.

Oon ite päässyt apajille ehkä 50/50 kerroista kun on sinne ollut tarve. Kerran jopa saanut heidät rälläköimään mulle drop-outit irti rungosta.

Ehkä ainoana vinkkinä sanoisin, että kun ilmaisee mitä tarttee, niin kannattaa implikoida että oot aikeissa tehdä metallitöitä, purat kaiken atomeiksi anyways, etkä oo hakemassa lähtökohtaisesti mitään toimivaa. Jos puhut laadukkaista teräslaaduista, droppailet high-end ysäri-MTB gruppojen nimiä, tai kerrot etsiväsi jotain taikamiekkoja tai muuten vaan “mielenkiintoisia projekteja”, niin tuskin ovat kovin innoissaan päästämässä sua sinne pettymään. Totuus kuitenkin on että 99% kaikesta kamasta siellä on paskaa.

4 Likes

ja loputkin ruosteessa

Joo, mäkin joskus pääsin ns. lavan taakse, kun ukko kävi avaamassa mulle oven henkilökunnan parakkiin ja lähti itse kahvitauolle. Jäin yksin ihmettelemään varastorakennuksen lajittelemattomia pinoja ja loputtomia osa-kasoja, jotka olivat karkeasti heitelty jonkinlaisiin laatikoihin. Oli mun mielestä ihan hyvääkin kamaa, eikä pelkästään ruosteista paskaa. Tästä kyllä on jo pari vuotta, joten paha sanoa missä mennään nykyään. Ps. en muista mitä tuolloin etsin… Varsinkin vaihdeprojekteihin toi on ihan kultakaivos. Tai no… Anyway.

Heh joo joskus aikanaan tuli kans tuolla pyörittyä ja juurikin samat fiilikset mitä tossa joku sanoikin, että ihan päivästä ja tyypistä kiinni minkälaista kohtelua sai osakseen. Joskus muistan että tuli jauhettua pitkään jonkun kundin kanssa siinä pyöristä ja samalla silmäiltiin ”takana” olevia aihioita. Jostain Konasta sitten kyselin että olisikohan myynnissä ja sanoi että tottakai siksihän näitä täällä on. Ei ollut kuitenkaan natsoja heittää hintaa, joten haki jonkun bossmanin paikalle ja yllättäen ei ollutkaan myynnissä. Ei auttanut vänkääminen ja tyhjin käsin lähdettiin. Mitä oon muutamalta kuullut, niin pullapitkon vieminen oikealle tyypille oikeaan aikaan on availlut ovia. Juuh vähän ihme menoa kyllä : )

2 Likes

Joo kuulostaa tutulta, täytyis jotenkin sisäistää niiden vakityyppien naamat ja selvittää keneltä ja millaisissa olosuhteissa kannattaa kysyä. Oon ihmetelly samaa, että miks suurinta osaa fillareista halutaan ehdoin tahdoin pitää ruostumassa aitojen takana ja pieni osa on tarjolla ostajille.

Vähän kyllä ärsyttää, että tällaista mielivaltaista/korruptiomaiseen voiteluun perustuvaa yliniuhojen sääntöjen kiertämistä edellyttävää meininkiä vielä löytyy - ja asiakaspalvelutopin perusteella ei oo ollut tavatonta myöskään vanhat liiton pyöräliikkeissä, vrt. jonkun mainitsema kauppias, joka päätti ovelta pärstäkertoimella, kuka saa ylipäätään asioida hänen liikkeessään.

Tietääkö muuten kukaan, milloin nää sulkee tältä syksyltä? Nythän Heinäkuun tais olla kiinni kesälomien vuoksi, ja muistaakseni pyöräpuolen kauppa on aiemmin sulkenut talveksi jo aika aikaisin syksyllä :thinking_cat: