Keskiö, kammet ja ketjulinja

siis ei helvetti. onko jarkea maksaa sataa euroa keskiosta? wotsdadiilyo

mikä konelaakeroitu nelikantti maksaa huntin?

phil wood, brittikierteet, 108mm jis-viisteella. mika noissa oikeesti maksaa?

ihan väärä keskiö. siirry seuraavaan. (jos pakko olla phil, niin 110,5mm iso.)

Merkki maksaa kaikessa ihan vitusti

Mulla on ollut 75ten kanssa phil, centaureja ja velocea - kaikki toimii hyvin. Philin kanssa ärsytti säädettävät kupit ja mukana tullut lukite jonka takia irtiotto oli jonkinmoinen kamppailu (en usko, että sitä kannattaa brittikeskiössä edes laittaa). Itse vaihdoin nyt epäpyhään JIS-ISO leiriin, kun velocea ei saa enää edukkaasti velosportista. Vaihdoin juuri rolleriin n.10K (talven yli ajetun) velocen ja yllätykseksi se oli täysin smuutti. Jos haluat ottaa varman päälle, laita centaur tai veloce 111mm.

tulin viheltämään pelin poikki.

Protype 109mm eli sopii pituutensa puolesta eikä käy opiskelijan kukkarolle.

http://www.benscycle.net/images/Sugino%2075%20ECO%20Sealed%20BB.jpg

:slight_smile:

FF, olet ihana ihminen.

Benillä on sitten suht suolaiset postikulut + tullit + alvit, eli kannattaa laskea, että tuollekkin tulee melkoisesti hintaa.

Tokenin nelikantit on ollu todella hyviä (ja yllättävän keposia), siltä 111mm ISO kolmella kympillä?

Tein itse myös “kimit” eli irroitin biitteristä pari vuotta pyörineen Tifosi keskiön koska vaihdoin irtokuulakeskiöön. Kilsoja ihan kiitettävästi mut ei varmaa tietoa koska en mittaa. Ei todellakaan mitään 10k/talvi niinkuin kimillä mut silti.
Tifosin ostin foorumilta joskus 2011 nimimerkki jussilta ja se tais jo silloin olla käytetty. No, putsasin puhtaaks ja hämmästyin koska keskiö pyöri niin kuin legendoista tuttu Campa uutena. Tifosit ja Tokenit näyttää sen verran samanlaisilta et eiköhän tule samalta linjastolta. Eniveis, vahvasti jatkoon kategoriassa konelaakeroitu 109mm ISO.

löysin muuton yhteydessä aikoinaan maantieprojektiin hankitut centaur kammet.
Oonko ihan hukassa jos 110-111mm keskiöllä lähtis hakemaan 42-43,5 ketjulinjaa ulommalle pakalle? Napana 120mm record.

^Et.

Ei kellään ole ollut ongelmia Stronglight Track 2000 kanssa? En saanut ketjulinjaa sopivalle kireydelle mitenkään, kun ketjukireys vaihtelee miten sattuu, joten aloin tarkastelemaan tarkemmin, mitä siellä keskiö-kampi-osastolla tapahtuu. Heitin pyörän katolleen ja ylhäältä päin katseltuna vaikuttais, että spider ei ole varsinaisesti tasainen, vaan spiderin kädet käy tietyssä kohtaa kierrosta lähempänä chainstaytä. Onko tämä nyt joku maanantaikappale vai onko voinut tulla kampien asennuksessa joku kämmi? Keskiönä se Stronglightin oma 107 mm JIS.

^Samaa ongelmaa ollut täälläkin. Dolanissa sen verran ahdas väli, että Stronglightit ei mahtunu yhdessä kohtaa pyörimään.

normaali - 16:11, 5.8.2013 » Nyt ei auta pieni keskittäminen http://normaali.net/temp/leader-cranks.gif Jos tää on jollekin tavallista niin olen pahoillani teidän puolesta. En ole koskaan ennen astunut tällaseen paskaan.
Pakkolainaus. Jos spiderin kädet käy lähempänä chaistayta katso, ettei vika ole siinä, että joku käsi olisi pidempi kun joku toinen. Tällöin viiston chainstayn ja spiderin käsien välille voi jäädä eriverran tilaa. Ostin nämä samat kammet halvalla ja korjasin tilanteen etsimällä asennon jossa ketju on kireimmällä. Irrotin rattaan ja kireimpään asentoon nähden viilasin pyöreällä viilalla takanapaa kohden millin-pari pois. Tämän jälkeen ratas keskittyi nätisti (keskitin rattaan spiderin taakse, jolloin toi kynnys ei ole ongelma). Jos on uudet kammet niin vaihtoon, jos jotkut vanhat, ja oot jumissa niiden kanssa, suosittelen viilaa.

Tietysti jos nappaa kiinni chainstayhyn niin ongelma on pahempi, mulla sitä ongelmaa ei ole.

miehestä se on kiinni. ei välineistä.

Ketjulinja on sivusuunnan juttuja, ketjun kireys säädetään pituussuunnassa. Jos kireys vaihtelee paljon, jätä kampi siihen asentoon, missä ketju on kireimmillään, löysää rattaanpultit ja kiristä uudestaan. Oon ite ääritapauksessa jopa hionut spiderin reikiä soikeiksi siihen suuntaan, mihin tarvitsin tilaa. Pienestä ketjun kireyden vaihtelusta ei ole haittaa.

Lumikko - 19:42, 10.9.2013 » Ketjulinja on sivusuunnan juttuja, ketjun kireys säädetään pituussuunnassa. Jos kireys vaihtelee paljon, jätä kampi siihen asentoon, missä ketju on kireimmillään, löysää rattaanpultit ja kiristä uudestaan. Oon ite ääritapauksessa jopa hionut spiderin reikiä soikeiksi siihen suuntaan, mihin tarvitsin tilaa. Pienestä ketjun kireyden vaihtelusta ei ole haittaa.
Sori mun hankala selostus, mulla siis noi giffin kammet nykyään, ja tein juuri kuten lumikko neuvoi eli reikiä soikeaksi, jos joku suunta rajoittaa keskittämistä.