'Hupsista' topikki

Ketju oli pudonnut ja olin vaan laittanut sen takas.

Ensi kerralla tarkastan rattailta pudonneen ketjun huolella tai saatan harkita sellaisen vaihtamista. Ainaki brakelessfiksistä semmonen pitää poistaa.

Oli ihan vauhdikas pysäytys, kun ketju putosi toistamiseen ja kieputtui osittain takanavan ympärille.


Ping normaali

Päätin kokeilla taas ehdinkö seuraavin valoihin ennen autoja. Takakiekosta hirvee pamaus ja pinna vaparin ympäri. Hups, vaiko “henkselienpaukuttelu yms kuittalutopsu” aiheena reidet… :stuck_out_tongue:

joo kyllä se jarru puree kun alkumatkasta jarruttelee sisään. ei purrut, oishan ne palat voinut tarkastaa kun oli molemmat täysin lasittuneet. vähän piti jyrkimmissä mäissä jalalla laahata kotiinpäin mennessä.

Hitto olin meidän parhaan pokan oven edessä ja (ton yhen soon-to-be-something-more-than-a-rookien sanojen mukaan “Aijjoo se. Se on ihan nätti”) Inkeri tulee avaa oven ja oon vaa iha et WTF!! “Mistä sä tiesit et mä oon täällä?” Haistoitsä mun paidan oven läpi tai jotain?"
-Soitit kelloa.
“AAhh, joo, niinpä taisin soittaa” “Alkaa toi kuumuus hieman haitata tajunnan tasoa” “Nonni…mä lähdenkin tästä tota siis tonne Hertsikkaan…kiitoos moi…”
Edit: tää piti ehkä menne tonne sanottua-hommiin mut väliäkös tuolla.

Etuvaihtajan kiinnityksen kierteiden paskominen.
Kuusiokoloavaimen pudottaminen “nurtsille”.Parinkymmenen minsan ettiminen,avaimen löytyminen repun hihnan magneetista.

Kanttiveiviä ulospingertäessä,mutterin prikan unohtuminen veivikuppiin ja prikan pusertuminen ulosvetäjän “tapin” läpi.Ihan hies vasaralla! prikan poistakomisyritykset samalla vetäjän kierteet tuhoten.

:frowning:

menin eilen palauttaa iphonee verkkokauppaa, ei voi hyvittää luuria kun ei oo laturia mukana, mut puhelin nyt kuitenkin jää sinne ja takuukeissi auki

menin tänä aamuna palauttaa tota laturia, ja huomaan verkkokaupassa että piuha on viel jäänyt matkasta, pelkkä virtaprikka on messissä, joten sekin jää nyt tällä reissulla jätkäsaareen

huomen uudestaan

Ajoin vahingossa tallbikellä rappuset alas.

Ja selvisit hengissä. Huh.

Paavi - 11:06, 7.6.2016 » Ajoin vahingossa tallbikellä rappuset alas.
Tää nauratti jostain syystä ihan perkeleesti :--D

Oon monta kertaa miettinyt, että lasinen astia ei oo ketjujen pesuun kaikkein järkevin. Nyt se sit siivotessa lipsahti. Kiva lamppuöljyn tuoksu kylppärissä ja matto roskiin.

Kahen pyörän voimansiirron uusiminen sunnuntaina… Mukaanlukien ketjulinjaspacerin asennus vasemmalle puolelle, kampien asennus LSD:ksi, nelikanttiekskiön vaihto ja kampien asennus vain todetakseni, että uusien rattaiden BCD on väärä (ja se keskiö oli liika levee varakammille). Tuntuu, että oon ruuvannu kampia ja keskiöitä ihan tarpeeksi…

Mutta onneksi on miljoonalaatikko, josta löytyy kampia ja keskiöitä. Oli oikein valinnanvaraa.

Hupsista saatana.

Onko kuvassa crescent holma? Tutunnäkönen perä, harmillinen juttu. Meneeköhän takuuseen?

Oliko pultti löystynyt ja oliko pinnatkin noin löysällä :smiley:

Edit. Olikin tullu läpi vanteesta.

^^ jep Holma. Niin en tiedä meniskö takuuseen. Alle vuoden vanha ja ostoliikkeessä myös teetetty ensihuolto 300 km sitten. Itehän pulttien kireys pitäis ajoittain testata… Kyseessä siis avopuolison pyörä. Meinas huomenna soittaa liikkeeseen.

^ jep pääs löystymään ja vei mukanaan kahta lukuunottamatta kaikki ei-vedonpuolen pinnoista.

Omasta mielestäni tuommosen pitäis mennä takuuseen. Takuuhuollossa pitäis kattoa kaikki pultit ja ei niiden noin pitäisi sen jälkeen löystyä.

Jos meinaa tulla kakomista, kantsii pitää mielessä että myyjän täytyy osoittaa käyttäjän virhe toteen voidakseen perustella sillä käsiensä pesua asiasta.

Jotai tällästa kans kelaillu.
Kylmää vähän miettiä et entä jos ois ollu alamäessä +50km vauhti tai vaik vilkasta maantiepätkää ajelemassa.

Takuuseen meni.

Satulatolpan pannan kiristyspultti katkesi kesken lenkin. Hupsista - varsinkin kun alla on jarruton kiinteä. Nyt tää vasta sirkuspyörä onkin. Valitsin mahd.mäkisen paluun ni voi ajaa putkelta. Toiv.ennen ysiä kotona et ehtii ostaa kalyaa. :smiley: