Kalkaduunat, tavarafillarit ja muut kuljetushässäkät

No huh! Tiukka keittiöprojektiö

Päätin asioita. Nyt suunnitellaan.

Mahtus ees tavallinen pyörä keittiöön…

Aika monta Bullittia. Aika kovaa musiikkia.

Miksi porukka fiilistelee enemmän näitä cargoja, joissa on laatikko edessä? Itseäni on kiinnostellut pitempää longtail-mallit. Pikkuisen kiinnostaisi hitsailla sellaista projektina. Onko ne vaan vähemmän kiihottavia?

Matalampi painopiste, helpompi elämä.

jos keskiöstä takanapaan on matkaa metrin verran niin trailin on syytä olla verylow.

hitsaappa ja kokeile

Ok. Tuossa on perää. Bullitilla tullut koeajettua ja ihan ok laite.

E. ^ok

Kertokaa minulle kahvakuulan (16 kg) kuljettamisesta polkupyörällä.

Hei, nyt on sellainen tilanne. Että alkaa riittämään 20" Mara Winterin paskuus. Saako kotimaasta parempaa nastarengasta korvaavaksi vai pitääkö tilata ulkomailta?

Kahvakuula lastenistuimeen. Semmosta näkee. Jos sille ei ole muuta tarvetta niin tuskin kuitenkaan laitat

dILETANTTI - 23:22, 21.1.2015 » Miksi porukka fiilistelee enemmän näitä cargoja, joissa on laatikko edessä? Itseäni on kiinnostellut pitempää longtail-mallit. Pikkuisen kiinnostaisi hitsailla sellaista projektina. Onko ne vaan vähemmän kiihottavia?
Koska näkee cargon koko ajan. Korostuu ennen kaikkea lapsia kuskatessa. Huomaa nopeammin jos yksi puuttuu kyydistä.

Tekisin heti takalavacargon jos joku toimittais mulle luotettavan ja edullisen differentiaalin taka-akselille. Mulla on yks LBS:stä lahjotettu, mutta se vaikuttaa tosi rimpulalta.

dILETANTTI - 23:22, 21.1.2015 » Miksi porukka fiilistelee enemmän näitä cargoja, joissa on laatikko edessä? Itseäni on kiinnostellut pitempää longtail-mallit. Pikkuisen kiinnostaisi hitsailla sellaista projektina. Onko ne vaan vähemmän kiihottavia?
Longtailissa on keskellä tavaratilaa takapyörä, mikä nyt saattaa sinällään jo jonkun mielestä olla hankaluus.

Tässä voisi mainostaa myös noita Waldin kokoontaitettavia koreja, jotka voi laittaa mihin tahansa baaripyörään. Eihän sillä tapaa mitään oikeaa kalkaduunaa saa eikä voi kuljettaa lapsia tai saksanpaimenkoiraa, mutta hintaa on olemassaolevaan pyörään 50€, pyörä korit suljettuina on vain minimaalisesti painavampi ja hassumman näköinen ja kyllähän tuonne pienen talouden ruoka-ostokset saa jos vielä hyväksyy ottavansa repun mukaan.

Hyvällä säällä voi hakea myös asioita postista. Sateelta suojaus vaatisi jotain erikoispussukoita ehkä.

http://i.imgur.com/qtRbT5O.jpg

Mä näin tällasen (Yuba Mundo jos ei kuvasta saa selvää) kerran Jumbon pyöräparkissa, pisti silmään erikoisuudellaan kun siinä oli viritetty stemmi ja toinen tanko tuohon etupenkin istuintolppaan.

Vähintäänkin jännän näkönen ratkaisu, nettisivuilta kun kurkin mahdollisia käyttötarkoituksia niin lasten kuskaaminen erilaisilla pakkarille asennettavilla lisäistuimilla oli voimakkaasti pinnalla mutta taitaa toi aika isoja sivulaukkuja vetää myös.

Tuo Yuba on aika hyvä ja edullinen värkki lasten kuskaamiseen, vaikka painopiste jääkin selkeästi ylös. Tuohon mahtuu kolme lasta istumaan hyvin. Konan ja Surlyn samantapaiset taakkapyörät taitaa olla merkittävästi kalliimpia.

normaali - 11:46, 22.1.2015 » Tekisin heti takalavacargon jos joku toimittais mulle luotettavan ja edullisen differentiaalin taka-akselille. Mulla on yks LBS:stä lahjotettu, mutta se vaikuttaa tosi rimpulalta.
Eiks tasauspyörästön sijaan voisi käyttää ihan vaan vaparia kummallekin pyörälle sen jälkeen, kun veto on eriytetty? Taaksepäinhän vetoa ei tarvitse välittää. Vaatii toki erilliset jarrut takapyöriin sitte.

Paitsi että vaparit on suunniteltu voimansiirron puolelle kiekkoa, eli jos nyt ajattelen oikein, vaparikiekko voimansiirtoa ei voi tehdä nondrivesidelle? Vai onnistuukos bemaksivaparilla?

Näyttää vasempiakin vapaarattaita löytyvän. Noihan kyllä löystyy sitten ajaessa. Vaikko liekkö kierteetkin “väärin”. ACS LEFT SIDE FREEWHEEL 14 TOOTH BMX CRUISER FELT HARO

Voihan ne molemmat kiekot olla vetopuoli oikealla.