Hintapoliisit ja myyntitopsujen suolaus

tnts - 14:46, 29.3.2012 »
TheLVOE - 12:28, 29.3.2012 » Turun liikkeestä saa nyt alennuksessa uuden vastaavan pyörän lähes samaan hintaan.
oliko tämä huutelua?
suolaus, mut vain koska väärin muotoiltu. ton olis voinu laittaa peeämmäl.

E:toisella tavalla ilmoitettuna ehkä ok, mut pm parempi kuitenkin.

praise in public, criticize in private.

Vien kaikki käytetyt nippelis nappelis-jutut aina suoraan Kuusakoskelle enkä myy.
Eipä tarvi kuunnella vittuilua keneltäkään ja tuote saa jopa uuden paremman elämän.

lol snaamarin kommentille

Mun mielestä kritiikki on ihan ok, ja se lisää myynti-ilmon huomiota, mut samalla ei uskalla sanoa et parempaan vai huonompaan.
Onneks täällä ei kuitenkaan hirveesti dissata itse myyntiartikkeleita.

Mut joo, huomattavan paljon myyntitopic läppää on tullut seurattua lähiaikoina… -Ihan viihdyttäväähän se on.

edit edit edit
Toivottavasti tän topikin yleinen tiedostaminen saa nyt ihmiset miettimään vähän mitä postailee. n_____n

Sehän on parasta viihdettä kun myyntitopic lähtee aivan käsistä ja menee huuteluks. Toisaalta jos jollain ois tarkoitus jotain myydäkkin niin onhan se vähän harmillista.

nutip - 15:06, 29.3.2012 » Sehän on parasta viihdettä kun myyntitopic lähtee aivan käsistä ja menee huuteluks. Toisaalta jos jollain ois tarkoitus jotain myydäkkin niin onhan se vähän harmillista.
Näin juuri.

ylipäätään ajatus kohteliaan privaviestin laittamisesta ja myyjän oikaisemista on pelkkää jeesustelua. yksivaihde on kuitenkin rehti nettifoorumi eikä mikään

viihdyttävää kyllä ehdottomasti, mutta tarkoitusta palvelevaa?

Te nyt ette tunnu ymmärtävän sitä, että tämän nk. “huutelun” tarkoitus ei ole haitata myyjän toimia, vaan valistaa mahdollisia ostajia. Eli opettaa tietämättömille ostajille, että ovat tekemässä huonoa kauppaa.

Sille, että myyjän ja ostajan tavoitteet ovat päinvastaiset, nyt ei vaan voi yhtään mitään. Jos myyjä ei halua tätä nk. “huutelua” niin myy jossain muualla tai laittaa järkevät hinnat.

Ja mitä alkuperäiseen aiheeseen tulee, niin kesän käytetyssä fillarissa on kesän käytetyt kuluvat osat (voimansiirto, renkaat, sträpit, rasvat, etc). Uuden veroinen hinta on siitä liian korkea.

http://i.imgur.com/o8qGs.jpg

1 Like

^ Pelasti mun päivän, kiitos.

En nyt kyl lukenut joka kommenttia.
Mutta sellainen pikkupointti tuli kyllä mieleen, että en koskaan millään foorumilla niin soitto- kuin pyöräily/harrastekamoilla ole saanut KORKEAMPAA hintaa kuin aluksi olen pyytänyt. Niinpä olen usein laittanut joko jämptin hinnan tai sitten vähän korkeamman neuvoteltavan hinnan. Enpä ole suuremmin joutunut katumaan myyntejäni. Joskaan kaikki ei tietenkään aina ole heti mennyt kaupaksi.
Se et joku tulee huutelemaan topikkiin, yleensä kertoo huutelijan tietämättömyydestä ja vaan antaa mulle ilmaista uppausta (tää tosin mun kohdalla on koskenut kitarakamoja)

E:^^Haha

hävettää nauraa töissä tietskarille suu auki

Mun mielestä yksivaihdelaisten kanssa on ollut poikkeuksetta helppoa tehdä kauppaa, joskaan en tiedä onko fiilis ollut aina ihan sama toisin päin kun olen niin arvaamaton. edit: osittain tästä syystä mä en esimerkiksi ihmettele yhtään jos joku haluaa varkain myydä ipadiaan fillarisälän ohessa.

^tai ylihintaista canonin kittilinssiä.

jengi hädässä omien stääshien arvon laskusta, kun joku huomas netissä/Turussa paremman ja halvemman? Eikö tää oo “huutelu” (eri asia kuin vittuilu, joka on myös joissain keisseissä tarpeellista) oo kuitenkin kaikkien edunmukaista? Mahdollinen ostaja voi päättää, ostaako samaan hintaan uuden ja myyjä huomaa tunnearvon olevan liian korkea ja pitäytyy myymästä?

Noissa myyntihuuteluissa ja hinnanoikaisuissa on ollut ilmoilla sellainen rasittava piirre, että kun eka tyyppi sanoo sanottavansa tarjotusta hinnasta/tavarasta niin sen jälkeen sinne täytyy joka stanan propellihatun käydä huutelemassa ja kuittailemassa samasta asiasta sen viiden sivun verran. Se varmaan on just sitä yhteisön yhteenkuuluvuuden tunteen lisäämistä, mutta noin niin kuin muuten todella rasittavaa ja tekee myyjälle melkoisen hankalaksi esim. korjata hintapolitiikkaansa. Eli annetaan sille myyjällekin mahdollisuus luovia paattiaan tyynemmille vesille.

:slight_smile: Olisipa hauskaa, jos myyntiketjuista löytyisi useammin myös perusteluja pyydetylle hinnalle.
Esim. “ei oikeastaan edes tekisi mieli myydä, mutta tiedän että sulla tekee mieli”.
“En kestä enää nähdä eikä oo varaa korjata mutta tää on liian speziaali roskiin laitettavaksi, haje poisa.”

Mitäs jos kaikki ketä ei kiinnosta tuote tai varsinkaan ostaa tuotetta vaan pitäisi turpansa kiinni ja siirtyisi seuraavaan aiheeseen, josta mahdollisesti löytyisi järkevää kommentoitavaa?

EDIT: Ei tällaistakaan turhaa lankaa tarvitsisi edes aloittaa!

Repesin just merenneidon kahvipöytäkuvalle ääneen, kiitti tästä.

mites vituttaako noi laittomat lotot ? mun mielestä paljon hauskempi, yhteisöllisempi ja vaivanarvoinen tapa laittaa erikoisempaa kamaa kiertoon välillä ja kuitenkin EV+ touhua kaikille parhaimmillaan.