How-to: taskulampun kiinnitys fillariin - with pictures

Minä olen miettinyt Airamin Supernorpan ostamista ja sen laittamista jollain virityksellä etutavaratelineen nokkaan.

http://www.airam.fi/tuotesivut%20html/valaisimet/kasivalot/norppa.html

Tuollaisen saa Motonetista alle 30 euron.

Miellyttäisi tuo yksi blokki, jonka nostaisi irti ja pistäisi sisällä tai tallissa johdon päähän kuin puhelimen konsanaan.
Hyvässä lykyssä se käyttää (en ole saanut vielä asiaa tarkistettua) lyijyhyytelöakkua, jonka saa noin 7-10 eurolla Motonetista. Net onnistuvat pihtaamaan noita akun mittoja. Mutta vastaavan kokoisia akkuja on kyllä erikseen myynnissä, vain ne tarkat millimäärät puuttuvat.

Samoin on vielä aivan auki se, miten tuon kiinnittäisi. Alumiinilevy jonka seinät on nostettu laatikkomaisesti pystyyn, alle solukumia ja päältä kiinni kuminauhalla vaikuttaisi järkevältä.

Onko joku tehnyt vastaavan virityksen ?

Tuure

-.-

Voisi talvikilpuriinkin ostaa semmoisen oikein pienen ja siron etutelineen.

Aika jöötin näköinen lamppu. Valoista yleistä läpinää oli myös täällä.

Itse asiassa tuo Supernorppa ei ole ihan pahimmasta päästä kooltaan. Se on kohtalaisen kompakti ollakseen tehovalonheitin. Toki, hienoinhan olisi jokin supertehokas ledi viritys ja akku pullon malliseen akkuun ja pullotelineeseen. Ne vain ovat pahuksen kalliita hienoimmat, ja tuo Supernorppa olisi melko päisevällä hinta/laatu suhteella. Erikoisesti tuo erillinen laturi ja sen törkkääminen lampussa olevaan töpseliin kiehtoo. Kynnyskysymys on se, sopiiko siihen jokin muu tarvikeakku myöhemmin vaiko ei. Minulla on tullut kertakäyttötavaroiden kanssa yhteiset kilometrit nyt täyteen. - Tällä hetkellä Supernorppaan saa kuitenkin varaosia.

Erillinen pulloakku olisi fiksu, nyt se kaikki paino tulee turhaan etuhaarukalle. Mutta 29 eurolla koko paketti… akkuineen ja latureineen kaikkineen. Vähän vanhahtavasta polttimotekniikasta huolimatta jotkut ovat noista ihan pitäneet. 4 tuntia riittää varmasti mille tahansa minun tekemälleni lenkille. Puoletkin tuosta olisi riittävä määrä. Ja ainahan se todellinen kesto onkin vain puolet siitä, mitä luvataan. Tuo riittäisi vielä sittenkin.

Kyllähän tehokas ledi olisi sitä tätäpäivää kuitenkin. Houkuttelee vain tuo halpa hinta. Lisäksi ei ole oikein tietoa sen valokuviosta ja sen soveltuvuudesta ajovaloksi.

Tuure

-.-

simojoki - 22:33, 17.8.2010 » [more ot] hö, mulla on pelannu - tosin en tiiä onko tossa dx:n mallissa joku kehno matsku, omat on [näitä](https://www.fenix-store.com/product_info.php?products_id=273) ja tuikkuna Fenixin L2D [/more ot]
Siis mullakin on juuri Twofish + Fenix ja pyöri ainakin viimeksi riseria ympäri kuin maailmanpyörä.

testasin askartelun cc:n stemmiin, fikkarina kiinanihme mte jotain. 14cm pitkä ja sillai. huomiot virityksestä
a) sisurin pituus piti olla reilusti yli lampun pituuden jotta sain sen maantiestongan ja stemmin yli
b) sisuri piti jättää aika leveäksi, jottei katkea venytyksessä (mikä lie halpis kumi oli)
c) shimanon vaihdevaijerit tulee tyhmästi valon eteen, mutta se onkin toinen juttu.

vaikuttais pätevältä, kohta kokeilee pimeeseen, jos ei tuu vettä =)

Jani S - 20:07, 17.8.2010 » Mä laiskana olen käyttäny näitä viimesen kolome vuotta: www.dealextreme.com/details.dx/sku.31871
Tilasin [tuon saman](http://www.dx.com/p/31871) mutta haisi niin tömäkästi joltain teollisuusmyrkyltä että piti hävittää. Haisu puski läpi kahdenkin muovipussin ja myös tarttui joka paikkaan - käsiin, lamppuun, laukkuun...

noita saa kans tuolta oululaisten valostoresta (tsjp.). itellä käytössä kanssa: hyvin on pelannut, eikä toi ainakaan dunkkaillut.

Mahtavaa! Pitää varmaan kokeilla kun tuossa helvetin 150 euron lezynessä on niin onneton kiinnityssysteemi, ettei sitä mihinkään normaaliin tankoon saa mitenkään hyvin. Ei varsinkaan jos sattuu vähän vaijereita olemaan välissä.