Fyysinentyö vaiko toimistotyö?

sani - 18:37, 6.10.2016 » Logistiikkaesimies.
Samma på här!
tmar - 18:33, 6.10.2016 » olen työtön
naitsirK - 18:33, 6.10.2016 » Ympäristön paskaaja

Kirjastonhoitaja. Ei ehkä paras ammatti speksauksen kannalta :smiley:

Lakimies84 - 19:15, 6.10.2016 »
e@e - 17:37, 6.10.2016 » Siis etkö ole lakimies?
En ole:) yks idän hörhö keksi tämän nimen omasta etunimestäni.
Lauri?

Gutenbergin jalanjälissä, elikkäs kirjapainotyöläinen. Pääasiassa päiväni kuluvat niin, että etsin varastosta oikean merkkisiä ja painoisia paperiarkkeja jota sitten leikkaan puoliksi jotta ne mahtuvat digipainokoneeseen. Välillä noukin jumiin jääneitä papereita digipainokoneesta ja läpipäässeet paperit kannan jälkikäsittelijöille. Istun myös koneen ääressä ja kiroan, kun asiakkaat eivät osaa tehdä leikkuuvaroja aineistoihinsa.

Jooona - 19:07, 6.10.2016 » kiinnostava topic; toimistolla laivojen suunnittelua
Sama, paitsi sisustuksia. (Itse asiassa muitakin kuin laivojen mutta tällä hetkellä eniten)
vasaraasialainen - 19:24, 6.10.2016 »
Lakimies84 - 19:15, 6.10.2016 »
e@e - 17:37, 6.10.2016 » Siis etkö ole lakimies?
En ole:) yks idän hörhö keksi tämän nimen omasta etunimestäni.
Lauri?
Aki:) eli akimies ja L kirjain tulee sukunimestä...

Jaa!

muutan myyjän valheelliset lupaukset mahdollisimman alkuperäisen mukaisena fyysiseen maailmaan. sanotaanko vaikka että jos myyntimies sanoo että “ihan helppo homma” niin aina tekee mieli lyödä. nykyään sit aika paljon myös konfigurointihommia ja moduulijuttuja. eli vähän kuin leegoja pitäis kehittää juttuihin jotka muuttuu joka kerta ja todennäköisesti mikään ei ole suoraan yhteensopivaa. onneksi ei tarvitse sentään autoteollisuuden mittakaavassa tehdä tuota. ja toimitusaika asiakkaallehan on pari viikkoa nopeampi kuin rakentamiseen vaadittavien komponenttien toimitusaika.

eli siis suunnittelen koneita ja kaiken maailmaan työkaluja yms erikoistarpeisiin.

e: välillä tulee pulttejakin väännettyä jos on tarvetta. ehkä jopa sorvattua jotain. oon mä joskus saanut teollisuusrobottiin jyrsittyä sopivan custom laipan työkalukiinnitykseen jollain ihmeellä.

e@e - 18:11, 6.10.2016 » Asentaja olen
eetum - 17:44, 6.10.2016 » Olen atk-mies
Tämmöinen olen. Haluaisin olla kukkakauppias.

Suunnitellut taloja 70-luvun lopulta asti.
Välillä vähän opetus-, tukimus- ja koodaushommia.

Vilske - 20:35, 6.10.2016 »
eetum - 17:44, 6.10.2016 » Olen atk-mies
Tämmöinen olen. Haluaisin olla kukkakauppias.
Nettivinkattu tulevaisuuden varalta

Päivittäinen toimeentulo tulee tukkumyyjänä asiakkaina remppareiskoista aina isoihin rakennusliikkeihin. Töissä tuossa toimenkuvassa ei oikein pääse duunaamaan mitään muuta kuin kauppaa.
Silleen sääli kun haluaisi tehdä välillä töitä käsilläkin duunissa. Aikaisemmin rakentajapalvelussa sai fyysisesti touhuta enemmän.
Vapaa-ajalla normaalit remppahommat kotona, oikeastaan kaikki muut paitsi sähköt, niihin en koske kun olen punaviher värisokea. Vaimon mukaan vähän kaikille väreille sokea, aika hassu homma kun myin aiemmin maaleja…
Välillä tulee kavereillekin tehtyä, kun vaan kerkeää.
Autoista ja fillareista kaikki vakio ropaukset ok, mutta autojen sähköihin tartun vain pako edessä. No nyt on työn alla sitruunapatongin (Citroen) ratin alla oleva vilkku/älyboksi. Korjaamalla ei vaan saanut kuntoon, piti ostaa puretusta autosta korvaava tilalle. Onneksi noita saa muualtakin kuin Veholta, 570 euroo on vaan liikaa.

Olen esimies

IMG_1269

e: fitun flickr
e2: kuskaan mm. L. Ron Hubbardin opetuksista tehtyjä CD-tallenteita.

Tuoteasiantuntija eli Jokapaikanluuta eli Murheidenkantaja. 12 vuotta talossa ja nyt kolmatta viikkoa tuossa jobissa. Tuntuu vaikealta näin alkuun.

Ammatti on aika kaukainen käsite mulle. Mut iham kiva lukea näitä.

E: muistin, että kaltaisilleni on sana: akateeminen sekatyöläinen

Konsulttina tulee painettua. Katu- ja kaupunkisuunnittelu siin keskiössä aikalailla.