Inhokki-pyöränhuoltotehtäväsi

No hitto, tommonen lähtee hankintaan!

No hemmeri pitääpi tyypata!

En edes muista olenko jo täällä asiasta purkautunut mutta purkaudun varalta uudelleen.

Urban Arrow 2015 takarenkaan vaihto. Ei juman kekkana. Ei voi tajuta.

Operaation vaiheet:

  1. Perä ilmaan. Toteutus joko laittamalla pyörän etupuoli terassille tai jonkun rapun yläpäähän tai ottamalla eturengas pois ja lastaamalla keulaan painoa.

  2. Irrota takajarrusatula.

  3. Pura Chainglider -ketjusuoja

  4. Löysää akselin mutterit ja chaintugit, jotta saat kiekon niin eteen, että ketjun saa paikoiltaan.

  5. Irrota molemmat vaihdevaijerit. Koska nuvinci. Muista tarkistaa vaijerin kunto, koska rispaantuu helposti, koska nuvinci.

  6. Löysää tai irrota takalokasuoja, jotta kiekko pääsee ulos vaakahahloista taaksepäin.

  7. Kisko kiekko irti. Varo ettet riko itseäsi tai betonilattiaa, kun 5,5kg takakiekko iskeytyy maata kohti kuin meteori.

  8. Vaihda kumi.

  9. Tee käänteisesti toimenpiteet 7. -1.

  10. Vittuunnu jo valmiiksi, kun odottelet kesää ja seuraavaa vaihtosessiota.

Aika-arvio rauhallisessa työskentelyssä yksi tunti. Silmittömän raivon vallassa 20min. Tämä jos ei tarvitse vaihtaa ja mittailla ja kohdistaa vaihdevaijeria, joka edellyttää myös kahvan avaamista, mikä edellyttää kahvan irroittamisen tangosta.

Jäljemmät vuosimallit ovat paljon tolkumpia huoltaa, mutta ei se minua paljon lämmitä.

5 Likes

Ei mulla muuta, kuin että rauhallisesti ja blind rage -moodin aikaero menee mulla ihan joka hommassa just päinvastoin. Edelleenkin nopein jos ensin syö, juo kahvit ja odottaa sen raivon laantumista ja sitten tekee rauhallisesti.

Tästä huolimatta… :slight_smile:

1 Like

Tsekkaisin Gaadin käärmesisurit, ei tietty auta jos tarvii ulkokumi vaihtaa.

Asiakkaiden pyörien putsaaminen.
Ja toki se jos / aina kun on koirankakkaa renkaissa / rungossa / joka paikassa.

Viime viikolla ajoin ite silleen pehmeeseen kakkaseen et sitä oli ketjussa, eturattaas, pakassa, renkaissa ja vähä rungolla.

Pesin pitkästä aikaa työpaikan painepesurilla ja ihan reilulla saippualla koko pyörän.

1 Like

Nastoja pittää olla. Kärmes tulisi kyllä kyseeseen jos tulee flättejä.

Kiitos huomiosta!

Perinteinen ammatinvalintakysymys.

1 Like

samaistum: hihnabullitin takarenkaan vaihto-operaatio inhokkilistalla korkealla. sisältää vaiheet 1, 2, 4, 6 ja 8. nii ja sama toisinpäin.

Perän saan ilmaan laittamalla lankunpätkän jalan alle ja lastaamaalla painoa keulaan.

1 Like

Joo…
Välillä se vaan syö ihmistä kun suurin osa huoltoon menneestä ajasta on pelkkää putsaamista.
Eilenkin yks vanha maasturi sai ihan uuden elämän mut kaikki piti käyttää ultraäänipesurin kautta, et mistään tuli mitään käyttökelposta. Se vuosien ei-koskaan-putsattu patina…

Oon antanu monta kertaa alennusta niille asiakkaille jotka tuo pyöränsä puhtaana huoltoon.

4 Likes

Ihailtavaa että peset ja putsaat etkä vaan heitä suoraan roskiin. Jotkut tekee niinkin ja veloittaa uusista paska-Altuksista listahintaa sata euroa per pääty.

Hinnoittelisin itse niin että mitä paskasempi sen kalliimpi eikä niin että mitä puhtaampi sitä halvempi :wink:

Joo, käytetyn ajan mukaanhan se pitää haarukoida aina lopulta.

Mutta järkevän ajankäytön puitteissa kyl aina mieluummin pelastaa käyttökelposta, mut aikakin maksaa niin sitä balanssia pitää välillä miettiä :slight_smile:

  • Vassujen ja litkujen kanssa puljaaminen.
  • Vaihteet.
    Ei vaan napostele at the moment.
1 Like

Meinasin tulla kertomaan jotain rihtaamisesta ja tubeless teippien asentelusta. Mut ehkä se on kuitenkin:

  • Kaikki huoltotyöt mihin ryhtyy liian väsyneenä
3 Likes

Peseminen ja likaisten osien koskettelu.

1 Like

Vähän korjailin

3 Likes

Mun inhokkitehtäviä on kaikki droppitankoon liittyvä. Vaihto, säätö, kahvat. Inhoan.

Mut tankonauhojen laittamisesta jostain syystä tykkään!

Tää puskee nyt liikaa iholle…

Ärsyttää kyl lähtökohtasesti jokainen huoltotehtävä. Joskus joku asia onnistuu ja ärsyttää vähemmän, kuin normaalisti.

2 Likes

Se on kyl just näin, ihan samat fiilikset