Ensifiksin ostajan opas – Valmisfiksit ja kokonaiset paketit

^Mä olen 173cm ja tilasin pienen. Racerista ja Grinderista olisi S-koot jäljellä. Tuskin se medium on liian iso, kompensoi sitten lyhyemmällä stemmillä tai setfront tolpalla.

Roselta saksalaista terästä.

Ei halpa, mutta erilainen.

MikeNAS - 19:47, 13.4.2011 » ^Mä olen 173cm ja tilasin pienen. Racerista ja Grinderista olisi S-koot jäljellä. Tuskin se medium on liian iso, kompensoi sitten lyhyemmällä stemmillä tai setfront tolpalla.
Tilasin Racerin S-kokoisena. Toivottavasti sopiva, eikä liian snadi.

Lisätääs 2011 Le Princetkin tähän listaan:

Lady Black
Lady Pink
Gent Purple
Gent Blue

Prinssit maksaa 740€ ja löytyy Pyöräpalvelu Berggreniltä Turusta.
leprince.fi

Ostin juuri plug racerin wiggleltä kokoa m, oon 182cm. Saa nähä kuinka sopii, oon just siinä väliinputooja koossa niitten kokosuosituksissa.

Bike King Tampereella on ottanut Focale 44 -merkin valikoimiinsa. Viime viikolla laatikosta nousi juuri koottavaksi vihreä Revolted Focale44 – Built to Last

Hintaa kannattaa varmaan tiedustella paikan päällä. Oisko ollu jossain 600 ja 700 välissä…? En sano varmaksi.

Joku ei ollut nähnyt väärin.
Cresent retro - prisma.

visaxxx - 14:25, 17.4.2011 » Ostin juuri plug racerin wiggleltä kokoa m, oon 182cm. Saa nähä kuinka sopii, oon just siinä väliinputooja koossa niitten kokosuosituksissa.
Ite oon 181 ja kaupunkipyörässä 55, ratapyörässä 54,5 vaakaputket, ja ovat just passelit. Mukavampi omasta mielestäni käytössä se pikkasen "liian pieni" on. Mut toki kyse on ihan siit mikä itselle tuntuu hyvältä. Stemmejä saa pituudeltaan molempiin suuntiin.
visaxxx - 14:25, 17.4.2011 » Ostin juuri plug racerin wiggleltä kokoa m, oon 182cm. Saa nähä kuinka sopii, oon just siinä väliinputooja koossa niitten kokosuosituksissa.
[saletisti natsaa](http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs024.snc4/33580_449933970674_594200674_5270265_1931752_n.jpg) (o/ täällä siis täysin samat speksit)

Köpiksessä viime syksynä vieraillessa kaduilla näkyi jonkin verran ‘Viva’ merkkisiä välineitä. Varsinkin yhden fillaripuljun katossa roikkuvan pista-mallin habitus miellytti silmää. Bongasin äsken samaisen pelin Singlespeedshopin listoilta hintaa 699,-

http://www.singlespeedshop.com/images/big/viva_pista_1_big.gif

ei minusta kovinkaan ruma.

Sit se on varmaan hyvä, ellei jopa paras.

Miks noissa on tollaset maastopyöräkulmat?

Tuommoinen löytyi kun selasin Budgetsportin sivuja.

Chris Akriggin editti kyseisellä pöörällä, mutta eri kuosissa.

[url=Chris Akrigg - MAURICE.0 - YouTube

Tässä ensifixiä haeskelen ja tuo Chargen Plug Racer vaikuttaa kyllä tosi houkuttelevalta. Olisikos se sitten sopiva näin alkuun? Olen n. 184 senttiä pitkä joten olisiko se sitten jo L-koko?

^1 ääni m-koolle; poistin faijalle Plug Grinderin ja testasin sitä (normistemmi ylöspäin + riseri, normitolppa) tovin eikä tuo tuntunut juurikaan liian lyhyeltä 187-senttisellekään (l-koko olisi itselleni selvästi liian korkea) - vaikka mieltymyksillä on toki tässäkin osuutensa

^^1 ääni sille, että juutuubi-upotukset tehdään suoraan osoitteella eikä säädetä tägejä ympärille - säilyy sivu lukukelpoisempana…

Raceri saapui perille S-kokoisena, ja näin 176 senttisenä en ottaisi yhtään isompaa. Tuntuu tosin olevan aika lyhyt tuo runko, tosin mulle ensimmäinen tällanen vähän “sporttisempi” pyörä, joten en osaa sanoa. Välityksestä hämmästyin, sillä vähän jyrkemmätkin mäet jaksaa sotkea ilman ongelmia ja ihan hyvä vauhti päällä pitäen. Muuten näin ensituntuman perusteella voin suositella kyseistä filoa.

^Sentin pitempänä ihmisenä Plugin M-koko tuntuu hippasen kookkaalta (C-T n.57,5cm). Totuttelukysymys tässä tilanteessa.

Entäs käytetyt, mutta kokonaisena settinä myytävät fiksit? Mistä sellasia vois kattella ja onko sellasista ylipäätään tarjontaa?

Etsin itelleni ensimmäistä fiksiä ja kokoomistaitoja ei ole, joten valmiina ois saatava. Toisaalta tuntuu tyhmältä ostaa uutukainen, sillä voisin olettaa että jollakulla saattaisin pyöriä turha kakkospyörä nurkissa. Ja sit tietty se hintakin. Kovin paljon yli 500e ei sais mennä.

^jos ei täällä näy niin fillaritori.com tarjoaa myös erilaista pyörää… sieltä mä ostin oman L-koon Racerin. Hieman huimaa kun lukee muiden kommentteja koko hommeleista kun itse olen 180cm. Tosin mulla on suhteellisen pitkä selkä…

Mulle tuli Wigglen mokien takia pienen Plugin sijasta medium. Korkeus ei ole haitannut, ja eipä mennyt hukkaan setback tolppa ja 50mm stemmi. Lyhyeltähän tämäkin kyllä tuntuu, mutta pyörä onkin tarkoitettu täysin poolon pelaamiseen.