'Hupsista' topikki

Hupsista myin kammet ja joku huomenna hakemassa Tyan omniumit. Noh ajaminen onkin ihan perseestä

feel you man. lähetän pm nä kuvan paikasta, jossa oleskeluhuoneeni sijaitsi
e.^^

Oon jo pidempään ihmetellyt et onpas vaikeita saada klossit kiinni ja pois lukoista ja kotipihalla sitten vilkaisin kengän pohjaan ja klossithan oli löystyneet ja kääntyneet ihan vinksin vonksin. Voisin tässä vaikka ottaa keittiöstä olohuoneeseen vauhtia ja facepalmata itseäni. Ei mulla muuta!

snaamari - 6:44, 16.8.2013 » Oon jo pidempään ihmetellyt et onpas vaikeita saada klossit kiinni ja pois lukoista ja kotipihalla sitten vilkaisin kengän pohjaan ja klossithan oli löystyneet ja kääntyneet ihan vinksin vonksin. Voisin tässä vaikka ottaa keittiöstä olohuoneeseen vauhtia ja facepalmata itseäni. Ei mulla muuta!
Tämän vuoden (toistaiseksi) ainoat spedulipat vedetty just samasta syystä. Toinen klossi oli kääntynyt niin paljon, ettei jalan liikerata riittänyt irroittamaan kenkää polkimesta. -> Kaaduin elegantisti perseelleni pyörän päälle.

Lähden puolisoa vastaan. Valitsen Aluepyörän, jolla ei oo ajettu kuukauteen. “Vähän löysät kumit tässä”, ajattelen. Ei jaksa pumpata. Mennään puoliskon kanssa sitten kumminkin huoltoasemalle. Prestatäyttöfail. Kunnallissairaalalta tunti kotiin taluttaen. Puoliso äänesti polkimillaan. Lenkkareista irtosi pohja. Alkaa näköjään tulla pisaroita niskaan -

Hupsista. Olen asioinut toistuvasti kaupassa, mikä kantaa sellaisen tyypin nimeä, joka ilmeisesti haluaa tehdä itsestään kuuluisan tämän hetken kovimpana kotimaisena antisemitistinä. Pahus sentään! Kuitenkin palvelu on pelannut tuolla välillä oikein fiksustikin ja henkilökunta on ymmärtääkseni julkisesti ilmoittanut, ettei kannata kyseisen höperön mielipiteitä. Melkein tekisi mieli olla boikotoimatta, mutta minkäs teet.

Mikäs kauppa?

Enpä ole kyllä tuota kyseenalaista mainosjulkaisia selannut vuosiin (“ei mainospostia”), joten perustan mielipiteeni vain aihetta käsitteleviin viimeaikaisiin valtamedian uutisiin. :stuck_out_tongue:

Riikka Söyringin ilmiselvistä huuhaajutuista en puolestaan ole jaksanut piitata.

Mull Dundane - 23:59, 18.8.2013 » Kuitenkin palvelu on pelannut tuolla välillä oikein fiksustikin ja henkilökunta on ymmärtääkseni julkisesti ilmoittanut, ettei kannata kyseisen höperön mielipiteitä.
No, niinpä.

http://www.magneettimedia.com/?page_id=2976

Kärkkäisellä asiointi on Magneettimedian rahallista tukemista.

Smurf - 7:23, 14.8.2013 »
tutam - 21:45, 13.8.2013 » että tolppaan olisi voinut porata reiät, joiden läpi työntää jonkun putken vääntövipuvarren saamiseksi.
Yhden tolpan olen olen irroittanut silleen että porattiin tolppa poikki, sahasin tolpan halki, porattiin reikä poikittain läpi, johon skruuvvattiin pultti-mutteri -yhdistelmä, jota tukena käyttäen iskuporakoneella popsautettiin tolppa pois. Nykyisin käytän vaseliinia, oppirahat ja ne on maksettu kyllä. Vähintään 2-3 vuodessa löysään kiinnityksen ja tuupin tolppaa kokeillakseni jääkö se kiinni. Paranoia.
Joo. Itse tajusin tosiaankin vasta sahaamaan ryhdyttyäni, että niin, tolppaan reiän poraamalla siitä olisi saanut pultin läpi ja sen avulla olisi voinut vääntää ja kiskoa. Nyt nakuttelin tuon pala palalta irti (ihan perse hommaa!) ja kävi vielä niin, että viimeinen puolitoista senttiä vanhaa tolppaa on niin syvällä, että sahani ja muut astalot eivät enää sinne yllä.

Joten: jätin jämät putkeen ja asensin uuden tolpan, jossa oli liberaalit määrät _Nikolta saatua kierrepastaa (kiitos!). Satulaputki oli vähän ottanut operaatiossa osumaa, mutta ei mitään pahaa. Tästä vainoutuneena iskin tuota pastaa joka ikiseen kierteeseen mitä pyörästä löytyi. Mutta, nyt pyörä on taas ajossa, mikä on tärkeintä.

Ei koskaan enää!

Purin tuossa eilen pari pyörää maalausta varten täysin osiin. Vanhemmilla olin pyöriä duunailemassa, hyvien työskentelytilojen ja työkalujen takia.

Keulan irroittelu oli seuraavaksi vuorossa. Availin “kaikki” ruuvit ja rupesin nykimään keulaa irti tuloksetta. Tuntu olevan jämähtäny kunnolla kiinni, kuten aina vanhemmissa pyörissä on tapana. Hetken repimisen jälkeen, menin pyytämään ukkoa apuun. Käsivoimin ei tulosta. Siirryttiin raskaampiin irroitus menetelmiin; Keulan alapäähän rautakanki poikittain ja stongaan putkenpätkä, jolla saadaan vääntövoimaa. Alettiin vääntelemään edestakasin ja saatiin liikettä aikaan. Meteli mikä ruosteisten putkien hankauksesta synty oli rehellisesti tuskanen. Siltikään ei lähteny irtoomaan putket toisistaan. Tällä toiminnalla jatkettiin liuottimia käyttäen, kunnes stonga katkee. Hemmetti. Tän jälkeen olin jo luovuttamassa koko operaation suhteen. Sitten mä tajusin; keulaputken pultti oli vielä kiinni. Daammnn. Kirosin.

Avasin pultin ja volá, keula oli irti. Onneks ainoa rikkoutunu osa oli se stonga, jonka löydän kyllä helposti jostain. Tästä opin, että jatkossa tarkistan kaikki itsestäänselvyydeltäkin tuntuvat pultit ja nippelit, niin saadaan osat ehjänä irti.

^ Klassikko. Itsestäänselvät ruuvit on ne pahimmat. (Pari sivua aiemmin just raportoin, kuinka vetäsin kammen kierteet irti, kun olin unohtanut kammen pultin paikalleen…)

^ et tu quoque. Itse särjin kammen ulosvetäjän samanlaisessa tilanteessa.

Tomeli - 12:25, 20.8.2013 » Availin "kaikki" ruuvit
ja se ainoa mikä olisi pitänyt avata jäi kiinni :) siitä se lähtee

Siis täsmentäkääs, mikä on “keulaputken pultti”?

quill-stemmin kiinnituspultti, oletan

Leo - 13:47, 20.8.2013 » ^ et tu quoque. Itse särjin kammen ulosvetäjän samanlaisessa tilanteessa.
Täytyy nyt myöntää, että meni se ulosvetäjä paskaksi tältäkin Brutukselta siinä hässäkässä.

No voisun viturasaatana. Sugino messengereiden vedonpuolen ulosvetäjän kierteet antautui. En tajua vittu oikeesti. Ei vedonpuoli lähti nätisti ja sit sama operaatio vedonpuolelle ja naks ulosvetäjä oli kädessä. Ei jumalauta ei helvetti. Kammet on kivasti suht tuoreet. Ostetaan musta sugino rd2 vedonpuolen kampi… Vittu että vituttaa taas saatana. En ttajua miten se nyt noin teki. No sama se, runnon noi kii ja rälläköin ton sit paskaks kun on aika keskiöremontille :slight_smile:

Omat tuntemukset tällä hetkellä hyvin samantyyliset kuin JvG:llä. Jaksamisia kaikille töhöttäjille.

^^tämä on asia jota en oikein tajua. ei riitä kahden käden sormet laskemaan niitä kampisettejä jotka olen irrottanut eikä ikinä pienintäkään viitettä että ulosvetokierteet ois vaurioituneet. ja ulosvetäjäkin on biltsun. vetääkö jengi sit kammet kiinni jollain tunkin varrella ja kuivana kun noin lujassa on irrottaa??