Kalkaduunat, tavarafillarit ja muut kuljetushässäkät

Mistä hyvä sadesuoja omniumille ns. päivittäiseen käyttöön?

Hommasin kokeilun mielessä Lidlin 6.- euron sadesuojan, mutta tämä on jo muutaman käyttökerran jälkeen täynnä reikiä. Toimii varmaan ok, jos laittaa ja ottaa seuraavaksi vasta keväällä pois.

Jostain motonetistä tms. moottoripyörän tai skootterin suoja? Meillä oli Christianian peittona mönkijän (tai roottorikelkan) suoja, joka kesti hyvin useamman vuoden. Sateenkestävyys heikkeni kyllä ajan mittaan.

Toivottavasti nyt jotenkin saisi firma jatkoa. Ei 60mm rengastilalla olevia rahtipyöriä liikaa ole.

Höh, harmin paikka.

Jou. Tamperelainen kaverini olisi luopumassa OG Kona Utesta. Eli 700c vehkeestä, jossa edessä levari mutta takan v-jarru. Lähtenee edullisehkosti. Jonkinlainen Bo-bike jakkarakin oli ainakin joskus tarjolla.

Pistä mulle yksää jos kiinnost. Koko L

Katkeilevat Babboet ylittivät uutiskynnyksen: Lapsi oli kyydissä, kun Jaakko Kukkosen perhepyörän runko petti – viranomainen jäädytti Suomessakin suosittujen pyörien myynnin | Etelä-Savo | Yle

En ole babboen malleista täysin perillä, mutta jos takaisinkutsulistaus näyttää tältä

• Babboe City/ City-E/ City Mountain
  • Babboe Curve/ Curve-E/ Curve Mountain
  • Babboe Big/ Big-E
  • Babboe Dog/ Dog-E
  • Babboe Max-E
  • Babboe Mini-E/ Mini Mountain
  • Babboe Pro Trike/ Trike-E/ Trike XL
  • Babboe Carve-E/ Carve Mountain

niin voi olla hetkeksi byebye babboe.

Ei näytä myöskään hyvältä, että Suomen maahantuoja syyttää ekana asiakkaita liiasta lastaamisesta, kun viranomaiset ovat todenneet babboen toiminnassa ja tuotteissa epäkohtia. Noillahan olis bullitteja sun muita myynnissä, mutta tommosen asenteen maahantuojalla minä en tee mittään.

8 Likes

Uskomattoman ylimielinen vastaus. Mitähän hän olisi menettänyt sanomalla että selvitetään asiaa tms.

e. toisaalta artikkelin perusteella myös babboen kanta asian hoitamiseen on ollut mitä on

2 Likes

Mitäköhän luokkaa noissa ilmoitetut max painot? Kyllähän netissä törmää välillä noihin aikuinen Bullittin lavalla kyydissä videoihin. Vois kuvitella että siinäkin aika rajoilla jo mennään.

Pikagooglauksella Max E-mallista (en tiedä mikä tuo uutisen malli on ollut) kerrotaan:

Box load capacity|150 kg|
Saddle load capacity|100 kg|

Ymmärränkö oikein, että kokonaiskantavuus on nuo yhteenlaskettuna?

250 kg kuulostaa kyllä aika massiiviselta. Ja äkkiseltään laskettuna varmaan suurin osa käyttäjistä jää alle 150 kiloa jos vaikka kyydissä on aikuinen+2muksua+kauppakassit.

Huutista tälle kyllä.

1 Like

Bullittin max kokonaiskuorma on näemmä 180kg.

Kaikki “korjauskelvottomat” Babboet voi tuoda Ranchille, seuraavien käppäpyörien teema on Babboe Derby.

13 Likes

Onko kellään kokemusta tosta omniumin backrestistä? Aattelin luopua bullittista (kaupat sovittu) ja vaihtaa omniumiin jos ja kun työsuhdepyöräsopimus sen mahdollistaa. Varmaan mini-max olis hyvä, vai olisko sitteki cargo…

Tänään tuli just kuljetettu pyörää. Kai se ois mini-maxillakin onnistunut. Jotenkin omassa päässä kaksi aika eri pyörää, joko tai ajattelun sijaan ottaisin vaan molemmat, jos vaan rahat riittäisi.

6 Likes

Mites tuo extender bar pysyy paikoillaan? Onks se ihan vaan kitkalla, vai onko siinä jotain lukitushommia?

Mistä sinä olisit valmis luopumaan tämän tähden?
Titanium fixedgear beltdrive.

2 Likes

Mun toi on ainakin vaan kitkalla. Ja yllättävän hyvin on pysynyt, myös silloin kun kyytissä oleva on siihen jaloilla nojallut.

2 Likes

Hassu tää stemmi, mut tässä on kai maksimoitu kuljetuskapasiteetti :joy:

1 Like

Mä luulen et se on vaan nopee.

3 Likes