Homma hanskassa? Hanskoja hommaamassa?

OK OK, nuo oli ne syyt, mitkä itselle tuli kans mieleen mutta mietin että voisko olla vielä joku erikoisempi selitys :smiley:

Mechanixit on kyllä huonot hanskat. Nippa nappa niillä jotakin tollasta kevyttä juttua tekee, missä tarvii sorminäppäryyttä, mutta saman asian ajaa vaikka jotkut motonetin työhanskat (esmes. ne guidet). Hintasekseen noi Mechanixit on ihan helvetin kalliit mun mielestä ja niillä materiaaleilla alushankoiksi vielä kehnot.

ostin tokmannilta vuorelliset työhanskat ja näpersin akkuja sun muuta paskaa autosta pihalle pakkasessa viime viikolla, sääli etten muista millaiset ovat, koska ne yllättivät käytännöllisyydellään.

Oma näkemys tälleen mtb kuskina että mechanixit on ehkä ihan hitusen perus työhanskoja tyyriimmät, eikä kestä kauaa mitään vapaa-ajan maansiirtourakointia sun muita lapiohommia, mutta pannuttelua kestää mainiosti ja peittoaa hengittävyydessä sekä tyköistuvuudessa kaikki guidet ja tegerat mitä oon motonet-reissuilla aina kokeillut. Kulutuskestävyydessä puolestaan ne tegerat vie voiton työmaalla, mutta hiostaa kesällä pahemmin. Voi ajatella näinkin, että mechanixit on samaa hintaluokkaa fox, 100% jne mopohanskojen kanssa, mutta kestävämmät

Samaa mieltä. Oon mä niitä motörnetin työhanskojakin käyttänyt monia erilaisia ja paljon mutta en kyllä pyöräilyyn kelpuuttaisi juuri em. syistä.

Aikaisemmin mainittujen sekoilujen jälkeen investoin Sealskinzeihin. Aika jeppis, mutta isoinkaan koko ei ole mitenkään väljä isompaan kätöseen.

eioo koskaan kulunu mitkään hanskat niin nopee läpi kuin mechanixit

siis sellaset 2 euron ohuet kämmenpäällystetyt hanskat kestää 10x pidempään

aika mielenkiintoinen juttu että jostain tuotteesta tulee noin yksimielistä statementtia kestävyyden suhteen.

Olen aina vannonut hiihtohanskojen nimiin talvipyöräilyssä. Luottomerkkinä on Lillsport. Harmi että ne kaikki näyttää niin törkeiltä.

Syksyllä oli käytössä Lillsportin halpismalli Solid. Vuoreton, kalvoton hiihtohanska. Erittäin hyvä istuvuus, kätevyys ja tuntuma stongaan. Toimi maastossa pikkupakkaseen asti.

Nyt hankin huippumallin Legend Thermo Gold. Siinä on vuori, ja kämmenosa on valitettavasti tehty kuolleen eläimen ihosta. Vuoresta huolimatta hyvä ajaa. Hengittää mainiosti, ei ota kastuakseen hikilenkillä. Tuntuisi maastossa toimivan -17 asti.

Kumpaakaan mallia ei tarvitse ottaa pois kädestä pikkusäätöjä varten, mikä auttaa lämpimyyttä käytössä. Pyörämerkkien talvihanskat lojuvat laatikossa käyttämättöminä. Ne ei vaan osaa.

Hankin pohjoisen hiihtohommiin Lekin Progressive-hanskat ja olen ollut tyytyväinen. Ajattelin että ois möhkö pyöräilyyn, mutta hyvin ainakin suoran stongan jarrua ja liipasinta ohjailee. Kylmäkään ei ole tullut näissä parinkympin pakkasissa. Eli yllämainitulla tavalla heilutan hiihtohanskojen puolesta. Harmi, ettei Leki ole neon-iloittelua siirtänyt sauvoista käsineisiin. Tai no, harmi ja harmi…

Ja saman kaupan merinosormikkaat alushanskoina toimi vielä paremmin. 25 euron hanskacomboksi aika 6/5.

Kysymys: jos päällä on rukkaset, niin miksi alle sormikkat eikä villalapaset, joissa sormet pääsisivät lämmittämään toisiaan?

sormikkaat + rukkaset on käyttiksempi kombo jos vaan tarkenee

Prisman alekorin kybän Bula-rukkaset ovat osoittautuneet oikein hyviksi.

Kosketusnäyttö-yhteensopivat mertsasormikkaat kyl kätevät lisälämmittimet tarvittaessa mut noiden kanssa ei oo tarvinnu.

Tyytyväinen Mechanixit käyttäjä täälläkin. Jos ultimaattista hinta-laatu suhdetta etsii niin tuskin mikään 25 € kesähanska sitä tulee olemaan, mutta mitään muuta työhanskaa en ole löytänyt yhtä hyvällä istuvuudella ja sorminäppäryydellä varustettuna. Varsinkin, kun ite tarvii läppäriä/tablettia käyttää työtehtävässä ja käsitellä pieniä näytteitä. Lisäksi mielummin mä tollaset vähän ohuemmat Mechanixit valitsen maastoajoon kuin samanhintaiset fillaribrändin hanskat.

Jos kriteeri on lapion pysyminen kädessä niin siihen sopii ihan hyvin ne kahden euron ylikoon hanskat vähän sinne päin leikkauksella. Halutessaan tähänkin hommaan voi hommata Mechanixin 4X hanskat mitkä suunniteltu kovempaan työkäyttöön. Nää on jo vähän liian kömpelöt kesäajan ajohanskoiksi.

Tänään kävin hakemassa 20 € kalvolliset Motonetistä Guide merkkiset työhanskat. Hiihtohanskoja olen myös käyttänyt ensisijaisesti pyörähommissa, mutta nämä vaikuttivat hinnan puolesta ihan potentiaalisilta siihenkin hommaan jos tyylipisteitä ei jaeta. Täytyy ensin muissta hommissa testata hengittääkö nää laisinkaan. Ei kuitenkaan mitkään kovimman pakkaskelin hanskat.

Oma mp että näin voidaan touhuta medium sorminäppäryyttä vaativia hommia ilman että ihan paljaaksi asti tarvii riisua käsiä

Täähän se ois joo. Sit tekisi mieleni myös kyseenalaistaa että lämmittääkö se villalapanen siellä rukkasen sisässä enää merkittävästi paremmin kuin villasormikas, pääasia että sormien välistä ei käy viima ja rukkanen pitää kyllä siitä huolen. Hyvin tarkeni eilenkin ajaa 2,5h PK-lenkki kelvillä vaikka oli ainakin ajotietokoneen mukaan 18-20 astetta pakkasta. Sikäli haastavat olosuhteet kun tietä pitkin ajaessa käy viima ainakin tuplasti pahemmin kuin mehtätunkkauksessa ja rasitustasokaan ei pidä ukkoa lämpimänä.

Kyllä se vaan lämmittää. Tästä olen 100% varma ihan henk. koht. kokemuksella. Pitkälle lenkille ottaisin empimättä mielummin kaks kerrosta lapasmallista kuin rukkanen + sormikas -yhdistelmän.

Arkimenossa ymmärrän kyllä sorminäppäryysargumentin oikein hyvin.

piti tarkentaa, että kyllä mä johonkin vuorettomaan rukkaseen laittaisin ekana rennon villatumpun sisään, mut kunnolla eristettyyn pakkastumppuun riittää ehkä ne sähköä johtavat dex monster merinosormikkaat makkarankuorafitillä. tarkeneminen on aika yksilöllistä. kun joutuu käyttää lähtökohtaisestikin 11 koon lapionsuojia niin kerroksia saa yleensä mahdutettua aika rajallisesti kun koot tuotteissa loppuu seinään niinku runkotarjonta asbille.

kehukaa nyt niitä lobstereitanne vähän ni tiedän mistä katella :eye: :lips: :eye:

Halutaan ostaa / pyydetään valmistamaan: Hestratier materiaaleilla ja vuorella varustettu tuulta, vettä ja pakkasta pitävä lobsteri. Ei oo tullut vielä vastaan.