Fausto Coppi City Master

Noniin,
Chinamanin runko tuli kylmästi todettua liian pitkäks ja möin sen sitten tosiaan pois. Sieluun jäi tyhjiö, sillä kyllästyin laittamaan metukkaa, joka sekin on tosin jarruvaijereita ja kapeempia kumeja vailla.

Myös Urainalainen voi hyvin, tohtorilla pitäis käyttää niin siitä sitten TRUE talvipyörä, piantsin taidan pistää kiertoon.

Sopivan rungon löytäminen oli helvetin paljon vaikeampaa kuin olisin toivonut. Koska halusin skarpit viennit takajarrun vaijerille, ratadropit, riittävän alhaisen hinnan, hillityn ulkoasun ja lunkin geometrian, vaihtoehtoja ei oikeastaan ollut montaa.

Rungon pitäisi myös kestää tällaista merten tukiaista, reilua kuormaa, päivittäistä ajoa ainakin keväällä, kesällä ja syksyllä sekä pitkiä matkoja.

Harkitsin hetken Brother Cyclesin runkoa, mutta sen hinta kipusi sen verran korkeaksi postikuluineen, että annoin asian olla.

Matuzmasterin “Fausto Coppi City Master” täytti oikeastaan kaikki muut kriteerit, mutta lokasuojille ja tarakalle tuossa ei ole kolosia, mutta kompensaatioksi kaksi paikkaa juomaputelille. Lähettivätpä muuten “Fausto Coppi” juomapullonkin kaupantekijöiksi. Nyt voi pitää Camelbakissa veset ja belgian mixin juomapullossa!

Headbadge.
Runko ennen laivausta.

Kaikenkaikkiaan Matuzmasterin kanssa asioidessa tuli lähetettyä 24 sähköpostia, plus muutama päälle vielä maksun jälkeenkin. Paketti oli kuitenkin perillä kolmen päivän päästä maksun suorittamisesta, ja itseasiassa sekä on-onen paketti että runko saapuivat samana päivänä.

Rungon väriä vaiheilin pitkään, ja jälkikäteen ajateltuna olisi ehkä kannattanut maalauttaa se unkarissa, mutta aloin käydä kärsimättömäksi ja totesin että varminta on teettää työ Suomessa. Lisäksi sopivan kokoinen valkoinen runko löytyi heti valmiina, ja siinäpä oli komea headbadgekin joten visa vinkumaan.

Ajattelin tällä kertaa tehdä asioita kiekkoja lukuunottamatta pitkälti itse, eli kaikki kierteellistä ohjainlaakeria myöten pitäisi veivata ihan itse paikalleen. Kiekot olisin myös halunnut kasata, mutta se siirtyy keväälle rahahuolien vuoksi.

Jälkikäteen ajateltuna keskiö ja ohjainlaakeri olisi kannattanut tilata rungon mukana unkarista, sillä sekä italokeskiöt että tuumaiset kierteelliset ohjainlaakerit olivat Helsingissä tällä viikolla enemmän tai vähemmän loppu. Tohtoriltakin löytyi vain 110mm keskiötä, mutta heitto on niin pieni ettei tässä olla hätää kärsimässä - sörssistä sopivaa, sörssistä sopivaa.

Nurkista löytyi entuudestaan uskolliset ja kovia kokeneet kiekot jotka ovat jo kaksi (2) runkoa nähneet tätä ennen, jarrut, jarrukahvat, polkimet, vapaaratas, tankoteipit, kaapelinkuorta ja ketju ym hilipatia.

Tällä hetkellä setuppi on tämä:

Fausto Coppi 55/55cm runko joka ilmeisesti perattu maalista, dropit veistetty irti, hitsailtu ratahaarukanpäät tilalle ja tämän jälkeen pulverimaalattu.

Yläputken sisällä vienti jarruvaijerille oli itelle tässä tapauksessa tärkeä pointti koska takajarru on uusi jarruton.

Putki on jotain ehkä jotain Lolumbus Garaa, ei paksua muttei ohennettuakaan. Sopinee siis tällaiselle järeemmälle merenneidolle oikein hyvin, ja oletettavasti kestää paparazzien pakoilua sorateillä ja meillä.

Haarukka “Matching Coppi fork” jossa ihan helvetin tiukasti tilaa kumeksille. Tämä ehkä menee vaihtoon jos syy tai sopiva löytyy edullisesti jostain.

Rungon mukana tuli 27,2mm istuintolppa jossa lukee Coppi. Sen on oltava vitun nopee.

Satulaksi Brooksin B17. Narrow voisi olla ehkä parempi, mutta hyvältä tuokin tuntuu.

165mm/48T Stronglight Mygal Messenger hipsterikammet ja eturieska. Testilenkin perusteella noin snadit kammet tuntuu oudoilta.

40cm levee 3TTT Grand Prix Form NOS ergostonga. Parempi kuin randonneur, mielestäni.

100mm pitkä 3TTT Pro Chrome Corsa Quillistemmi. Ehkä hands down rumin stemmi mitä olen koskaan nähnyt näin hyvässä pyörässä, ellei jopa kaikkien aikojen rumin. Kuvassa näytti ihan hillityltä, mutta toi on oikeesti todella KARU. Lisäksi ehkä aavistuksen liian pitkä, TAAS.

Tankoteipin olin viisaasti säästänyt, ja kieputtelin tottuneesti paikalleen kunnes optimaalinen ajoasento on saavutettu ja voi heittää jotain fiiniä tilalle.

1" Kierteellinen ohjainlaakeri on tohtorin joku musta teräksinen.

Keskiökasetti shimanon 110mm italo, tosiaan tohtorilta sekin.

Takana 16 T Dicta + 16T ACS vapaarattaat.

Joku KMC:n ketju.

Kiekoissa navat dimension, kehät DP18 takana ja edessä alex da22.

Kumeina ne 25mm 4seasonit jotka kestää megatonnin atomipommin, ei paina mitään ja rullaa ilman vierintävastusta ja silti pitävät täydellisesti, vaikka peilijäällä.

Kasaaminen meni taas vituiks niinku Hitlerin vappu, sillä testailtavaksi lainaan saamani italokeskiö paljastui britiksi, omistajansa kannalta harmi, mutta ei kuulemma paljoa maksanutkaan.

Foxcompista löytämäni ohjainlaakeri oli bemaksikokoa, 32mm kupit ja silleen. Oikeat osat löytyivät kuitenkin tohtorilta, joten kaikki hyvin.

Mutta mitä helvettiä? Kiersin keskiön paikalleen, ja vaikka se ehkä vähän tiukasti sinne meni ihan rasvankin kanssa, oli aika totiset paikat kun crown race meni haarukkaan sormin. Sormin.

Oikeastaan ainoa syy painaa sitä alas oli se, että se rinkula jäi rasvoihin kiinni. Olen 28 ja mitä tämä on? Kupitkin meni kyllä reilulla rasvalla ihan hellästi pari kertaa napauttamalla kumivasaralla, seikka johon olin perin tyytyväinen ennen tuota renkulahommaa.

Noh, kun kerran olen jo rakastunut suomenruotsalaiseen, päätin ottaa toisenkin riskin - joka siis ei ole HBL:n tilaaminen - ja kasata laakerin tästä huolimatta. Äkkiseltään mietittynä tuon renkulan pitäisi ehkä olla pikemminkin 26,4, mutta mittasin sekä renkaan sisähalkaisijan että haarukan sen levennyskohdan ja kumpainenkin oli sen 27mm tasan. Noh, iha sama.

Istuintolppaa sovittaessa alkoi käymään hermoille putken tiukkuus. Kun lopulta murjoin tolppaa paikalleen, se menikin sitten kerralla pohjaan, joten sama homma inverttinä ja tuoli oikealle korkeudelle. Jäi silti liian matalaksi, ehtiipä sitä sitten riuhtomaan ylemmäs ehtoommalla.

Stongan naarmutin heti alkuunsa kun aloin pujottelemaan sitä stemmiin. Eipä se maksanutkaan kuin jotain viistoista euroa, mutta silti. Sama homma uusiksi jarrukahvojen kanssa. Kato kyllä pitää olla se käsityön leima selkeesti näissä mun pyörähommissa.

On-onen tarjousstronglightit paljastuivat ihan asiallisen näköisiksi tuohon projektiin, mutta noi lyhkäset kammet kyllä vähän ottaa päähän. En osaa sanoa ovatko ne aivan helvetin hyvä juttu, vai todella hanurista. Työmatkalla tuntui olevan sopivasti vastusta tuolla 48/16 ja 165mm kammet -yhtälöllä, mutta jokin epäilyttää.

Olisin muuten päässyt jo eilen illalla koeajolle, mutta minulle kävi perinteiset - ei jarruvaijeria. Minua ei mitkään jarruvaijerit määräile, joten aamulla torkuttaessani koin valaistuksen ja pujotin ihan trollatakseni ennen töihinlähtöä mtb-vaijerin mestoille. Fuckingsit tateille, greetsit sylintereille.

Uskokaa pois, tää on ehkä kolmas kerta kun mulle käy näin. Mä otan eka sen etujarrun, kun se on tietysti helpompi pistää kuosiin. Mittailen kuorten ja sujautan sinne ensimmäisen löytämäni vaijerin, napsasen mokoman poikki ja fiilistelen kuinka helvetin hyvää duunii tuli taas tehtyä. Sitten yleensä prokrastinaation hengessä teen jotain muuta välissä koska takajarrun vaijerin säätö on jotenkin epämieluisampaa, ja palattuani sorvin ääreen tulee Se Tunne.

Yksi vaijerinkuori… ei vaijeria… No mutta tuossa. Ei. Vaihdevaijeri. Sssss… Ei siinä auta muu ku pistää ykköset päälle, ottaa lasillinen konua ja ampua itseään pienikaliberisella pistoolilla sydämeen. Tai voihan sitä tietysti odottaa yön yli ja hakea sitten sopivamman vaijerin kun kerkeää, niinkuin minä tein.

Ohjaamossa kaikki okei, paitsi tein sen perinteisen, eli jätin kahvat TAAS liian alas. Hermostuttavaa, miten mä pystyn tuohon kerta toisensa jälkeen. Toisaalta, alaotteelta jarruttelu sujuukin kuin leikki. Tuo ergohenkinen stonga tuntuu todella hyvältä käsissä, ja veikkaan että meillä tulee olemaan monta riemuisaa kilometriä edessä. Minulla ja 3T:llä. 3T phone home? Fuck that, 3T drive like a motherfucker now. Kerrankin voi olla 3T:n kyydissä ja pääsee nopeesti himaan. Tätä vois jatkaa loputtomiin. Thank you, thank you, you’re a great audience.

Ohjaustuntuma on säntillisempi ja varmempi kuin vispissä, ja paino on taatusti kutakuinkin samaa luokkaa. Luonnollisesti teräksinen runko on jämäkkä, mutta samaan aikaan tärinä mukulakivistä ja muista töyssyistä ei tunnu missään.

Tämä on tuon CRC:n helvetin paksun rasvan, brooksin satulan ja carradicen satulalaukun ohella yksi parhaista pyöräilyyn tekemistäni sijoituksista.




http://lh6.ggpht.com/_eP7ebVT0q6g/TMqB8rUJftI/AAAAAAAAAfM/bKnveLlwrOE/s640/2010-10-28%2018.03.01.jpg

Liioittelinkohan tuon rasvan kanssa?

http://lh5.ggpht.com/_eP7ebVT0q6g/TMqCBYbJabI/AAAAAAAAAeA/BKBh5t0Wahc/s800/2010-10-28%2018.52.12.jpg

Lopputulos muuten toimii oikeasti aika hyvin vaikkei tuo spaceri olekaan musta.

http://lh3.ggpht.com/_eP7ebVT0q6g/TMqCEX1HkxI/AAAAAAAAAdM/lHRN-nZ0FS8/s800/2010-10-28%2018.00.02.jpg

Tätä pyörää läjätessä totesin, että niin ruoanlaitossa kuin pyörähommissa kunnon purnukka hyvää rasvaa tekee kaikesta yli 9000 kertaa helpompaa. Patriotic Condor Messenger Bag - Made in China. Mong chi lar vaan saatana, neko neko =^_^=.

http://lh4.ggpht.com/_eP7ebVT0q6g/TMqB93GOfGI/AAAAAAAAAeo/oGJJ8QDGTT0/s800/2010-10-28%2018.05.29.jpg
http://lh3.ggpht.com/_eP7ebVT0q6g/TMqB-A7kxGI/AAAAAAAAAfU/VFFaTjPpJz4/s640/2010-10-28%2018.06.30.jpg

En pettänyt tälläkään kertaa - takana legendaarinen hella sille ominaisessa tilassa.

http://lh5.ggpht.com/_eP7ebVT0q6g/TMqB-p602lI/AAAAAAAAAeg/Rm1h-OLB5aA/s800/2010-10-28%2018.00.51.jpg
http://lh3.ggpht.com/_eP7ebVT0q6g/TMqB_v_62eI/AAAAAAAAAeU/777SCVlcU8g/s800/2010-10-28%2018.01.06.jpg

Asennustyökalut, ohjainlaakeri ja juomaleili. Tuo puusta ja kumista tehty ohjainlaakerityökalu on muuten ihan helvetin hyvä, eikä maksanu paljoa. Park Toolilla on varmaan vastaavia, mutta saattavat maksaa aika paljon enemmän. Tuolla livahtaa paikalleen crownracet ja kupit integroidusta tuumaseen kierteelliseen.

http://lh6.ggpht.com/_eP7ebVT0q6g/TMqCAobFZQI/AAAAAAAAAeI/UlrGAOt0p80/s800/2010-10-28%2020.15.11.jpg
http://lh6.ggpht.com/_eP7ebVT0q6g/TMqCELxv1qI/AAAAAAAAAf4/S0ciWgw373M/2010-10-28%2020.14.56.jpg
Maalinjämät toptubessa pistivät hanttiin, joten laitoin sinnekin rasvaa ja murjoin väkisin tuolla vaijerinkuorella kunnes vittuilu loppui. Alemmassa kuvassa näkyy minkälainen knölli - maalia ja jotain metallia ehkä - sieltä tuli pihalle kun aikani rassailin.

http://lh6.ggpht.com/_eP7ebVT0q6g/TMqCEyZo8CI/AAAAAAAAAdE/uhmVFOMKI7A/s800/2010-10-28%2020.08.22.jpg

Näist pietää kii ja painellaa kahvoi sitku minnuu hirvittää.

Ja loppukevennykseksi, tätäkin projektia aloitellessani käänsin TODELLA vihaisena koko kämpän ympäri etsiessäni työntömittaani. Se ei ollut niissä kolmessa laatikossa mistä yleensä löytyy pyörän osia, eikä pyörinyt missään työpöydällänikään kun näitä lävistyskoruja joutuu joskus mittailemaan.

Keittiössäkin etsin kaapit ja sopet ja nooksit ja kräniissit, mutta ei, ei mitään. Sitten epaz soitteli ja kertoi ohimennen gamagoolon keskiöihin käyvän saman työkalun kuin rataspakkaan, ja minulla sytytti. SuperB työkalupakkini! Kuinka olen voinut unohtaa? No helposti, sillä olen repinyt kaikki työkalut sieltä pois ja levittänyt ne tasaisesti jokaiseen huoneeseen, jostain syystä vessaa lukuunottamatta, touhutessani kännissä pyörän kanssa.

Kun ryntäsin olohuoneen kirjahyllylle josta arvelin löytäväni tuon laatikon, näky oli aikamoinen:

http://lh4.ggpht.com/_eP7ebVT0q6g/TMqCFYsQD-I/AAAAAAAAAdA/qXw9FtP8AWw/s800/2010-10-27%2017.12.11.jpg

Pienen Merenneidon työkalupakki - ADHD-lääkkeitä, puhelimen handsfree, tupakansytytin, työntömitta ja ainoina työkalupakkiin kuuluvina esineinä ruosteinen pala ilmeisesti jotain taiwanilaista makeshift-ketjupiiskaa ja pieni jakoavain jota en ole muistaakseni käyttänyt kertaakaan mihinkään.

Sellainen tarina. Juuri vaihtuneen työpaikkani oviin minulla ei vielä ole avaimia, joten duunikaverin jo livahdettua kotiinsa napsin vasta ehtoommalla kuvat valmiista pyörästä.

Ja lopuksi kiitokset kaikille avusta ja ohjeista tämänkin kanssa.

1 Like

jäbä on siivonnu. tässä hella reilu 5kk sitten.

Huomaathan toki itsekin pikseleistä ja muutamia myymälöitä nähneenä, että lääkkeet on otettu!

Sulla on paksut nakit.

et ookaan oikeesti Diana? :frowning:

http://img264.imageshack.us/img264/3363/loveisover.jpg

prp! tuo hella… oikeasti mitä vittua :smiley:

kansa vaatii yleiskuvaa koko kämpästä

Vuti - 11:57, 29.10.2010 »

kansa vaatii yleiskuvaa koko kämpästä

[yv-nurkka](http://de.fishki.net/picsw/092008/22/srach/015_srach.jpg) [Osienpesupaikka](http://de.fishki.net/picsw/092008/22/srach/010_srach.jpg)

Matuzmasterillahan on todella päheän näköisiä runkoja myynnissä!

Ei vain pitäisi lukea näitä pienen merenneoidon juttuja julkisilla paikoilla (yo:n kirjaston käytävällä olevat tietokoneet): takanani istuva mimmi pitää minua varmaan ihan kaistana kun pärskähdin nauruun ja tirskuin hyvän aikaa tälle. Ja ruudulla näkyy vain kuva tönäristä ja hellasta…

Mutta: nastan näköinen filo ja taas kerran mahtava reportaasi asentelun iloista. Odotamme jatkoa seuraavassa numerossa.

Pakko mainita myös toinen erinomainen ohjauslaakerin asennustyökalu eli jääkiekko + vasara. Hoituu hommat nopeammin kuin kumivasaralla.

Vittu! VOI SAATANAN SAATANA! VITTU! Ei oo taas vähään aikaan vituttanu näin huolellisesti. Kyllähän sen jumalauta pitäis jo aikusen ihmisen tässä iässä tietää, että kun meikäläisen päästää puikkoihin niin räkä valuu ja rauta kolisee.

Käytin Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen minulle suomia päättelykykyjä, ja totesin että se vitun kusirinkula mikä pitää aina ihan vitunmoisen ryskeen saatteleman mukiloida paikoilleen ja joka aiemmin oli mielestäni oikean kokoinen, oli kyllä totisesti aavistuksen väljä.

Aloin miettimään sitten kuumeisesti, että mitkä ovat mahdolliset seuraamukset tästä karmivasta erheestäni, ja totesin että eipä juuri mitkään, mutta hommataan nyt silti hopeisen kimalteleva headsetti tuon mustan tilalle.

Vittu mikä virhe, toisin kuin maksaa singlespeedshopissa paypalilla pankkisiirron sijaan. Paketti tuli salamana. Tilasin Tange No. 500 -headsetin, kankaista tankoteippiä, pari sisuria, sellaiset ovelat ketjunkiristimet ja sen semmoista.

Tange on japania, ja tarkoittaa “Japanilaiset pieniä, toleranssit isoja”, tai sitten headsetin asentamiseen käytetään maailmalla jotain erikoistyökaluja. Kaikki näytti ihan helvetin hyvältä.

Kaivoin leu’un ja aloin vuolemaan haarukasta ylimääräisiä maaleja pois, aina välillä vähän sovitellen sitä helvetin rinkulaa paikalleen. Yritettyäni muutaman kerran varovasti nakutella sitä paikalleen, totesin että kai se on pakko etsiä viila.

Aikani hinkkailin ojennukseen sitä levennystä haarukasta, ja totesin että nyt on aika ryhtyä toimiin.

Ensin tiputtelin sen kiusatun renkaan paikalleen, sen jälkeen spacerin perään, ja tämän jälkeen tuttu ja turvallinen susiruma tranz-x -stemmi niin kireälle kuin sen saa.

Moukuttelin kumivasaralla aika helvetin pitkään sitä renkulaa paikalleen jonkinlaisella menestyksellä, kun sain jonkinlaisen näyn tai kuumehoureen. Miksi käyttää kumivasaraa, jos on oikeakin?

Sanomattakin lienee selvää, että viimeiset millit menivät tämän jälkeen muutamalla jämäkällä napautuksella.

Koska elän päivä kerrallaan, veitsen terällä, to the max ja täysii kuin joku oman elämäni riku ja tunna, en ollut sitten vaivautunut selvittämään, ovatko nuo ohjainputkeen prässättävät kupit jokseenkin sopivan kokoisia.

Yläkuppi muljahti paikalleen siten kuin toivoisikin, muutamalla jämptillä napautuksella varovaisen sovittelun jälkeen. Valitettavasti alakupista en voi sanoa samaa. Se ei suosutunut menemään paikalleen nätisti vaikka hioin aavistuksen ohjainputken sisäpintaa.

Ei ainakaan ennenkuin olin hionut putkea lisää, murjonut vahingossa kaikki kromit kupin ohjainputkeen menevästä osasta ja saavuttanut jonkinlaisen vitutuksesta tehdyn tsunamin aallonharjan, ottanut isoimman kumivasaran minkä löysin ja hakannut surutta sitä helvetin pylpyrää kuin se olisi teoston lakimies, niin kauan että se vihdoin antoi periksi ja muljahti paikalleen.

Armotta vasaroidessa eri tekniikoin olin onnistunut nuijimaan mainitsemani spacerin jokseenkin muodottomaksi, eihän siinä sinänsä mitään, mutta kun se on ainoa sorttiaan.

Piittaamatta sen surullisesta tolasta laitoin spacerin silti paikalleen, kuin eräänlaiseksi voiton merkiksi, häväistäkseni sen.

Noh. Nyt kaikki on paikallaan, jokseenkin vahingoittumattomana, ja aivan helvetin varmasti niin pitkään kunnes jaksan askarrella ja haalia oikeanlaiset työkalut tähän hommaan.

Tämän urakan jälkeen hämmästelin jälleen pyörää. Metallinvärinen ohjainlaakeri oli odottamaton parannus yleisilmeeseen ja jouduin puhdistamaan pyörän huolellisesti sorkittuani sitä likaisin sormin kauttaaltaan.

Kylläpä kannatti, tosi kiva harrastus.

Ps. en muuten ihmettelisi, vaikka erkkarin virkaa tankoteippien asennuksessa toimittamaan hankkimani kankainen teippi olisi ihan paskaa ja ne ketjunkiristimet napsahtaisi poikki.

Lisäksi sain riemukseni huomata että uusien tankoteippien hankinta tulee tässä vihdoinkin ajankohtaiseksi, nykyiset jotenkin revenneet.

Niin, ja olishan mulla kuviakin, mutta nyt en kyllä todellakaan jaksa tonkia niitä tuolta puhelimesta.

1 Like

“use the force!”

Olet ehdoton suosikki novellistini.

Huutonaurua.

Axel-Foley - 22:37, 24.1.2011 » Olet ehdoton suosikki novellistini.
+1 <3

Aikamoista meininkiä. Muistutuksena (löytyy työkalulainaamo-topikista) ja suolana haavoihin mulla on lainata Parkin ohjainlaakeriprässi. Jos siis joku muu ajautuu vastaavaan raivoon.

edit: sarkastinen huumori, tuo vaikea taiteenlaji eli kaikella hyvällä siis :slight_smile:

Kierretangosta, muttereista ja prikoista voi myös tehdä o-laakeriprässin. Menee ne vasarallakin jos on sopiva sovite. Jos…

^(muutama ylemmistä postauksista) Älkää nyt tollein naamaan hieroko.

Kirjoituksen luettuani huomasin, että miestä ehkä v*tuttaa, joten mitä sitä turhaan hieroa sitä suolaa

Tommonen kierretankoprässi oli tarkotus tehdä taannoin mutta se sitten jotenkin jäi. Renkulan asennukseen riittäis ihan vaan oikeankokoinen putki, mutta sekin jotenkin jäi. Tai ei varsinaisesti, mut en kehdannu paskoo imurinputkee. Sithän Tange ois voittanu?

Kyllähän jengillä noita työkaluja on, mutta teen usein aika kiireessä näitä asennuksia sellai “nyt kun fiilistä on” -hengessä. Se sitten puolivahingossa tekee tarinoista kertomisen arvoisia.

Ei tässä enää edes osaa olla kovin huonona, siinä määrin tavanomainen näky meikän residenssissä on tuo crown racen runnominen stemmillä ja vasaralla paikalleen. Toi spacerin käyttö sijaiskärsijänä oli ihan himmee oivallus, suosittelen.

Ihan vitun seppäfiilikset tuli ku pääs vähä takoo, en vaa tajunnu pistää anvil of cromii soimaan. Loppujen lopuksi aika spartalainen ehtoo kun tämä headsettifiasko päättyi vielä siihen että hieroin mehiläisvahaa mustaan nahkabrooksiin ilman paitaa.

Tulos päivän hommista on kuitenkin nätimpi kuin itse prosessi - sitä spaceria lukuunottamatta.

Tämä viesti on muuten lähetetty ipadilla, vittu mikä paska.

^Sun pitäis Merenneito alkaa pistään noita tekstejä yksiin kansiin ja etsiin jotain sopivaa pikku kustantamoa. Jos suomalaisiin uppoaa kaikenmaailman pussikaljaromaanit, vittulanjänkät ja artopaasilinnat, niin Asennusromaanista moni olis polvillaan ellei peräti kontallaan huutamassa lisää :smiley: