Konversiot kunniaan!

oli jo aikakin nostaa konversiot taas esille.


never 4 get

Muuten laittaisin talvipyörälankaan, mutta 28 mm TourRide on himpun (auraus)uraherkkä.

Koska konversiot ovat oikeesti parhaita ni spämmään tännekki

Mm-m

Ensikonversio Nishiki Arrow Speed -89 fix/free. Etsi kuvasta viisi virhettä… :wink:

http://i220.photobucket.com/albums/dd236/jsalmika/fillarit/Nishiki%20Arrow%20Speed/P1060062_zps41def3df.jpg

Tuommoisen laitoin ajokelpoiseksi. Satula on vielä alhaalla, koska tolppa on jumissa.

http://farm9.staticflickr.com/8252/8535372305_be7fa1eca0_c.jpg

Eturatas on Sheldon-tyylillä asennettu. Matalalla olevan satulan takia en vielä kommentoi pyöritystuntumaa isosti, mutta orastava fiilis on, että jalkojen suunnanmuutoksen (ylös-alas) hidastus toimii.

^ oon jo hetken aikaa miettiny biopacee kiintsariin mut pelkään ketjujen tippumista. Mahtaaks noissa olla jotai nyrkkisääntöö ketjun pituuteen? Mitä muuta tollases setupis pitäs ottaa huomioon?

Ei se hirveästi vaikuta ketjun kireyteen. Mulla on yks selkeästi muita tiukempi kohta, mikä johtuu siitä, että ratas ei ole ihan keskellä. Noin muuten löystyminen ja kiristyminen on ihan säädyllisissä rajoissa.

pitääkö siinä huomioida jotain?
e:hidas, menee ihan normi setupilla siis.

varmaan jotain sen tyyppistä että sillon kun kammet on skidausasennossa, eli yhdensuuntasia maankamaran kanssa, niin pitäskö ketju olla sillon tiukemmalla vai löysemmällä, elikkäs onko soikio soikea mihin suuntaan.

e. äh. osaan lukea.

Biopace ei luonnostaan vaikuta ketjun kireyteen, sen olen täällä ollessani oppinut :slight_smile: jos on kovin kulunu tai huti keskitetty ni sitte soutaa kireys, ratashan asennetaan kai siten että korkea kohta on kohtisuorassa kampiin nähden jolloin suurin voima annetaan pisimpään vääntövarteen ja kampien ala-ja yläkuolokohdassa vääntövarsi(rattaan halkaisija) on pienempi. Lumikko on kyllä asemoinu omansa eri malliin että selvennätkö?
edit: ymmärtäisin siis että biopacella pyritään pääsemään kuolokohdista nopeammin/kevyemmin yli .

ymmärtäisin siis että biopacella pyritään pääsemään kuolokohdista hitaammin/kevyemmin yli

Tämän sain, väärä käsitykseni (biopace=perinteinen ellipsiratas) korjaantui vähän opiskelemalla.

Rattaan kuin rattaan voi asentaa haluamallaan tavalla, joita on kaksi:

Sheldonin tapa on asentaa se niin, että jalan suunnanmuutos ylä- ja alakuolokohdissa on hitaampi, mikä hänen mukaansa vähentää perseen hyppimistä nopeasti pyörittäessä, ja kovaa vääntäessä ylös-alas-liikkeen aikana saa kerättyä vauhtia, jonka turvin päästään raskaista kuolokohdista yli.

Vissiinkin joku insinööritapa on asentaa ratas niin, että ylä- ja alakuolokohdista päästään nopeasti ja kevyesti yli, ja ylös-alas-liikkeen kohdalla kampi taas liikkuu hitaammin. Kysyy enemmän vääntöä, mutta sitähän jalalla painamalla saa.

En ota kantaa siihen, onko kumpikaan oikeasti parempi kuin pyöreä ratas, tai onko yksi asennustapa toista parempi.

ooteeksi meni jo mutta juu, ymmärrän teorian tuosta nopean suunnanmuutoksen aiheuttamasta whiplash-ilmiöstä. että sikäli, ja manuelkala kysyi skidaamisesta niin patemminhan se onnistuu jos momenttivarsi on pienempi kammet vaakatasossa.

Tärkeä lanka ylös koska

Zigura - 17:16, 3.4.2013 » Rohkeet kulkee konversiolla.
https://lh3.googleusercontent.com/-cbfxXPCis8s/UWAT0blhNfI/AAAAAAAACWM/0lj4P0doPyM/s640/kuva.JPG

Kevään ensimmäinen fiksi-, sliksi- ja lukkisajo takana. Muistuihan se vielä mieleen.
Ahead vähän harmittaa mutta olen jo melkein tottunut tuohon. Muuttunee monivaihteiseksi, harmaa Centaur-gruppo vain ei ole niitä helpoimmin hankittavia.

Äh edit. Kaikki mun kirjoittama olikin linkattu pari viestiä aiemmin.