Krossikumi- ja nastarengasketju.

E: Luin väärin että rolleri eli ei mitään

Mahtuu parhaiten kaupan hyllylle.

Kivan pieni vierintävastus ja hyvä ajomukavuus niissä on, mutta nastarenkaan pitäisi kans toimia nastarenkaana. Sekä käytännössä että tutkitusti näiden pito jää kauas oikeiden nastarenkaiden jälkeen. Vähänku kitkoilla ajaisi, eli pitoa pikkusen kesärenkaita enemmän mutta kuitenkin rapisee nastat.

1 Like

Mites toi Suomi Tyres Routa W244 TLR, 35-622 , onks joku ajellut noilla tubelessina, mitä mieltä?

Hyvä tietää! Olin uskossa, että Gravdalit olisivat erinomaiset nastarenkaat. Joo, haen enemmän pitoa kuin rullaavuutta. En halua pannuttaa fillarilla enää koskaan.

Nyt kun olin kuitenkin erehtynyt(?) tämmöisen Gravdalin tilaamaan, niin hain sen postista ja ryhdyin ihmettelemään tilannetta. Kyllä nuo nyt ihan nastoilta tuntuvat, mutta tönärillä mitaten nastakuvio toistuu 52mm välein, eli se on myös noiden sisempien nastojen välimatka. Ei kai tuossa nyt oikeasti voi muodostua kontaktialuetta (vai mikä se contact patch on suomeksi), jossa ei ole lainkaan nastoja, ja sitten se vetää renkaan lukkoon jarrutuksessa tms.? Vai mikä tässä on mennyt käteen, jos Lumikon kokemukset ovat tuollaiset?

Ehkä uskallan laittaan tuon taakse.

Näyttäs siltä että siinä on kerralla neljä nastaa enintään kiinni jäässä, ellei ole kovin matalat paineet.

Tekisköhän joku tekniikan maailman talvirengastestistä tuttuja kitkapintakuvia pyörille? Kamera lasilevyn alle ja kuva kun pyörällä ajetaan päältä.

arvaus: vanteen leveys x renkaan profiili, paineet

Mulla on ollut 38mm 120 Spike talvivaihteessa jolla vedin mm Talvipäivän seisauksen Hki-Tre. Rullaa mukavasti, pari kyljelleen menoa, ei välitä sepelistä.
Talvi-Pompiksessa 32mm 120 Spike. Viime talvi meni silläkin mukavasti ilman flättejä.
Jos on pakko nastoja käyttää niin tää on ihan hyvä.
Kuvio on tosin matala ja menee helposti tukkoon. City-kumi.

Mä olen ajanut 4 tai 5 talvea Gravdaleilla ja sinä aikana olen kaatunut kerran tilanteessa, jossa olisin kaatunut, vaikka olisi ollut ISP:t alla (uutta lunta peilijään päällä).

Ainakin 120 tpi-Gravdalien erinomainen ominaisuus on se, että koska niillä ajaminen ei vituta samalla tapaa kuin muilla nastoilla ajaminen, pysyy ne pyörässä alla. Pahiten olen kaatunut talvella marawinttereiden kanssa. Syynä se, että ne oli varastossa.

5 Likes

Mulla on myös tällainen hauska kokemus kaukaisilta menneiltä talvilta. Oli fiksi-Cross-Checkiin kahdet kiekot, toisissa Mara Winterit ja toisissa sepelikeleille Mara Plussat. Vaihtelin niitä tarpeen mukaan töihin lähtiessä ennen loskalumikelien alkua. Yhtenä syysaamuna katselin, että kuivaa pakkasta on, ei nastoja alle. Ensimmäisessä liikenneympyrässä oli sitten seeprat kiillotetussa jäässä ja löysin itseni yhden auton edestä makaamasta pyörä taivasta kohti. Nauratti ja hävetti, varsinkin kun ei noissa kumeissa edes mitään merkittävää rullauseroa ollut.

Nää pyörii tubeleksena.

Routa W248 42-622 kokemuksia? Continental Spike 120 42-622 tai tuo Routa ehkä tälle talvikaudelle.

kellään kokemusta tommosista Black Iceistä joita myydään Tokmannilla mm.?

40-622, tod. näk. oikeesti paljon pienempi. näytti siltä ainaki.

pehmeä se ainakin oli huoneenlämmössä ja kuviokin näytti ihan siedettävän tukkoontumattomalta sen kokoiseksi semmoseksi.

Eilen asensin eteen roudan. Nätisti nousi napsauttimella ja tiivistyi myös hyvin, pistin orangen talvilitkua.
Aamulla oli mustaa jäätä koko työmatkan ja hyvin riitti pitoa. Takapään wtb resolute lähti pari kertaa luisuun mut routa tarras sen verran hyvin et pysyin pystyssä.
Vähän alimittanen toi on, reilu 38mm, en nyt muista miten levee toi kehä on mut veikkaisin 19mm.
Aikasempaa kokemusta nastoista ei oo joten en tota mihkään pysty vertaamaan.

Onneks tsekkasin oliko tästä jo puhuttu. Mut ehkä tää ansaitsee tulla repostatuksi… Firma kuitenki välttyny konkurssilta jo kohta viisi vuotta.

1 Like

Screenshot 2021-11-23 at 14-01-43 Aleksander Gamme joins reTyre

Toisaalta noiden markkinointi on rehellistä, kun seikkailija ja reTyre-suurlähettiläs julistaa lisää hulluutta arkipäivään.

Ei ole tod, juuri tänään mietin olisiko tällaisia olemassa. Vähän niinkuin renkaiden kuorivaate…nastalla.

Lumiketjut.

1 Like

Been there, flayed my legs.

3 Likes

Toi yks outdoor somepersoona noita kokeili/mainosti just: reTyre Gravel Chaser Skins Review - Hiking in Finland