Kalkaduunat, tavarafillarit ja muut kuljetushässäkät

Huhhuh upee! Mikä se on?

Titaaninen Omnium Cargo.

1 Like

Tai mini-max.

Jos ottais ton lavetin pois niin sais vielä kevyemmäks ja olis silti about yhtä paljon kuormapyörä.

2 Likes

Takarengas taitaa olla väärinpäin :face_with_monocle:

Bullitit ja omput ja hagenit pyöri säännöllisesti selaimessa, mutta kun ei ole mahdollisuutta säilyttää kuormapyörää sisällä tai ulkonakaan niin ei uskaltanut ostaa. Kattelin vähän ternejäkin jo heikkona hetkenä, mutta on ne vaan rumia ja kalliitakin. Tää Santun pitkäperä tulikin sitten sopivasti täyttämään haaveet kuormapyörästä, jonka jaksaa kantaa rappuset pyöräkellariin. Kauheasti ei ole ehtinyt vielä pyörässä muuttua, foorumilta löyty WTB:n sohva, vuosia sitten bluelugista sopivat polkimet ja varastosta viimeinen widefootin nalgeneteline. Suurin muutos toki matkustajan paikka tossa edessä ja clasun taittolaatikko tarakalla. Pelagon bullmoosea kävin tähän mallaamassa, muttei tullu kauppoja joten joku vähän pienemmän taivutuksen erikoistanko kelpais.

Imgur

Ostin torista talvella ylihintaan vanhan Yeppin, koska väri täsmäsi ja sillon oli aika vähän tarjontaa. Kompensoin ostamalla alihintaan Bobike-istuimen mellakkakilven, jonka käppäilin paikalleen oikean kiinnikkeen puutteessa. Meinasin eka vetästä teippiä noihin putkiin, mutta käppäähän se on siellä teipin allakin. Ihan hyvin pelaa kunnes tulee istuimen painoraja vastaan.

Imgur
Vähän olis vielä laitettavaa: Alfine8:n vaihteista viisi on käyttökelpoisia, jalassa on melkoisesti klappia mutta näistäkin huolimatta tosi kiva pyörä!

13 Likes

Kova.

Pitäs kans keksiä joku viritys omaan kuljetusratkaisuun, ett etupleksin sais kätevämmin pois, ku nyt vaatii aina stemmin irrottamisen.
Tulee kumminki ajettua tolla enemmän ilman kyytiläistä

1 Like

vai meniskö tää kuitenkin tohon ja muut kuljetushässäkät -kategoriaan? sen verran paljon hyvää hässäkkää tässä nään, nääs.

1 Like

Tarpeet vähän muuttuivat niin tuli hommattua Bullitin tilalle Yuba Mundo. Ensivaikutelma itse pyörästä on tosi hyvä, tarvikkeiden laadussa on ehkä paikoitellen vähän parannettavaa mutta ihan toimivia on olleet.

7 Likes

Jos vielä kaipaat kokemusta, niin mulla on e-cargo ja backrest. Jälkeläinen täyttää 5 kesällä ja osaa jo pyöräillä itse. Silti ei sillä paukut riitä pitkiin setteihin, niin hyppää yleensä kyytiin ja isken sen fillarin kans lavetille. Backrest on mukava, mutta en sillä mitään 5h lähtis matkustamaan. Me liikutaan Turun keskustaan Kaarinasta joku 15-20 min ja siihen se on täydellinen. Backrestiä parempi on se Omniumin oma ratkaisu Thulen Yelpillä tai sit tekee ite jonku teräslevyn siihen tavaratilaan johon iskee jonku yleisen istuimen kiinni.

Just sain eilen kasatuksi sähköttömän backrestillisen.

2 Likes

Onks cargo vai mini-max? Mä oon ollu aivan liian tyytyväinen tohon Omniumiin. Olis pitänyt tilata se 2v aikasemmin jo…meille se siis saapui viime syksynä.

Itellä kans pohdinnassa tollanen cargo-omppu selkänojalla, kiinnostaa teidän arviot joilta sellanen jo löytyy et minkähän ikästä/kokosta tollasella vielä mukavasti kuskaa? Oma kersa 6v, mietin et kasvaakohan se ulos tollasesta järjestelmästä kuinka nopeesti…

Tytär on 7v ja osaa ajelee kyllä itsekin pyörällä, mutta ainakin ekan lyhkäsen lenkin jälkeen oli tosi tyytyväinen. Pitää käydä tänään vähän enemmän ajamassa.

1 Like

https://www.instagram.com/p/C7qmTqTqjLX/?igsh=MXI4aTBoM2txdWgyaA==

Officine Recycle vaikuttaa myös hyvän meiningin firmalta. Jokainen runko tehdään erikseen ja voi valita vaaka- anglais- tai mixteputkella ja rengastilaakin saa vaikka 2,25” 27,5” ISPille lokareilla (kysyin tästä).

3 Likes

Varmaan koon puolesta ei kasva, että kyl tossa matkustaa isompikin, mutta matkustusmukavuutta pitää vähän viilata jollain pehmusteella. Itse harkitsin Omniumin ja Bullitin välillä, testasin molempia ja otin Omniumin siksi, että tuntui paremmalta ajaa tyhjänä. sit kun lapsi alkaa itse kehittymään pyöräilijänä nii toi on hyvä siinä tapauksessa että kyytiin mahtuu lapsi ja fillari kun paukut loppuu.

Kiitos, just tän halusin kuulla! Täytyy ruveta speksaamaan työsuhdepyörää →

Joo aivan hyvin menee 130cm lapsi extender barin kans. Bullittiin verrattuna kuulemma mukavampi kun on korkeemmalla ja jalat saa suoraksi.

Mun mielestä toi on mukavampi ajaa ku bullitt. Enemmän niinku normaali pyörä ja huomattavasti kevyempi kaikin puolin. Verrokkina kylläkin pri sähköbulsua. Ylämäetkin meni oikein kivasti.

Pistin firman pyöräedun kerralla sileäksi (ja vähän päälle), kun taloon piti saada tavarapyörä lapsen kuskaamiseksi.

Päädyin Butcherssiin, kun oli jäänyt vahvasti mieleen kun näin niitä kallistuvia protoja Tanskassa aikoinaan ja aika vakuuttava oli jo silloin. Nyt on sähköillä ja ilokseen tykittelee yksinkin. Penska tykkää, kun ovesta näkee läpi ja hihkuu mennessään. Liikaa tilaa ei ole, eli kaksi pientä menee vierekkäin lastenistuimeen (viisipistevyöt), mutta ostoksille ei liiemmin tilaa jää. Yhden kanssa on helpompi säätää, mutta on se koppa varsinkin johonkin kallistumattomaan verrattuna aika pieni.

Hyvin tehokkaasti sillä on korvattu auto kantakaupungin sisällä asioimisessa ja sen sellaisessa. Voisi se enemmänkin kallistua, ja Enviolon voisin korvata Rohloffilla, mutta kyllä se insinöörin mieltä lämmittää noinkin.

4 Likes

Babboe-saaga jatkuu