goldsprint

Tää on kyl aika kiehtovan näköinen ajopyörä!

Silläkin uhalla, että täällä on taas ollut melkoista pihviä renkaista (nastoista) niin kirjoitan jotain renkaista ja kokemuksista tänne.

Lähinnä tulin tänne taputtelemaan itseäni selkään onnistuneesta kokeilusta noiden 650b kiekkojen suhteen kun tässä nyt reilut 1000km noilla on vaihtelevissa oloissa rullailtu.

Tänään oli erityisesti juuri sellainen keli mitä ajatellen noita speksasin. Periaatteessa ihan hyvin auratut (ei hankea)mutta epätasaiset baanat, aina välillä lumisempia kohtia, sitten ihan puhdasta asfalttia ajoradoilla, sohjoa, vettä ja märkää muhjua. Näitä kaikkia mahtuu omalle päivittäiselle ajomatkalle ja täytyy sanoa, että hyvin toimii. Epätasaisuudet vaimenevat kivasti, pitoa löytyy riittävästi mutta silti hyvin rullaa asfaltilla ja lokareihin jää hyvät clearancet.

Muutenkin olen ollut tyytyväinen. Flättejäkään en ole noilla onnistunut vielä keräämään vaikkei pistosuojaus mikään kovatasoisin olekaan, mutta tästä kai kiittäminen alhaisempia rengaspaineita.

Jatkoon.

Niin ja ne renkaat on siis Schwalben HS159 jos nyt oikein muistan

En muista olenko miten näitä crossimpia setupeja tänne kuvantanut, mutta nyt laitoin vaihteeksi näin:
Untitled

Edessä joku 31mm Panaracerin crossikumes ja takana tuttu ja turvallinen sb8 32mm. Taakse jäi paremmin tilaa mitä muistelin, mutta eteen sai taas tuttuun tapaan korotella.

Ohjaamonkin vaihdoin miehekkään leveään ja välitysetkin valmiiksi talvea varten.

Tää on hyvä, kuten ajetut pyörät tuppaa yleensä olemaan. Vähän tulee mieleen se Ryys-leffan valkoinen affinity. Onks sillä Panacerilla jotain mallia ja reaalileveyttä?
T, SB8-tiukahko eteen

Panaracerin malli on CrossBlaster 700x31 kokoisena. Väittäisin, että todellinen leveys on ihan siinä 30mm nurkilla.

Täs on hyvä tää ekan ja vikan sivun välinen kehityksellinen trajektori.

Tämä viimeisin setuppi teki pikkujouluissa sen verran kovan vaikutuksen, että pitäis varmaan kokeilla omaan goldsprinttiin nappuloita. Mikä tuon sb8:n todellinen leveys on? Tai kuinka paljon siellä takana on tilaa kumille? Voisin toki testailla itsekin, mutta ei huvittais vielä purkaa huolella viriteltyjä lokareita.

Keulahan tässä on melko ahdas. Muistanko oikein, että sille on annettu rälläkkää? Rollerin keulassa ois muuten lähes sama a-c. Hmmm…

tää on kyllä yksi lemppareista

omassa goldsprintissä tällä hetkellä takana contin cycloxking 32mm ja edessä cx pro 30mm. taakse en leveämpää laittaisi, tuskin saisikaan. eteen ei tarvinnut cx pron kanssa korotella, melko huono kumi noin muuten. rollerin keulaa itsekin mietin, hyvin natsais mut tää talvi mennään ilman.

Sanoisin kans, että 32mm takana on aika maksimi. Voin tuon sb8 leveyden mitata tönärillä kun olen tänään illalla himassa.

Edessä onkin sitten vielä ahtaampaa ja juuri tuon korkeuden suhteen. Omalle haarukalle näytin snadisti viilaa niin pikkuisen paremmin tilaa ja korotuspalat haarukassa (näitä kuulia mm. pikkujouluissa etsittiin kun Mustafan kanssa kiekkoa vaihdettiin). Aika ahdas on sb8 silti ja olen miettinyt cx pron laittamista.

Minulla olisi tähän talvikeulaksi toki se Salsan LaCruz mutta en ole vain jaksanut/viitsinyt vaihtaa…voisi ehkä sen kohta tehdä niin avautuu aika paljon lisää rengasvaihtoehtoja eteen ja levyjarrunkin saisi.

Tässä vielä havainnekuva eiliseltä:
Untitled

Kiitos molemmille. Täytyypä testailla Larsen MiMoilla, jotka ovat 31.5mm leveet OP:lla.

Paskoin stemin joten väliaikaisesti laitoin kiinni tällaisen hirvityksen. Oli aika hyvä jopa tuo Fat Albert.
https://farm9.staticflickr.com/8659/16682605680_10d94e43a6_b.jpgUntitled by jukurtti, on Flickr

kova ja ajo.

lähitulevaisuudessa häämöttää setupin perusteella rungon käyminen liian korkeaksi?

kid_scientifik - 8:30, 20.3.2015 » kova ja ajo. lähitulevaisuudessa häämöttää setupin perusteella rungon käyminen liian korkeaksi?
kyllä. olen aistinut, että rolleri ois jo kohta tulossa.
zykkeli - 20:57, 12.3.2011 » No niin, laitetaan nyt tännekin esille ensimmäiset kuvat kun näitäkin nyt yksi Helsinkiin rantautunut. Ajamaan en ole vielä päässyt, mutta eiköhän tässä kun kevättä olen niin kaikille povannut ;) http://i981.photobucket.com/albums/ae300/zykkeli/goldsprint/IMG_2820.jpg Yleisvaikutelma ja -fiilis rungosta varsin hyvä. Koon kanssa oli vähän arpomista, mutta päädyin 55 kokoiseen. Standover vähän jännitti, mutta riittää justiinsa. Kevät-kesä-syksy yleiskulkineeksi tämä on ajateltu, joten mitään hurjaa speksausta osiin ei ole pistetty. Noita rujoja polkimia nyt kuitenkaan en aio tuohon jättää. Lisää kuvia[täällä](http://s981.photobucket.com/albums/ae300/zykkeli/goldsprint/)
Mut noi vanteet, taittuvaa kumi paskaa et olla ja voi.
tnts - 8:39, 20.3.2015 »
kid_scientifik - 8:30, 20.3.2015 » kova ja ajo. lähitulevaisuudessa häämöttää setupin perusteella rungon käyminen liian korkeaksi?
kyllä. olen aistinut, että rolleri ois jo kohta tulossa.
hehehehehehe.

Ajoasento on tässä matkan aikana aika hyvin venynyt pidemmäksi ja painunut alemmaksi. Tavallaan siis ehkä rolleroitumassa, mutta rungon vaihtumiseen on vielä piiiiiitkä matka :wink:

Droppiakin olen miettinyt, mutta ongelma on se, että ajan aika paljon suhteellisen raskas reppu selässä ja tuolloin en dropista tykkää.

Kirjoitan tänne, jotta säilyy tietona: 28mm duranolla takakiekkoa ei enää slämmätä.

Meinasin vetästä ketjun liian lyhyeksi.

Vahvaa menoa edelleen!

Aina kun tämä lanka nousee ylös tulee mieleen että pitäis tehdä omastakin ama. Maybe someday…

En oo avannut tätä topiccia ennen. Katsottuani aloituspostauksen kuvaa ja sitten viimeisen sivun kuvaa ei voi kuin hymyillä. Hyvä pyörä!!!
Ajomiehet ajaa jne.

Tänään pistettiin eteen taas 650b ja hyvä oli. Salsan keulassa pyörisi vielä vähän päälle 2" kumi, mutta tuo Maxxis Pace on 1,95".