Homma hanskassa? Hanskoja hommaamassa?

Miksei Hestran omat lobsterit kelpaa, vai pitikö saada hestratieriä alle hestrapricelevelin? Vai onko lobsterit määritelmällisesti 2+2+1 sormea?

no tää

Ei noita taida oikein olla kuin pyörävaatelafkoilla. Käsittääkseni 45Nrthin Sturmfist 4:t olis sieltä lämpimimmästä päästä pyörähanskoja, mut ne on 1+1+1+2, ja tehty kaikenlaisista mahdollisista kuolleiden ja elävien eläinten osista, eli ite skippaan.

2+2+1 on oltava. En tee liipasinsormella yksinään mitään. Hinnalla ei niin väliä kunhan ei mee ihan älyttömyyksiin.

Mitä jos tekis ite jostain stydistä nahasta lampaanvillavuorella? Mitään detaljeja en koe hanskoissa tarvitsevani. Kunhan ne pitää ilmakehän eritteet ulkopuolella ja lämmön sisäpuolella.

e. nahkakriittisenä mutta villamyönteisenä näkisin kuorimatskuna nahan sijaan jotain suurvaltojen tappokoneiston vaatettamiseen suunniteltua keinokuituakin.

Aivan mainioista Pearl Izumeista kun vuosien jälkeen kului vuori puhki ja peukut alkoi vuotaa, ostin Craftin jotku Siberian lobsterit ja ne ei kyllä oo niin hyvät, vaikka ihan ok. Eikä kunnolla mahdu alushanskaakaan, pienehköt koot, vaikka otin xl. Eipä näyttäis Izumillakaan ihan samaa mallia enää olevan, liekö tuo Amfib vastaava.

Jos olet itse kutomistaitoinen tai lähipiiristä löytyy, niin tee sen kokoinen tuulta ja vettä pitävä kuori, että alle mahtuu kaks kerrosta villaa ja kudo/kudota väli- ja aluslobsterit. Tällä konstilla saat 100% vaihdettavan ja helposti kuivattavan vuoren, ja uskoisin tekoprosessin muuttuvan teknisesti yksinkertaisemmaksi.

2 Likes

Zienerin välikelin gore windstopper -(hiihto)hanskat kivijalan alesta, käyttörapsaa kuha paccane lauhtuu

Nämä toimineet oikein mallikkaasti. Lämpimämmät entä Craftin Siberian lobsterit. Tykkään erityisesti tuosta isosta hanskan suusta, johon saa laitettua hihan sisään.

Sealskinzin lobstereilla oon ajanut kädet kädenlämpöisinä kylmimmät talviajot. Ainoa miinus, että kämmenpuolen uloin pinnoite on rapissut pois, mutta on hanzkoilla jo ikääkin 5+ vuotta.

Nää on ollut mulla since teini-ikä. Alunperin lautailuun hankittu, mutta oon havainnut että toimivat myös pakkaspyöräilyssä oikein hyvin. Vähän saattavat hiostaa kevyessä pakkasessa, eivätkä pidä vettä juurikaan, mutta nää kylmän kelin erikoishanskat meneekin 32 asti :grinning:

1 Like

Vaihtoehtoinen kokemus: Tienvarressa siirtymää fatbikellä, -4 tuulista, ylävartalo puskee pientä hikeä ja näpit jäässä vartin ajon jälkeen, 20 minuutin kohdalla pakko vaihtaa hanskat. Istuvuus ja hengittävyys kyllä hyvät, mutta mulla jää lähinnä nollakelien käyttöön.

nää on kyllä ollu aivan ihanat hanskat

1 Like

^Mistä?

Mä käytän ei-pyöräillessä kudottuja villaisia vastaavia ja konseptihan on loistava.

Kiitos!

Kuten tuossa aikaisemmin kirjoittelin, käytössä on nytkin Sealskinzit. Toki läpättömät normitalvihanskat, mutta joka tapauksessa laatu näyttää olevan aika hyvin kohdillaan.

Nää 4,5/5. Muuten hintaisekseen ihan parhaat, mutta vartta saisi olla sentin pari lisää ehkä.

1 Like

Hiihdossa kyllä jumalhanskat mutta mullakin meinaa pyöräillessä paleltua sormet herkästi kommuutilla jo pikkupakkasessa. Maastossa toki toiminee paremmin kun yläkroppa tekee töitä.

1 Like

Nämä yllätti tänään, elämäni hevosihmiset ovat näihin pitkään luottaneet ja kotopuolessakin on about laatikollinen näitä eri kokosina vuosien varrelta kertynyt. Epäröin ensiks voisiko nämä olla lämpimämmät kuin mun nahkaset lasketteluhanskat jotka ovat ok ehkä -10 asti, näillä vetäsin ton 5km työmatkan aamulla tossa about -15 kelissä ja sormet pysy ihan ok lämpösinä.

Kovin vedenpitäviä nää ei ole, imee about. kaiken kosteuden uutena läpi. Vetäsin uutena pintaan jotain weatherproofing litkua ja auttoi ehkä jonkin verran.

Näillä läpi talven, -15 kohdalla pistän ohuet linerit sisään. Otin käyttöön alunperin väliaikaisratkaisuksi kaapin pohjalta kun hävitin kalliit Bontragerin talviajohanskat mutta huomasin että nämä on paljon lämpimämmät. En tiedä mihin perustuu koska tuntuu ohuilta mutta jostain syystä ei sormet juuri palele. Voisiko olla että ovat snadisti isot eli jää ilmaa eristeeksi, mutta ei ole tänä talvena vielä tarvinnut muita.

Itellä jäätyy näpit sen verran helposti, että näillä keleillä selkeä valinta hanskahyllystä!

2 Likes