Googlaa puolestani / en keksi hakusanaa / missä tästä on jo puhuttu?

Muistaako joku, että onko ollut joulupuurasti topikkia HKI / PKS rajauksella? Oon nyt kattonu oululaisten meininkiä kateellisena ja jos ei oo vanhaa niin avaan uuden :smirk:

3 Likes

Mistä löydän nykyään vanhan YVn fiksi infon?

Esimerkiksi Yksivaihde » Fiksi-Info

1 Like

Oliko tällä foorumilla puutarhasta tai viljelystä tms omaa lankaa?

Avainsana: viherpeukalo

1 Like

Kool Stop salmon vannejarrupalat hintansa arvoiset?

1 Like

kyl

Näköjään joku harmaakin seos jonka pitäisi ilmeisesti antaa parempaa modulaatiota, mutta salmon kuulostaa olevan tried ‘n’ true

Lohet ollu käytös ties kuinka kauan. Ääni täältä.

1 Like

Oliko täällä joku epämääräinen keskusteluketju epämääräisille kysymyksille, joita varten ei haluaisi aloittaa uutta ketjua?

Esim: haluaisin asentaa fixed/fixed -napaan vaparin, vaikka navan kierteet ylettäväy vain n. puoleen väliin vapaarattaan kierteitä? Käsittääkseni napa kierteineen saisi about samanlaista rasitusta, kuin kiinteän rattaan kanssa, joten lähinnä tuo vaparin osuus pohdituttaa. Internet kertoo, että antaa palaa vaan. Mitä mieltä?

Mikset laita:

Ja juu, sen vapaarattaan voi hyvin laittaa fix-kierteille

1 Like

Kun en tajunnut! Mutta tulevaisuudessa ehkä :slight_smile:

No joo, vähän hämmentynyt fiilis tulee yleensäkin jotain (ehkä?) perusasioita kysellessä, mutta jotenkin tuntuu, että tällä palstalla on yleisesti melko korkea tietämisen & tekemisen taso ja siihen luottaa mieluumin, kuin googlen tarjoamiin nettifoorumipoimintoihin.

Semmosta topikkia oon koittanut löytää että miten runkogeo vaikuttaa pyörän käsiteltävyyteen, skidailuun, kiihtyvyyteen jne. Vai vaikuttaako?

1 Like

Oliks tää mitä meinasit Keskustelua ohjausgeometriasta

olin just aikeissa kysyä täsmälleen samaa, kun muistin tsekata kirjanmerkkini

Care to share?

kirjanmerkkini oli laimaamani viestisi. että tattista vaan, siis!

Muistaako joku vielä sellasen gear ratio tms laskurin millä pysty kans laskemaan että mikä tulee etäisyydeksi taka-akselin ja keskiön välille? Muistan jonku sellasen back in the days… :thinking:
Tarkoituksena laskea etukäteen että millä välityksillä voi käyttää samaa ketjua ja/tai saa taka-akselin sijottumaan about samoihin kohtiin.

“magic gear calculator” hakuun?

Ainiin sehän se oli, taikavälitys
Wanha kunnon fix me up https://eehouse.org/fixin/formfmu