Epäterveen rajoilla: palikkafiilistelyn oudot ilot -topikki

Jahas. Pitääköhän topsun nimi ny muuttaa jotenki asiallisemmaks ettei innostus ohjaudu väärille urille.

Oon tavattoman mieltynyt tällaisiin esineisiin. Mulla on kuvan stemmi, vaikka se ei ole vuosiin ollut kiinni fillarissa eikä suunnitelmia sen käyttämiseksikään ole.

Myös 94-BCD viisipulttiset kammet herättää jostain syystä tuntemuksia, ne eivät ole vain veivit. Tällaisetkaan mulla ei ole enää missään kiinni enkä tiedä tuleeko olemaankaan, mutta on vaikea ajatella luopumistakaan.

ununu - 10:17, 8.5.2020 » noissa nitton bar end plugeissa paras fiilis irtos siitä kun kuvien ottamisen jälkeen eli ns. vittuunrepimisen yhteydessä ne vielä kerran punnitsi
Tää, mutta päinvastaisessa järjestyksessä: muuten kevenneltyyn pyörään kiinni kunnon lyijykuulat. Omistan nitton tulppia muistaakseni kolme paria, kahdet kiinni pyörässä ja yhdet kavennettu sopimaan maastotangolle. Täydentää tankoteippaus-fetissiäni.

Kaikki vanha ja kummallinen kiinnostaa, lompakko ja kiinteistön rajat ei kestä kaiken haalimista, mutta omistushalut on valtavat:
https://img.tori.fi/image/big/90/9040028901.jpg

Mä fiilaan teit kaikkii. Noi NS Bikesin stemmit on muute todella hyvin tehtyjä mötiköitä ollakseen tommosta mukabulkkia.

Oma perversio on Hopen tangonpäätulpat. Vaik ne logot pilaaki kaiken. Mut Nittotki on kyl hienoi. Mua häiritsee niissä vaan yks asia: se pultti on jotenki halpiksen olone. Mut en kyl tiedä voisko sille asialle ees mitään tehä.

Kammet ylipäätään on jotenki todella hienoja komponentteja. Standardista riippumatta. Tai no ehkä kiilakammet on jotenki pelottavia mut se johtuu vaan siitä etten oo tutustunu niihin lähemmin.

Nää kahvat, aah. Muutamat löytynyt U6:lta. On kyl hemmetin hyvät kaltaisikseen, parhaat cantikahvat millä oon ajanut, tosi smootti modulointi. Sitä hyvää paskankiillotuskamaa. Tykkään myös tosta rungon muotoilusta ja clampin pallurasta.

Näitähän on saanu kans 2-värisinä, sellaset kun löytys viä.

Hyvä modulointi? Mittaappas huvikses se saranan ja vaijerin kiinnityspisteen säde.

Ai kiinnostaa referenssinäkö?

Katotaan koska ehdin/muistan.

Joo. Se on liian vähälle huomiolle jääny aihe ja ominaisuus jarrukahvoista puhuttaessa.

Kusuki Medallion 1000 stemmi ja Philippe porteur tanko, siinä ehkä eniten ihan vaan turhuuspäissäni mehustelemani osat. Tankoja taitaa löytyä jopa kaksin kappalein, mutta eihän ne ole ikinä päässy pitempijaksoisesti käyttöön…

Joku muotoilun ja viimeistelyn sopusuhta näissä jutuissa kyllä iskee. Tietty fiilistä nostattaa ajatus tuotannosta ennen tietokone aikaa.

Kuvat netistä:

https://i0.wp.com/www.road-art-13.com/wp-content/uploads/2011/02/P1050851.jpg?resize=500%2C375&ssl=1

Konsta - 11:15, 8.5.2020 » Ei todellakaan mitään pellistä präsättyä vaan se oli iha teräksestä koneistettu mut tietysti aikaa ennen tietokoneita, se saatto olla ihan niinku käsin hiottu jotain nauhahiomakonetta vasten tai jotain semmosta.
Referenssikuva valmistusmenetelmän arvioimiseksi kiinnostaisi. Otti silmään tuo kommentti tietokoneista ja teki mieli huomauttaa, että teräksestä pystyttiin koneistamalla (ja muutoinkin) valmistamaan kyllä aika pitkälti kaikkea mitä nykyisinkin jo vuosikymmeniä ennen "tietokoneita". Tietokone liittyy koneistamisessa lähinnä automaatioon.

Edit: Toki lopputuloksen saavuttamiseksi käytetty aika ja nähty vaiva vaikutti suoraan homman kaupalliseen järkevyyteen ja tästä syystä usein halvemmissa komponenteissa (kuten polkupyörän osissa) nähtiin niitä halvemman ja yksinkertaisemman valmistamisen menetelmien lopputuloksia. Tätä kautta tietty kommentti tietokoneista on paikallaan.

Konsta - 14:25, 8.5.2020 » Oma perversio on Hopen tangonpäätulpat. Vaik ne logot pilaaki kaiken. Mut Nittotki on kyl hienoi. Mua häiritsee niissä vaan yks asia: se pultti on jotenki halpiksen olone. Mut en kyl tiedä voisko sille asialle ees mitään tehä.
Meinaatko [näitä](https://www.wiggle.co.uk/hope-grip-doctor-bar-end-plugs/)? https://www.wigglestatic.com/product-media/5300005122/Hope-Grip-Doctor-Bar-End-Plugs-Bar-Ends-Black-NotSet-GDOCN.jpg?w=430&h=430&a=7 Oli melkoinen [i]piste-i:n-päälle[/i] -bliss omaa pyörää kasatessa. Ja pultti on joo aika kevyen oloinen käpistellessä mutta onneksi aika fit & forget kamppeita.

Joo just noita. Kahessa fillarissa nytte. Kirkkaina. Mukana tulee kahet erikokoset paisuntakumit. Loppuun asti mietitty tuote. Ilo.

Uomo vois ny postata sen kuvan niistä kaikista kammista. Eikä kukaan vittuilis mitään.

thericochet - 15:59, 8.5.2020 »
Konsta - 14:25, 8.5.2020 » Oma perversio on Hopen tangonpäätulpat. Vaik ne logot pilaaki kaiken. Mut Nittotki on kyl hienoi. Mua häiritsee niissä vaan yks asia: se pultti on jotenki halpiksen olone. Mut en kyl tiedä voisko sille asialle ees mitään tehä.
Meinaatko [näitä](https://www.wiggle.co.uk/hope-grip-doctor-bar-end-plugs/)? https://www.wigglestatic.com/product-media/5300005122/Hope-Grip-Doctor-Bar-End-Plugs-Bar-Ends-Black-NotSet-GDOCN.jpg?w=430&h=430&a=7 Oli melkoinen [i]piste-i:n-päälle[/i] -bliss omaa pyörää kasatessa. Ja pultti on joo aika kevyen oloinen käpistellessä mutta onneksi aika fit & forget kamppeita.
Käytän niitä Pro:n vastaavia, niissä on parempi se kiinnitys, koska tarraa tankonauhaan kans. Vaimolle menee seuraavan teippienvaihdon yhteydessä Cinellin omat ja muussiin tulee raiseri-nittot. Pitää olla kaikenlaista...

Itse edelleen fiilaan sitä dura-acen neulalaakeri-keskiötä, BB-7700. Ei siksi, että se olis erityisen hyvä, vaan onhan se nyt saamarinmoinen applikaatio, jolla ei kannata sateessa ajella.

Konsta - 16:18, 8.5.2020 » Uomo vois ny postata sen kuvan niistä kaikista kammista. Eikä kukaan vittuilis mitään.
En ole ollut pitkään aikaan missään epäterveen rajoilla.

Vois ottaa joskus uuden kuvan.

ai saakuri! Hyvä valikoima. Onko koko satsi jo ns. tuorestettu?

o7

on kyllä setit

on se kova. mt pettäis itel

Konsta - 16:34, 8.5.2020 » ai saakuri! Hyvä valikoima. Onko koko satsi jo ns. tuorestettu?
No muutosta modernimpaan on tapahtunut. Ajatuksena on ollut myydä ylimääräistä pois jahka joskus pääsen osallistumaan komponenttikirppikselle.