'Hupsista' topikki

Ostin Mavicin Crossone kiekot. Kävi ilmi pakettia avatessa, että ilmeisesti tässä yhdessä värivaihtoehdossa oli 15mm läpiakseli etusessa. Seuraavaksi tilataankin sitten adapterit.
“Ostin Gashin” viestiä ootellessa kunhan projekti etenee…

Halusin rihdata sebun kiekot oikein tarkasti joten ajoin sen Bikepolin rihtauspukin luo ja rupesin työstämään. Kaikki mitä tein laitto kiekon vaan enemmän päin vittua joten löystin kaikki puolat ns alkuasetelmaan ja sit aika loppuki keaken ja nyt kyytiä venaillessa mietin kumman kusen mieluummin että saan tän ennen perjantaita kasaan: koulun luomat deadlinet vai opiskelijabudjetin?

Ei vituta. Onneks on aikaa miettiä kun kyyti näemmä viivästyny.

Kävin kattoon pitkästä aikaa mun vanhaa tuttua takaratasta. Sen hampaat oli vähän huonossa jamassa, on vetäny liian pitkään täysii ja kaipais talvilomalle ja eläkkeelle.

Ajellu tota aika huoltovapaasti viimeaikoina.

Talvella ois paremmin aikaa ISOtella ja aattelin et toi ois kestäny siihen asti mut kestääkö syksy kuitenkin pidempään…Oispa kevät.

Hioin pohjamaalia kevyesti vesihiomapaperilla, kun pystyputkesta hilseili kynnen kokoinen pala maalia irti ja sitten toinen, kolmas, neljäs jne, kunnes jouduin hiomaan koko pystyputken paljaaksi. Alimpana kerroksena ollut happomaali ei ollut tarttunut lainkaan, vaan irtosi kokonaan vieden samalla tietenkin sen hiontapohjamaalinkin.

Ensi kerralla varmaan huomaa olla jatkamatta, jos maali tukkii kaksi suutinta ja tulee muutenkin ulos purkista tooodella huonolla paineella. Ei tartu sellainen maali, ei.

Koitin avata ysärimaasturin kasettinapaa, toiselta puolelta mureni koko osa,
toinen ei hievahdakaan vaikka on 1,5 metrin jatkovarsi. Jätin kesken ja tulin sisään.

baader - 17:53, 4.11.2015 » Jätin kesken ja tulin sisään.
Naurattaa

:----D

Kapee kwtju katkes, ku en muistan, että sitä oli jo liitelty ja yhdistetty ikään nähden liikaa. Onneks hyllyssä uus ketju, mut takapakka pitää ostaa. Kaikkea sitä. Tää vuos on ollu uskomaton mitä pyörän huoltoon/rikkoutumiseen tulee. Vaihtuispa vuos.

Minulla pyöräillessäni on AINA mukana varakumi ja työkalut. Paitsi tänään …

Yritin uudestaan.

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/p720x720/12191949_10206903487297231_8997667043253329403_n.jpg?oh=d63653982c49772eaff1c67b88c0053f&oe=56CB0DF6

Meni ns reisille?

No, eipä tuo vieläkään hievahtanut.

Pitänee mennä kaverin pulttikoneella kokeilemaan, ja lämmittää kaasulla.

baader - 13:17, 5.11.2015 » No, eipä tuo vieläkään hievahtanut. Pitänee mennä kaverin pulttikoneella kokeilemaan, ja lämmittää kaasulla.
Siis tää kasettinapa on poljinkeskiössä? Se pulttikone on mulla toiminut aina, jopa sellaisiin, jotka ei irtoa laittamalla hylsy ruuvipenkkiin ja rungosta vääntämällä. Kuhan pyörittää oikeaan suuntaan.

Tarkoitat kai “kuha pyörittää oikeaan suuntaan”.

Biciolli - 20:57, 4.11.2015 » Minulla pyöräillessäni on AINA mukana varakumi ja työkalut. Paitsi tänään …
Tänään tarkastelin takakumia. Jarrupala oli ihan vähän ohi jarrupinnasta ja se oli hangannut ulkorenkaaseen pienen uran, joka ulottui kumin ja kudosten läpi sisärenkaaseen. Lopulta jarrupala hankasi sisärengasta. Ilmankos se pamahti niin iloisesti. Yleensä olen tarkka ...

Asentelin ohjauskulmaa muuttavan ohjainlaakerin. Kuppien laakeripesät on vähän epäkeskot suhteessa emäputkeen: ylhäällä ohut kohta taaempana ja alhaalla edempänä (loivennus meneillään).

No eiköhän noihin ole laitettu myös viistot ulkopinnat, mutta ne meneekin 90 astetta eri suuntaan.

Semi-OT koska near miss:

Tiedostin etten tarvitse sitä ruotoputken osaa joka hengaili stemmin yläpuolella, joten ei kun 1 ja 1/8 tuumasta toimeen. Topcap pois, käpyyn pultti ohjuriksi ja sit hakkasin käpyä sisäänpäin vanhaa ohjaintankoa tuurnana käyttäen. Meni vähän syvemmälle ku olin ajatellu, mut no biggie, koska pultissa riitti pituutta.

Tein maalarinteipistä sapluunan sahausta varten ja kattelin tönärillä että se on joka puolelta about oikeessa kohassa. Eka alotus tuntu menevän inan verran vinoon, joten tein uuden ja sahailin loppuun. Jämäpalan irrotessa tajusin että mullahan oli jääny se top capin pultti sinne sisälle, joten seuraavaks päästiinkin tsekkaamaan vahingot.

Jotenkin mystisesti pultin kanta jäi täysin koskemattomaks, vaikka se pilkotti ehkä puol milliä sahauskohdan yläpuolella. Joka tapauksessa hiton läheltä liippas etten ois päässykään vetämään tän illan ajoja fiksil. HUhhuh.

Ajoin männäviikolla pyörällä kolmen viikon tauon jälkeen. Ihmettelin, kun oli ilmestyny joku räminä sinä aikana. No jatkoin matkaa, koska duuni jnpp. Jossain vaiheessa muistin yhen aika tärkeen jutun, joten pysähdyin ja kiristin vasemman puolen mutterin taka-akselista…

Olin tossa tauon aikana siirtäny chariotin vetokoukun varmuuden vuoksi vaihdepyörään ja laitoin vanhan sormikireelle, koska “en mä sillä kuitenkaan aja.”

Alan oppia pikuhiljaa, että jos fillari rämisee, niin heti seis ja työkalut esiin.

asb - 11:48, 20.11.2015 » Jossain vaiheessa muistin yhen aika tärkeen jutun, joten pysähdyin ja kiristin vasemman puolen mutterin taka-akselista...
Samat, kokosin talvipyörän ja pari viikkoa ehdin ajaa polkimet sormikireydellä kun asia putkahti alitajuisesti mieleen. Ei hupsista varsinaisesti koska polkimet onneksi kiristyy ajamalla.