häkit vai lukot

tuota, mistä tuplahäkit ja sträpit kavereiks?
katkaisin zefalin sträpin eilen.

Koitin taas tänään tuplahäkkejä, koska halusin ajaa lenkkareilla. Ei ne nyt vaan toimi spedujen jälkeen. Näin ollen oma tämänhetkinen poljinten paremmuus-ranking menee näin:

  1. SPD
  2. Flätit + sträpit
  3. Häkit
kid_scientifik - 0:02, 5.6.2013 » tällanen väkerrys kehissä defaulttina: http://bikeminimalismdotcom.files.wordpress.com/2013/03/shocktherapy_tonicfabrications-121.jpg vaihdoin parille pidemmälle rupeamalle nuo vatkaimet testimielessä - ei vakuuttanut..
ooks myyny noi polkimet jo pois? Tekis mieli testaa tommosia + bemaksisträpit, vois ehkä näyttää vähemmän härskeiltä tos makinos.

en todellakaan. päinvastoin juuri tilasin noihin isommat häkit - medium-all-cityt tuntuivat hieman turhan snadeilta. aivan loistavat pedaalit, ainakin omaan käyttööni ja jalkaani paremmat kuin njs-pedaalit.

täytyy tehdä piakkoin jonkinlaista poljinjärkeistystä. infoilen sitten millaiseen ratkaisuun päädyin…

mitkäs polkimet nuo siis on?

(liika)üüberi white industriesit…

mikäs minä olen tuomitsemaan

ite sain vihdoin kolmen vuoden mietiskelyn jälkeen hommattua lukot ja kaveriksi maantiekengätkin vielä. Voi että… Onhan noilla todella hieno painella menemään. Vielä melkoisena SPD-noviisina on kaupungin sykkeessä vähän paskamaista, kylmähiki otsalla välillä yllättävissä tilanteissa rimpuilla irti. Kaipa se siitä. Lukkojen hommaaminen tuohon katurataan viimeistään löi lukkoon sen positiivisen ongelman, et on pakko ostaa flattistrappifiksi rentoja vetoja ja talvea varten.

^^^^^Ai noi on All Cityn häkit? Luulin et BLB:t kun on nin samannäköiset.

Mistähän niitä Wellgon miniflättejä (MG-28?) sais tai muita vastaavia edullisesti, stadista?

ovat kyllä. mallimerkintä taisi olla crayton. hyvät.

Poljin vaihto edessä. Liian monta kertaa irronnut jalka skidatessa shimpan m520:lla ja ketuttaa tuo kurskeilla liukastelu ja kopistelu shimpan klossien takia. Ostanko siis ne munanhakkaus vispilät vai timet? Budjetti vois olla viiden-kuudenkympin kieppeillä ja kumpaakin saa näköjään siihen hintaan. Saako kumpaankaan klosseja lähikaupoista?

Time

dpstyles - 22:54, 7.7.2013 » Poljin vaihto edessä. Liian monta kertaa irronnut jalka skidatessa shimpan m520:lla ja ketuttaa tuo kurskeilla liukastelu ja kopistelu shimpan klossien takia. Ostanko siis ne munanhakkaus vispilät vai timet? Budjetti vois olla viiden-kuudenkympin kieppeillä ja kumpaakin saa näköjään siihen hintaan. Saako kumpaankaan klosseja lähikaupoista?
User error tuo jalan irtoaminen.

Mitäpä jos vaihtaisit niitä klosseja silloin tällöin. Ja säätäisit polkimia. Ja varmistaisit että klosseissa ei ole kirjainta M.

Ei ole kirjainta m (en mä nyt ihan newbie näiden kanssa ole) ja klossit on ihan hyvässä kunnossa. Shimpan klossit tosin noiden kurskien kanssa paukkuu koko ajan maahan kun vähänkään kävelee. Ei tosin viitsisi kerran kuussa klosseja vaihtaa. Mikäli olen oikein ymmärtänyt täälläkin kirjoitellusta on munanhakkaus, kuten myös aikahyökkäys pedaaleissa myös matalammat klossit.

Ehkä en osaa, mutta en kyllä laittaisi noita irtoamisia ihan täysin user errorinkaan piikkiin. Voihan olla että nuo polkusimetkin vetelee viimeisiä.

Jeesaa irtoiluun jos kiinnittää huomiota jalan kiertymiseen skidauksen aikana. Ja siis koittaa välttää sitä.

Pitäiskö noiden M-klossien olla ongelmallisia muutenkin kuin skidatessa, jota ei vaparilla tuu harrastettua? Mä oon ajellut semmoisilla tämän kesän, eikä oo jalat irtoillut paitsi silloin kun on ollut syytäkin.

Kai multirelease-klosseilla on käyttötarkoituksensa, en vain ole keksinyt sitä vielä. Ne irtoilevat skidauksen lisäksi etenkin maastoajossa, kun jalka elää polkimella. Ja kovasti kiihdyttäessä, jos jalkaterä ei pysy nätisti suorassa.

Ite voisin suositella lookin quartzeja,on aika jämät mutta antavat kumminkin vähän myöten ja klossilla on pieni liikkumavara polkimessa joten jalkaterän asentoa pystyy muuttelemaan,en oo shimanossa törmännyt tähän,ite oon pitänyt tosta ominaisuudesta.Kertaakaan ei oo jalka irronnut skidatessa,säätöihin ei oo ollu tarvetta koskea,tosin alussa olivat melko tiukat ja tuli otettua muutamat takaperoiset spedulipat ku ei jalka meinannu irrota polkimesta.Hiilikuituisena versiona vielä suht kevyt poljin.

mitenkähän nämä toimisi Kurskien kanssa->Speedplay Frog
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=50141

Kallis, harvinainen, erikoinen ja vähän käytetty. Pakko siis olla parempi kuin Shimano.