Kumiluoti

jussi - 16:20, 26.9.2009 » Myyjä on varmaan kirjannut ilmoitukseen mitä siinä pienessä runkotarrassa lukee
Tuntuu todennäköiseltä. Voi olla että erehdyn ja myytävä pyörä ei olekaan Tourmalet PH10LE kuten mulla, vaan joku toinen '88-90 Pösö. Mulla olisi toisella koneella kuvia, joista voisi tarkistaa mitä oman tarroissa luki. Tarkistan tuonnempana, mutta kohtalaisen varma olen kuitenkin siitä, että HiTeniä ei ainakaan mainittu, vaan ennemminkin se Mangalloy.
jussi - 16:20, 26.9.2009 » ja 'hiten' tarkoittaa tossa luultavasti [i]High-Tensile -terästä [/i]joka yleensä halvoissa fillareissa viittaa ohentamattomaan teräsputkeen jota monet kutsuu 'viemäriputkeksi' koska se on suhteellisen painavaa. Mutta onhan se myös varmaan kestävää ja jäykkää jne. Paging Tuure kertomaan aiheesta lisää...
Jossain engl. fiksifoorumilla joku tiesi kertoa, että tuo olisi laadultaan jotain hitenin ja chromolyn väliltä. Parikiloinen maantierunko, koko varmaan ~56cm. Mistään en väitä mitään tietäväni, joten kaikki oikea tieto näistä on tervetullutta! Pitäisikö jatkaa jossain toisessa ketjussa?
johnjohn - 18:24, 26.9.2009 » Käytkö useinkin liikkeissä neuvomassa omistajaa miten heidän tulisi ajaa puljuaan? Taidat olla valla rakastettu kaverus.
Et ole ilmeisesti koskaan kuullut käsitteestä "palaute"? Useimmat liikkeet arvostavat asiakkaitaan sen verran, että ottavat palautteen huomioon toiminnassaan. Siis niissä tapauksissa, joissa liike on asiakkaita varten, eikä asiakas liikettä. (Enkä nyt puhu Kumiluodista, kun ei ole siitä kokemusta, vaan liiketoiminnasta yleensä ja johnjohnin mielenkiintoisesta mielipiteestä.)
ripaus - 21:05, 27.9.2009 » Kysyin vain, että onko nettiin tulossa tietoja milloin tulee uutta tavaraa.

Mielestäni ei tarvitse käydä henkilökohtaisuuksiin.

Miksi? ajattelit ettei ikäisemme nuori ole kuullut internetistä ja pohtinut oman yrityksensä toimintatapaa? Mielestäni ihmisten neuvominen kentällä koskien heidän työtään on vähintään yhtä paljon henkilökohtaisuuksiin menemistä kun heidän sanomisiinsa puuttuminen internetissä keskustelufoorumilla.
ahti - 21:05, 27.9.2009 » Et ole ilmeisesti koskaan kuullut käsitteestä "palaute"? Useimmat liikkeet arvostavat asiakkaitaan sen verran, että ottavat palautteen huomioon toiminnassaan. Siis niissä tapauksissa, joissa liike on asiakkaita varten, eikä asiakas liikettä. (Enkä nyt puhu Kumiluodista, kun ei ole siitä kokemusta, vaan liiketoiminnasta yleensä ja johnjohnin mielenkiintoisesta mielipiteestä.)
Palaute kiittää pyytäjäänsä. Jos näet palauteboksin tai palautetta kysytään sinulta suoraan, niin anna palaa. Mutta harva ihminen jaksaa pidemmän päälle arvostaa random ohikulkijoiden ( vaikka nämä olisivat asiakkaita ) kommentteja ja mielipiteitä varsinkin kun suurin osa näistä ihmisistä ei toimi kyseisellä alalla. Ihmiset nyt vaan uskovat tietävänsä kaiken paremmin ja tykkäävät niin kovasti jakaa ei mihinkään perustuvia ammatillisia mielipiteitään. Mukavaa jos pidät mielipidettäni kovin kiinnostavana.

Käydäänkö loppupyykki pm:nä tai jossain tappeluun pyhitetyllä osiolla, ei jaksaisi sotia täällä täysin offtopicina.

*edit, pieni korjaus ajatusblokkiin

Itse saan työssäni palautetta vähintään kerta viikkoon. En ota sitä henkilökohtaisesti koska niksi on siinä että työ on vain työtä.
Omasta mielestäni työtä ei pidä ottaa niin vakavasti että jos sitä kommentoi niin heti ottaa itseensä.
Ne vain pitää suodattaa.
Väillä on paskaa tullut huolella niskaan, mutta kannattaa ottaa opin kautta.

Tuo ko. liikkeen nettisivuilla kannattaisi todellakin olla peremmin tietoja varastosaldoista ja hinnoista koska asiakkaita on myös kehä 3:sen ulkopuolella.
Ei täältä savosta viitsi noinvain lähteä sinne pääkaupunkiseudulle jotain kilkettä etsimään/ostamaan.
Tästä johtuen rahat ja asiakkaat menee ja tilaa ulkomailta.

^

no niin, jos olette ikinä käyneet kumiluodissa niin ymmärrätte että se on pieni putiikki jossa on pienessä tilassa töissä 1-2 tyyppiä jotka on siellä koko ajan kädet rasvassa huoltamassa ja kasaamassa pyöriä joten hienojen kuvien ottaminen, nettisivujen päivittäminen, blogin pitäminen ja sähköposteihin vastaaminen ei varmasti ole ykkösprioriteetteja, etenkin kun kauppa ilmeisesti käy ihan riittävän hyvin noikin, ainakin toistaiseksi.

plus nehän on täysiä hippejä siellä muutenkin, :wink:

muutaman viimeksi tulleen viestin saldosta poiketen voin sanoa, että pari kertaa liikkeessä asioineena ulkopaikkakuntalaisena oon kyllä saanut molemmilla kerroilla erinomaista palvelua + hauskaa chitchättiä + ne osat mitä tarvitsinkin.

tämän allekirjoitan täysin.

mutta noin yleisesti ottaen mulla eio pahaa sanottavaa. toki niiden nettisivujen päivittely ja toimiva kotimainen verkkokauppa (vitsi että ois nopee?) olisi hieno juttu, mutta eiköhän se oo vähän toissijaista.

boren - 9:34, 28.9.2009 » nettisivujen päivittely ja toimiva kotimainen verkkokauppa (vitsi että ois nopee?) olisi hieno juttu, mutta eiköhän se oo vähän toissijaista.
Jos tälle on tarvetta, niin perustakaa sellainen.

Mitä tohon aiempaan kähyyn tulee, niin joo-o, palautetta pitäis olla aina valmis ottamaan vastaan, jos pelaa markkinatalouden säännöillä, mutta mun käsittääkseni Kumiluodin tarkoitus ei ole voiton maksimointi vaan leppoisasti hankittu elanto.

Älkääs nyt suoralta kädeltä tuomitko Kumiluotia huonosti palautetta vastaanottavaksi, jos täällä joku muu, kuin liikkeen edustaja vetää herneen nenäänsä jonkun toisen puheista.
Eikös ne ole ottaneet palautetta ottaneet vastaan? Ovat kuunnelleet ehdotuksen ja käsitelleet palautteen saman tien ja vastanneet, etteivät lähde nettikauppaan mukaan. Olen itse myös sitä mieltä, että palautetta pitää voida ottaa vastaan. Nettikaupan perustamattomuus kyselyistä huolimatta ei ole palautteesta kieltäytymistä, vaan normaali strateginen valinta liikkeen hoidossa. Hyvä vai huono valinta, en ota kantaa.

Itse olen Johanneksen kanssa keskustellut kerran jos toisenkin liikkeestä ja tuotteista ja minulle on jäänyt hyvät fiilikset. Kadehdin itse sitä rentoutta ja huolettomuutta, jolla kumiluoti tuntuu pyörivän jo toista vuotta. Toivottavasti pyörii jatkossakin.

Palaan vielä tuonne aiempaan ripauksen kommenttiin liikkeen aukiolosta toisille ja toisille ei: On aivan eri asia tulla kadun poikki baarista aukaisemaan katselijalle ovi ja mahdollisesti myydä jotain, kuin ruveta tekemään tuottoon nähden varsin suuritöistä korjausoperaatiota vapaapäivänä.

johnjohn - 8:39, 28.9.2009 » Miksi? ajattelit ettei ikäisemme nuori ole kuullut internetistä ja pohtinut oman yrityksensä toimintatapaa?
"Ikäisemme nuori" on aika mielenkiintoinen oletus, kun käsittääkseni käyttäjien henkilökohtaiset tiedot ovat salaisia ja sinulla ei niihin näkyvyyttä pitäisi olla. Lisäksi tekstin perusteella iän arvailu on aika turhanpäiväistä, eikä liity asiaan.
johnjohn - 8:39, 28.9.2009 » Mielestäni ihmisten neuvominen kentällä koskien heidän työtään on vähintään yhtä paljon henkilökohtaisuuksiin menemistä kun heidän sanomisiinsa puuttuminen internetissä keskustelufoorumilla.
Henkilökohtaisuuksiin meneminen keskustelufoorumeilla on kusipäistä. Siksi sitä tulisi välttää.

Sinulla tuntuu olevan vaikeuksia ymmärtää käsitteiden “yritys” (tai “työntekijä”) ja “yksityishenkilö” ero. Yksityishenkilön neuvominen pyytämättä on yleensä hyvien tapojen vastaista, kun taas yrityksen “neuvominen” on “palautetta”, varsinkin silloin kun se esitetään asiallisesti. Tässä tapauksessa ei mielestäni ole mitään syytä olettaa, etteikö palautetta olisi annettu asiallisesti. Palautteen voi ottaa huomioon tai ei, mutta ei sitä ainakaan pidä otta vittuiluna. Jos palautteen ottaa vittuiluna, ei ole oikealla alalla. Piste.

johnjohn - 8:39, 28.9.2009 » Jos näet palauteboksin tai palautetta kysytään sinulta suoraan, niin anna palaa. Mutta harva ihminen jaksaa pidemmän päälle arvostaa random ohikulkijoiden ( vaikka nämä olisivat asiakkaita ) kommentteja ja mielipiteitä varsinkin kun suurin osa näistä ihmisistä ei toimi kyseisellä alalla. Ihmiset nyt vaan uskovat tietävänsä kaiken paremmin ja tykkäävät niin kovasti jakaa ei mihinkään perustuvia ammatillisia mielipiteitään.
Asiakas tietää tasan tarkkaan mitä hän liikkeeltä odottaa. Jos liike ei vastaa odotuksiin, äänestää asiakas ennemmin tai myöhemmin jaloillaan. Tyytymätön asiakas taas levittää tyytymättömyyttään lähipiiriin negatiivisena mainoksena, mikä ei kovin hyvä asia bisneksen kannalta. Itse negatiivisen maineen hommaaminen on huomattavasti helpompaa, kuin positiivisen: negatiivista kokemust levitetään helpommin kuin positiivista.
johnjohn - 8:39, 28.9.2009 » Mukavaa jos pidät mielipidettäni kovin kiinnostavana. Käydäänkö loppupyykki pm:nä tai jossain tappeluun pyhitetyllä osiolla, ei jaksaisi sotia täällä täysin offtopicina. *edit, pieni korjaus ajatusblokkiin
En itse asiassa pidä sitä mielenkiintoisena, vaan lähinnä ärsyttävänä. Sinänsä en pidä mielipidettäsi mitenkään erikoisena, sillä asiakaspalvelualalla tuppaa olemaan paljon sellaista väkeä töissä, joilla ei ole mitään hajua asiakaspalvelusta. Olen aina ihmetellyt mistä niitä löytyy ja nythän se selvisi: internetistä.

Nyt kun sait ärsytettyä jo, niin liekitetään vielä lisää:

johnjohn - 9:39, 28.9.2009 » ...miten heidän tulisi [i]ajaa[/i] puljuaan?
Anglismit ovat äärimmäisen ärsyttäviä.

[edit] Poistin anglismin :slight_smile:

Alleviivattakoon vielä, etten edelleenkään puhu Kumiluodista, vaan johnjohnin kommenteista. Eli ot:ksi meni.

Saisko tnts vielä yhden säikeen, jossa puhuttaisiin asiakaspalvelusta ja palautteesta yleisellä tasolla :wink:

Jos armon vuonna 2009 haluaa saada vaatimattoman elantonsa kasaan kivijalkakauppiaana, niin modernit huippukalliit businessgurut käskisivät muokkaamaan kaupasta sellaisen elämäntapaa ja rentoutta huokuvan tyyssijan, jossa fiilis korvaisi jopa sen mitä tuotepuolella hävitään. Eli sellaiset takuuvarmat arpajaiset aina kun menee jotain hakemaan siitä onko tuotetta vai eikö. Ja siitäkin joutuuko venaamaan parit minuutin oven takana kahvinhakureissun takia.

Jos noita ei haluaisi toteuttaa (tai haluaisi enemmän massia), niin se kallis businessguru käskisi unohtaa kivijalkakaupan ja perustaa ensisijaisesti kliinisen nettikaupan. Ja sille toissijaisesti korkeintaan näyteikkunaksi ja noutopaikaksi sellaisen kliinisen kivijalkakaupankin.

Kumiluoti edustaa ensimmäistä vaihtoehtoa varsin mallikelpoisesti. Kauppa joka ei olisi kivijalkakauppojen valtakaudella millään pärjännyt kilpailijoilleen, mutta nyt nettishoppailun valtakaudella pystyy kiteyttämään kivijalan johonkin todelliseen niin että kivijalankin olemassaolon muistaa aina nettiselaimeen kyllästyessään. Mikään nettikauppa ei mitenkään pystyisi tarjoamaan samaa ostokokemusta! Ainakaan ennen kuin monitori tunkee myös hajuja ja makuja ja palvelin oppisi noudattamaan sumeaa logiikkaa.

Jos siis yhtään vituttaa tilailla kaiken maailman nettikaupoista, niin Kumiluoti on kyllä Todellinen Aidosti Erilainen Vaihtoehto. Arvostan, 2010-luvun kaupunkikauppa ilman että on maksettu miljardia sille businesskonsultille kaupan suunnittelusta!

Jos taas tykkää tilailla sieltä nettikaupasta niin mikäs siinä, kannattaa tilailla sieltä jatkossakin. Kompromisseja eli sellaisia nettikaupan tapaan kliinisiä ja samalla jotenkin toimivaan nettikauppaan integroituja kivijalkoja ei mun mielestä kannattaisi haikailla. Ne on ajatuksenakin jotenkin niin ysärii :wink:

^ Näin.

Ja miten monessa alan liikkeessä ja/tai sen edessä voi vaikka viettää iltapäivää pussikaljoja särpien ilman että henkilökunta kutsuu vartioliikkeen karjut apuun?

EDIT.
älkää kuitenkaan sitten sanoko että ‘…siellä Yksivaihteessa käskettiin tulemaan tänne dokaamaan’ kun saavutte sieltä jostain kehäkolmosen takaa ihmettelemään mestan pöhinöitä. Mutta myös: se on Kalliossa.

suomi on maana niin perseestä, että suhteessa tähän kumiluotihan on ihan kauppa paikallaan.

^^^samaa mieltä, mutta se tnts:n ratas…

Mutta jos tuntuu, että:

boren - 10:15, 28.9.2009 » toimiva kotimainen verkkokauppa (vitsi että ois nopee?) olisi hieno juttu
niin entäs [bikeshop.fi](http://www.bikeshop.fi)? Se on kohtuullisen nopee.

Vähemmän fiksikamaa, mutta hi5bikes.fi auttaa ainakin sinkulahädässä. En ole tuolta koskaan tilannut kun liikkeessä on niin kiva käydä.

Edit: Kumiluodille on minusta hyvinkin paikkansa tässä nykyisessä nettikauppojen viidakossa. Itse en ole sieltä koskaan lähtenyt tyhjin käsin ja mukavahan siellä on käydä vaikkei mitään ostaisikaan. Apua sieltä saa aina kun vaan kysyy ja ohjaavat seuraavaan paikkaan jos heillä ei ole juuri omaan tarpeeseen sopivaa palikkaa.

SuicideHub - 11:18, 28.9.2009 » Mutta jos tuntuu, että:
boren - 10:15, 28.9.2009 » toimiva kotimainen verkkokauppa (vitsi että ois nopee?) olisi hieno juttu
niin entäs [bikeshop.fi](http://www.bikeshop.fi)? Se on kohtuullisen nopee.
toimiva kotimainen verkkokauppa (vitsi että ois nopee?) [s]olisi[/s] [b]ON KYLLÄ[/b] hieno juttu

solved.

Olettekos kuulleet siitä helsingin kalliossa toimivasta fiksipyöräilyyn erikoistuneesta kivijalkakaupasta? Kumiluoti taisi olla nimi.

Pitäisiköhän sille firmalle ja sen tuotteille perustaa oma ketju tänne forumille?

edit: kiroitusvihjeen korjasin

<3 MrHat

Ahti, luulin osoittaneeni tuon ylemmän kommentin ripaukselle, en sinulle?

Palautteesta ja sen vastaanottamisesta. Tässähän ei ollut ongelmaa palautteen ottamisen suhteen niin kuin joku jo tuossa ehti mainita.
Lähinnä halusin henkilökohtaisesti kyseenalaistaa sen kannattaako aina esittää kuningaskuluttajaa. Välillä voi myös harkita milloin oma palaute on haluttua tai sanomisen arvoista.

Kuten jo useampi mainitsi, Kumiluodilla on selvästi omat toimintapansa sekä oma funktionsa niin sen pyörittäjille kuin asiakkaille.

Ja kaikille oli varmaan selvää ettei kommenteillani ole tosiaan mitään tekemistä Kumivaihteen mielipiteiden tai toimien kanssa.

ps. toivottavasti sekaan mahtui ainakin muutama anglismi.

Falidis! Flaidis! Verta ja luita!!