Kellot kiinnostelee

eka vastaus ikinä yv:llä:) kellot kiinnostelee, joten lisää niitä pliis!
edit: niin no tää on mun Seiko SPB143

6 Likes

Heitän mä Seikonkin. SBBN037, Miltatin Bandoleerilla.

Lisääkin on, ei jaksa postata. :smiley:

4 Likes


Seiko valikoitui tänään ranteeseen myös täällä!

2 Likes

Topikin innoittamana jaksoin ny ravistella näihin eloa pitkästä aikaa. Kyllä näitä SPORTTI KELLOa mieluummin käyttäs, mutta olen datan uhri. Yks SNK tuolla jossain on, mutta kun ei ole käden ulottuvilla niin ei ole.

Pitääpä osallistua seikoiluun.

Onko seiko skenekello?

Varmaan Seiko tai Casio. Molemmat löytyy.

Jaa täältähän löyty jokunen muukin Seikoholisti. Nice!

Sait ton uudemman version VIBE ALARM -tekstillä. Ekassa erässä luki VIBRATOR ja se ilmeisesti hihitytti/järkytti Pohjois-Amerikan markkina-alueen kuluttajia liikaa.

Erinomaisen oloinen kello, lisäisin vain aurinkokennon mutta Casio ei tykkää yhdistellä sitä ominaisuutta päristimen kanssa.


Tänään Nethuns. Eniten ranneaikaa saava kello. Seikon NH35 koneistolla tämä kuten microbrändit usein.

1 Like

Minulle aurinkokennottomuus on hyvä asia. CR2032 kestää jotain 5 vuotta ja on halpa vaihtaa.

No joo tuo on jo kohtuullinen vaihtoväli, semminkin kun Casion lupailut käyttöajasta on tosi maltillisia ja saattaa mennä lähemmäs 10 vuotta ennenku oikeasti pitää kotoa löytyvästä CR2032-paketista yks kupla painaa auki.

Mielessäni pyöri G-Shockeissa aika usein nähty 2–3 vuotta, mikä on aika kehno esitys siihen verrattuna, että aurinkokennon kanssa noihin laitetaan nollat perään. G-Shockin alkuperäinen suunnittelutavoite oli 10–10–10 tarkoittaen 10 barin vedenpitävyyttä, 10 metrin pudotuskestävyyttä ja 10 vuoden paristonkestoa. Viimeisestä on lipsuttu.

Vintage Expedition

3 Likes

Hommasin ton fw91:n 2019 kenttätöihin, kun siellä on hyvä tietää koska aurinko laskee ja tulee helvetin pimeää. Sitten totesin, että rannekello (erityisesti tolla Suunnon kompassilla) on itse asiassa aika helvetin kätevä vehjes ja oon sitä lähtien käyttänyt. Halusin päivittää kuitenkin just skidisti parempaan kelloon, jossa olisi vähän parempi vedenpitävyys ja ajastin, muttei liian iso. Joten ostin vajaalla 50 eurolla tän Casion w-800 vehjeksen, koska kestää uiskentelua ja ajastimen sai kun vähän kolvasi kytkentöjä pois piirilevystä. Ei oo liian iso eikä kallis.

Pakko sanoa, että kapitalismi tuottaa kyllä häkellyttäviä toimintatapoja, kun on halvempaa duunata yksi hyvä piirilevy, josta sitten erikseen kytkeä ominaisuuksia pois, jotta yhdenlaisia kelloja voi myydä sitten halvemmalla kuin toisia, jossa on ihan samat sisukset, mutta eri kytkennät ja enempi ominaisuuksia. Tajuan, että miksi tää liiketaloudellisesti kannattaa, mutta onhan tää ihan kreisiä. Vähän kuin rakentaisi kerrostalon, jossa on kaikissa kämpissä partsi, mutta sitten osasta muuraisi sen partsin oven kiinni ja möisi/vuorkaisi kämpät halvemmalla, koska niissä “ei ole” partsia :smiley:

10 Likes

Tää on markkinatalouden tuotoksia, kuten tekstin edetessä itsekin totesit.

Mutta joo, pidän tota ilmiötä vähän erikoisena. Pitää saada tehtyä halvempi malli, ja sen tuottaminen onnistuukin helposti käyttämällä kalliimman kanssa yhteisiä osia, sitten ei haluta halvemman mallin kilpailevan sen kalliimman kanssa → ohjelmoidaan juotosrobotti tekemään yks juotos lisää.

Juuri mitäänhän toi huononnus ei maksa siinä missä partsin rakentaminen ja kiinni muuraaminen olisi jo aika työlästä. Mutta kuluttajan näkökulmasta dorkaa yhtä kaikki.

Vihjasin tuosta ajastinmodauksesta tuotekuvausta kirjoittaessani, koska kauppiaan ei ole pakko antaa valmistajan oikkujen valua asiakkaalle asti. Läpinäkyvyys on tärkeää.

4 Likes

Itsellä kanssa tuo casio w-800 käytössä kolmatta vuotta. Hyvä kello ja jos hukkuu niin ei tuu konkurssia. Maksoin muistaakseni 30 euroa.

1 Like

Onko varmaa tietoo mimmone jousitappi noihi square g-shockeihin käy? Esim. nyt toi gw-m5610.

Myydään Apple Watch Ultra GPS + Cellular 49mm.
Ostettu helmikuun alussa, vihreässä alpine rannekkeessa hieman tahroja, luultavasti kunnon pesulla lähtee. Itsellä firman puhelimen kautta pakotettu lukitus kellossa myös, mikä ei itsessään olisi ongelma, mutta yhdistettynä rannetatuointeihin ei toimi. Haluaa lukita itsensä 5 min välein vaikka on ollut ranteessa koko ajan. Eli tästä innokkaalle käytännössä uusi ultra. 750€?

say what

Eli jos kello on sitä mieltä, että on otettu ranteesta pois, niin se lukittuu, because company policy. Ja Apple ei ole vieläkään osannut tehdä sensoreita, joka jatkuvasti osaisi saada sykkeen ranteessa olevien tatuointien läpi. Tämä yhdistelmä saa kellon jatkuvasti lukittautumaan, eli saa näpytellä koodia näyttöön.

1 Like