Keskiöt

Itseasiassa tässähän on tavallaan 2 tapaa ratkaista ongelma. Eka on se, että ostetaan kampisettiin kuuluva keskiö. Tämä voi tai ei voi olla mielekästä saatavuuden/hinnan takia. Toinen vaihtoehto on sitten kompromissi, koska vaikka keskiö oliskin ISO, niin ei se silti välttämättä 100% sama viiste ole vaikkapa michellä tai campalla. Tässäkin tapauksessa helpoin tapa ratkasta toi homma on tilata toi campan centauri, jolla ketjulinja on sinnepäin jees ja joka on keskiönä laadukas ja hyväksi todettu.

Minusta olis kiva jos Vilperillä olis vielä lisämausteena jotku eksoottiset kierteet rungon keskiömuhvissa.

Unohdin muuten senkin sanoo että näissä keskiö/kampisekoiluissa on vielä semmoinenkin elementti että jos se homma ei mee kohdilleen aika nopsasti niin usein joku karma tai murphy tai joku vähäisempi harrastusjumala tuottaa siihen lisäks semmosta eksponentiaalista hankaluutta ja pitkittymistä. Vilperin bike24-laakerit ja reklamaatiot on jo vähän liu’uttamassa tätä hanketta sinne suuntaan. Katotaan ny.

Vilperi - 12:48, 10.7.2017 » Lisätään nyt vielä jälkipolville muistutukseksi: PYSYKÄÄ KAUKANA ISO-VIISTEISTÄ! Ranskankeskiöistä varoitellaan vähän väliä, vaikka niitä on saatavilla useampaa vaihtoehtoa ja kierteettömät päälle. Missään ikinä koskaan en sen sijaan ole törmännyt varoitukseen siitä, että ISO-keskiöitä ei ole saatavilla kuin yhtä pituutta ja se ei käy kuin muutamaan kampeen.
https://www.retro-gression.com/products/miche-primato-107mm-iso-bottom-bracket

Mä voin tilaa sulle ton ja ottaa sit vähä hakuja jos luottotiedot on yhtä huonot ku speksaustiedot.

Parastahan tässä on että kys retrogression on jo kertaalleen Vilperille tarjoiltu kultalautasella tuolla sivulla 40.

Kannattaisko vaan heittää paskat kammet sillalta ja ostaa jotain kunnon merkkiä tilalle?

Ettei tuossa olis käynyt niin, että Sheldon on miettinyt koko akselin pituutta (jolloin JIS-akselin mittaan pitää kuvitella 4,5 mm lisää ISO-kampia käytettäessä), mutta tekstiä kirjoittaessa erehdyksen takia onkin alkanut puhua 4,5 mm muutoksesta ketjulinjaan?

Tämä kuvitelma olisi kans linjassa Konstan näkemyksen kanssa, että ero on vähän yli kaks milliä. (“kaks milliä on alakanttiin”)

josbanse - 13:33, 10.7.2017 » Kannattaisko vaan heittää paskat kammet sillalta ja ostaa jotain kunnon merkkiä tilalle?
Joo ja mulle voi sit lähettää kaikki paskat kammet ja iso- ja jis-keskiöt. PM tavoittaa.

Mä en kyllä mielelläni lähde ameriikkalaisten kanssa säätämään, varsinkaan semmoisten joiden on tarvinnut jostain syystä photoshopata merkinnät piiloon tuosta patruunasta. Tulee liikaa oppirahoja. Vittu huomenna haen JISsin ja viilan.

Olen tilannut retrogressionista ja ihan hyvä oli.

Mutta on myönnettävä että mulle on jotenki päässy syntymään semmonen tunne että sua ei ehkä voi auttaa tässä hankkeessa.

Katoin et bike24sestakin näytti olleen tilaaminen jotenkin hankalaa, aletaan olemaan speksausvaikeuksissa aika hyvillä leveleillä.
Viistehommista: vintaget recordit shimanon jississä, no gods no nations.

Vilperi - 15:57, 10.7.2017 » Mä en kyllä mielelläni lähde ameriikkalaisten kanssa säätämään, varsinkaan semmoisten joiden on tarvinnut jostain syystä photoshopata merkinnät piiloon tuosta patruunasta. Tulee liikaa oppirahoja. Vittu huomenna haen JISsin ja viilan.
Minkä jissin ja miks viilan? Kai tajuut et viiste on sama, ISOssa on vaan pidemmälle kapeneva Eli ikäänkuin vähän ekstraa. Tääl on yhdessä projektissa viilailtu kampia sopimaan viisteeseen paremmin ja se ei ollut nopea/helppo homma ja sunkin tapauksessa täysin turhaa. Koitat nyt miten kampi istuu keskiöön ja mitä se ketjulinja on.
Vilperi - 15:57, 10.7.2017 » Vittu huomenna haen JISsin ja viilan.

Ok.

Konsta - 16:22, 10.7.2017 » Mutta on myönnettävä että mulle on jotenki päässy syntymään semmonen tunne että sua ei ehkä voi auttaa tässä hankkeessa.
Jännä miten heijastelee ihan samanlaista kaikua omassa päässäni. :)

Viila on semmonen työkalu, että “vittumäkyllä”-mentaliteetin kanssa se harvemmin johtaa oppirahojen taikka vaivan säästymiseen.

Ainiin, kaksi wanhaa Primatoa JIS viisteellä 107 keskiössä all good.

Ketjulinja-työntömitta on OCD-miehille.

“Most Square Taper Bottom Brackets are ISO nowadays, with JIS only featuring on Miche, Ritchey, Shimano and Sugino Standard (not SG75).”

Uskottava se on ku kauppamies sanoo!

PS. ISO-viisteellä näyttäs nopeella vilkasulla löytyvän ainakin 108- ja 109-millisiä. Ja eikös ainakin Philin keskiössä saa kupeilla säädettyä ketjulinjaa vielä +/- 5 mm.

Edelleen löytyisi satanollaseiska miche isolla. Ja kiinnitysavain mukaan. Kinexin se on ja smooth like a butter.

Kalastaja-Kaarlo - 16:14, 12.7.2017 » http://www.velodromeshop.net/square-taper-jis/iso/ Uskottava se on ku kauppamies sanoo!
velodrome shopin mielestä myös mun XL vigorelli on L :-------DDDDDDDDDD

Hollowtech 2 uskomaton keskiö,maastoon

Kestää ainakin vuoden.

Haa. Erikois Keskiöihin liittyen löytöjä internetistä. Tämmöseen ruumiinavaukseen en ollukkaa ennen törmänny, kuvat vuodelta 2011.

Vasta sisäänajettu kunnon Shozaburon tekele menty sitten tuhoamaan. Saaketti