Ensifiksin ostajan opas – Valmisfiksit ja kokonaiset paketit

Mahtaisikohan johonkin noista saada lokarit talven varalle? Esim. Cremeen tai Focaleen?

Ei osunu silmään tuossa ylläolevassa listassa. Itte oon tykänny tosi paljon.

NA Bikes - Analog

Miinuksia:

  1. Jokui hme nupukkipintainen jakkara, johon housut tarraavat kiinni niin, ettei voi siirtää persettä nousematta kokonaan irti satulasta. Tämä asia on hieman helpottunut, kun satulan pintaon alkanut kulua sileämmäksi.

  2. Minun yksilössä oli myös heikkolaatuinen takanavan lukkorenkaan kierre. (mielestäni en omalla toiminnallani tärvännyt niitä, vaan oli vaan pirun pehmoista materiaalia)

  3. Nuo Wellgon remmit ei tahtonut pysyä kireellä. Kovasti on liukkaat ne kiiltävät soljet. Kääntämällä “ympäri” koko pujotuksen alkoi pysyä. Ovat myös melko ryhdittömät ja varsinkin pooloa pelatessa, kun jalan irrotuksia tulee usein niin tämä ottaa pattiin. Pitää olla koko ajan potkimassa polkimelle vauthia, että saa remmit pyörähtämään “auki”, na’miin???

Näköjään viimevuotista saa Hadron Sportista alehintaan. Itse tilasin tuolta ja asiallista oli meininki. Hyvää kommunikointia koko tilausprosessin ajan, vaikkakin vähän puolankielistä englantia. LinkytiLink

^Nyt en muista, mutta oliko niitä droppeja pidennetty?

Edit: Wigglellä Plug Freestyler 2010 jälleen kerran isommalla alennuksella 412,55 EUR.

^joo Droppeja on pidennetty, mutta mielestäni hieman turhan maltilla. Eli eivät ole vieläkään kovin pitkät. Toisaalta tuossa on melkosen pitkät chainstayt, eli paksukin kumi (45mm)mahtuu rullaamaan, vaikka olis napa vedetty ihan droppien eteen. Toisin sanoen kumilla kuin kumilla tuo koko droppien matka on toki käytettävissä.

Keskiötä on myös nostettu ja tämän astisista kokemuksista sanoisin, että saa olla aika Doctor, jos meinaa kaarteissa kolistella, edes noilla isoilla fläteillä.

Hi5Bikesin NS Analog 2011 on nyt lisätty listaan. hinta 622€. Ei paha lainkaan…

Ei varmaan voi kyllä suositella kellekään:

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=686024&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10006&compartmentId=10048&categoryId=10136

runkokorkeus 56 cm

käyttäjän kokosuositus 165-200 cm.

^ Kuvassa jakkaran asento myös melko ryhdikäs!

Groucho - 11:00, 5.4.2011 » # runkokorkeus 56 cm # käyttäjän kokosuositus 165-200 cm.
Oiva mahdollisuus vanhemmille aiheuttaa lapselleen fiksitrauma.

Cresentin retroa novatecin perusosilla ja tn perusputkea taiwanista löytyy fillarikellarista,

mutta myös Prismoista 650-700 hintaan?

^Näin Crescent Retron myös Prismassa, samaan 699 hintaan kuin Fillarikellarissa. Mutta luottaisin pyöräliikkeen asiantuntemukseen enempi: suuremmalla todennäköisyydellä on tajuttu kiristää lukkorenkaat yms. pikkujutut. Ja lisäksi Fillarikellarista saa heti isompaa ratasta taakse, jos tuo vakiovälitys 48/16 vaikuttaa raskaalta…

Tunturikin on lähtenyt mukaan fiksitouhuun tarjoamalla Redlinen malleja.

Mites noissa BestBrakesin myymissä Charge Plugeissa, onko niissä Flip-Floppi-napa takana vai pelkkä freewheeli? Näyttää ihan päteviltä peleiltä, mutta onko sitä? Mitä eroa Plugin ja Plug racerin välillä, paitsi stonga? Olisko esimerkiksi Fujin Feather parempi vaihtoehto, ja onko niitä nähtävillä missää pk-seudun liikkeissä, kun ei ulkomailta tilaaminen kiinnostaisi pätkääkään?

Plugeissa on Flip-Flop. Itse tilasin juuri Wiggleltä 2010 Freestylerin. Katso jos löytyisi oikeaa kokoa jostakin 2010 mallista ja säästä rahaa.

Charge Plug 2010

MikeNAS - 19:27, 11.4.2011 » Plugeissa on Flip-Flop. Itse tilasin juuri Wiggleltä 2010 Freestylerin. Katso jos löytyisi oikeaa kokoa jostakin 2010 mallista ja säästä rahaa. [Charge Plug 2010](http://www.wiggle.co.uk/?s=charge+plug%202010)
Tuleeko veroja/tulleja päälle hintoihin?

Wiggle on brittiläinen pulju, eli EU:ssa. Ei siis tule tulleja eikä veroja.

Timppis - 19:36, 11.4.2011 »
MikeNAS - 19:27, 11.4.2011 » Plugeissa on Flip-Flop. Itse tilasin juuri Wiggleltä 2010 Freestylerin. Katso jos löytyisi oikeaa kokoa jostakin 2010 mallista ja säästä rahaa. [Charge Plug 2010](http://www.wiggle.co.uk/?s=charge+plug%202010)
Tuleeko veroja/tulleja päälle hintoihin?
Englannista ei tule muita kuluja, paitsi postit.
b-veli - 13:12, 11.4.2011 » ^Näin Crescent Retron myös Prismassa, samaan 699 hintaan kuin Fillarikellarissa. Mutta luottaisin pyöräliikkeen asiantuntemukseen enempi: [b]suuremmalla todennäköisyydellä on tajuttu kiristää lukkorenkaat yms. pikkujutut[/b]. Ja lisäksi Fillarikellarista saa heti isompaa ratasta taakse, jos tuo vakiovälitys 48/16 vaikuttaa raskaalta...
En voi allekirjoittaa tätä väitettä, ostettuani fiksuttimen kyseisestä liikkeestä. Jarrut eivät olleet turvallisella tavalla pyörässä kiinni.

Se oli vain virheellinen olettamus, joka perustui siihen, että siellä on (ollut) töissä yksivaihdelainen. Ostakaa siis Prismasta.

Edit. Tua noi ni, lisätään ny vielä, etten ole kummastakaan liikkeestä ikinä pyörää ostanut. Ainoan uuden pyöräni olen ostanut Puisto Pyörästä Porista, mutta sitä liikettä ei taida enää olla. Prismasta ostin viimeksi Porokylän leipomon ruisleipää ja Fillarikellarista 22-piikkisen bmx-vapaarattaan. Molemmat oikein mukavia ostokokemuksia.

Itse asiointikokemus oli kyllä ihan miellyttävä. Etujarru vain oli niin löysällä että jarruttaessa nousi ylöspäin ja otti kiinni kumiin aiheuttaen sen repeytymisen. Sen jälkeen kyseisen liikkeen huolto vaihtoi etukumin muttei löytänyt jarrusta vikaa. Kotimatkalla sitten sain itse kiristää sen kun huomasin yhä hankaavan.

Voihan jossain Prismassa olla sattumalta kokenutkin polkupyöräilijä myyjänä, mutta silti olettaisin tästäkin fillariliikkeestä (tapahtuneesta huolimatta) löytyvän kuitenkin enemmän tietotaitoa.

Wigglessä Chargen Freestyleriä jäljellä enää M-kokoa, onko liian suuri 176cm jampalle? Kokemuksia anyone, olis niin prkleen halpa.