Kammet

Kait se mitta täytyis kattoa reiden pituuden ja kengän koon mukaan :thinking:

Juu, toi 9% oli vitsi.

Ei nyt ruveta vakavilla asioilla leikkiä laskemaan. Lantion leveyskin varmaan vaikuttaa, kun se määrittelee sitten missä kulmassa se reisi on. Eli q-factorikin pitää toki myös huomioida.

Mulla on varastossa yhdet 120 mm nelikanttikammet merkkiä Sinz, joita käytin aikanaan nojapyörässä ja normipyörässäkin katuajossa jonkin aikaa lonkkaleikkauksen jälkeen, kun lonkan nivelkulma piti pitää pienenä. Jostain bmx-kaupasta ne ostin. Niitä sai muistaakseni 5 mm välein 120-millisistä 175-millisiin. Muistelen myös, että niissä on snadisti hankala bcd, eikä rattaita löytynyt iisisti.

Nojapyörässä ne oli hyvät, mutta normipyörässä vähän kummallisen tuntuiset, kun liikerata jää hullun pieneksi ja voimalla vääntämään ei pysty. Ylämäissä toimivana taktiikkana oli hullu pyöritys.

Mulla olis jouten NIB Miche Young tuplakammet kirkkaana, olikohan 150 vai 155 mm

Saa laittaa viestiä jos jollakin tarvetta. Vois tehdä myynti-ilmoituksenkin

Ja siis alkuperäisillä compact-rattailla, oisko ollu 42-35 tjsp.

Mistäs muuten EU:n sisältä race BMX -kampia?

Samaan hengenvetoon vois kysellä onks niissä kovin leveät q-faktorit? Ketjulinja varmaan on kumminkin siinä 42 mm huitteilla?

Itsellä Fillaritorilta vuonna 2017 ostetut 6800 kammet ollut lähes päivittäin käytössä nyt jo 6 vuotta. Jatkot kuolemanpelko-topicissa. 50€ hyvä hinta omasta kuolemasta.

1 Like

Oho, aikamoise massiivinen takaisinkutsu.

Noi epäsymmetrisellä jaolla olevat nelisakaraiset maantie- sun muut kammet on ollu kamalan rumia iha alusta saakka ja tavallaan mukava tietää että olivat myös paskoja.

On vain yksi, oikea ja kunnollinen neli-. Ja se on nelikantti. Nimittäin nelikanttikeskiö. 4gant. Näi se on. Juu.

6 Likes

“Only owners of cranksets showing signs of “bonding separation or delamination during the inspection will be provided a free replacement crankset and installation”.”

Täällä on malliksi kuvia ongelmista https://instagram.com/thanksshimano

  • Thanks Shimano
  • Fucking SRAM
0 voters

Kallis lasku tulee. Asia on Shimpalla ollut tiedossa kyllä:

1 Like

Joo siis eihän tässä ole kyse mistään yksittäisestä huonosta tuotantoerästä, vaan koskee kaikkia(?) vuosina 2012-2019 valmistettuja Ultegra ja Dura Ace kampia. Katsoin nyt huvikseni noita omia kampia ja ovat ”yllättäen” myös tämän takaisinkutsun alaisia.

IMG_7602

Kaveriporukassa yhdellä (1) kuskilla Dura-Acet on porsinut tolleen. Ei kuollut, vaikka kiukutti valtavasti.

Meidän perheessä takaisinkutsun alaisia vain mun maantiepyörän Ultegrat. Niiden päälle valutan trainerilla tasaisesti elektrolyyttejä, eli hajoamisriski isompi mutta loukkaantumisriski pienempi. Olen odottanut kampien poikimista jo reilun vuoden ja väijynyt ääniä sillä korvalla.

Vien kauppaan vasta kun ääntää.

No se on kyllä kiva jos niillä on tapana varoittaa narisemalla ensin. Niinhän Michetkin mulla teki. Näissä umpialumiinisissa kylmätaotuissa Andeleissa ei ollut varoitusääntä, vaikka murtuma oli jäljestä päätellen ollut aluillaan jo hetken ennen kuin mäessä napsahti.

3 Likes

Suginot tuli ja asensin. Huomasin että Suginolla olis ollu siistimpikin Mighty Minion tai Mignon tai mikälie malli mutta nyt on RD2:et. Aika paska viimeistely, selvästi halvat kammet. Ja rumat.

Q-factoria tuli pitkälti toista senttiä lisää 103mm keskiöllä vrt. MT62-kammet. Fukh. Onneks puolisolla on flätit niin voi vähän kompensoida.

Itte olin ihan wtf kun lähin tyyppaamaan ja parin kilsan kotimatkan jälkeen hirvee polte etureisissä :grin: Vissin kuormitti hieman eri tavalla.
Puoliso sai rauhassa miettiä ja testata ja tänään tulikin suht osuvaa ja hyvää analyysiä. Aluksi joo aika erikoista mutta jo 5km jälkeen oli kuulemma tosi luontaisen tuntuista. Sillai että näin sen kuuluisikin olla. Matalampi ajoasento (nostin penkkiä 15mm, kammet vaihtui siis 170->155mm) oli kuulemma myös tervetullut bonus. Putkelta polkiessa sai kuulemma paremman asennon nilkalle ja vaikka vipuvarsi lyheni huomattavasti niin voimantuotto oli tehokkaampaa. Satulasta sellanen fiilis että aina vähän liian pieni pykälä silmässä mutta raskaampaa silmään vaan ja kommuutti sujuikin entistä nopeammin.

Katotaan jos saan vielä pitkäaikasrapsaa jossain vaiheessa. Ensivaikutelma ainakin todella positiivinen.

6 Likes

Vaihdoin just maastopyörään 175 → 165 ja sama huomio. Äkkiä tottuu ja kivaa kun ei kolise joka kiveen ja kantoon.