Ei oikotietä onneen: tappajasepeli tappaa

toi katala terävä sepeli puhkoo myös sirompien naistenkenkien pohjat! siis kuitenkin ihan talvisaappaat… varpaat verillä kiroan kaiken aikaa…

saatanan saatana. zen järkkyy. työkalut ja sisuri mukana mut missä mun rengasraudat. terveisin kevään eka tappajasepeliflätti

Raumalla on aloitettu siivous.

Kommuutista (1,8km) oli jo 100m sileää.

Toisaalta:
Tänä aamuna oli HÄRMÄÄ maassa (-0,7C° klo 9.40), joten eiköhän siellä tietoimessa oo otettu komento takasin. Autolijatkin oli ihan hiilenä aamulla, kun “piti TAAS skrabaa, vaikka SEN piti jo olla ohi!!!” ja “Hitto kuin liukasta oli aamulla kurvaa siihen liikenneympyrään”

Kauden saldo yhteensä vaivaiset kolme flättiä kolmeen eri pyörään.

edit. kaikki flätit on toki tullu tässä viimeisen reilun kuukauden aikana, jolloin lunta ei oo ollu.

http://www.hs.fi/kaupunki/Bussin+puhjennut+rengas+vei+kaksi+pysäkillä+seissyttä+sairaalaan/a1394076775194

Linjan 62 bussi oli saapumassa Siltasaaren pysäkille, kun ajoneuvon oikea eturengas räjähti. Paineaalto sinkoutti maassa ollutta sepeliä kohti pysäkkialueella seisseitä ihmisiä.

Kaksi naista sai jalkoihinsa verisiä naarmuja. Sepeli oli jopa lävistänyt naisten vaatteita. Toinen vammoja saaneista naisista oli noin 40-vuotias ja toinen noin 80-vuotias. Iäkkäämpi naisista kaatui tapahtumien aikana. Loukkaantuneet kuljetettiin ambulanssilla sairaalaan hoidettaviksi.

Paineaallon lennättämä sepeli rikkoi myös pysäkin lasin.

First blood tänään klo 7:16 Paloheinässä. T-serv 32 mm antautui sepelille.

tmar - 10:29, 6.11.2014 » T-serv 32 mm antautui sepelille.
http://www.nowservingtea.com/wp-content/uploads/2010/10/Teabeingpoured259x2592.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/16490226/sepeli.jpg
Hän otti matsia Black Mamban kanssa ja voitti. Oli kärjestä yhtä ohut kuin teräväkin, vähän epäreilu matsi.

3 flättiä 3 päivässä. Viime yönä näin myös unta, että sain flätin.

mul on ny 2 flattia kahes viikos. tosin conti sprinter ja racing ralph kyseessä

Puhkesiko pyörästä rengas Helsingin pyöräteillä hiekoitussepeliin? Laita korvausvaatimus Helsingin kaupungille.

  1. Tarvittava lomake löytyy tästä osoitteesta: Vahingonkorvaukset Helsingin kaupungilta | Helsingin kaupunki

  2. Täytä lomake ja tallenna se. Kaikki selainten PDF-lukijat eivät osaa tallentaa täytettyä tekstiä, mutta suurin osa varsinaisista PDF-lukijoista osaa tallentaa täytetyn tekstin PDF:ään mukaan.

  3. Lähetä PDF näppärästi sähköpostilla osoitteella helsinki.kirjaamo @ hel.fi käsittelyä varten.

Tätä kirjoitusta saa jakaa vapaasti eteenpäin.

Yllättävän hyvin kestäneet Pasela Tourguardit olivat aiemmin löytäneet voittajansa jostain rautalanganpätkästä ja tällä kertaa antautuivat myös tappajasepelin edessä. Onneksi tälläkin kertaa kävi niin että eilen ajeltiin joku 10 km lähiseudulla kun sepeli ilmeisesti haukkasi ja renkaan tyhjenemisen huomasin sitten vasta tänään pyörävarastossa kun olin lähdössä pidemmälle lenkille. Tarkempi tutkinta paljasti että ulkokumi oli ihan täynnä tuota läpinäkyvää neulanterävää millinmittaista sepeliä. Yhdestä kohtaa oli päässyt läpi ja loput 50 sirpaletta kaivoin pinseteillä vielä renkaan ulkopuolelta veks.

Miten muuten sliksien vs kevyesti kuvioitujen renkaiden sepelikestävyys? Mashillakin olen ajellut jonkun verran nyt sepelikelillä eikä sen renkaisiin ole jäänyt mitään kiinni, sen sijaan toisessa pyörässä olevien Paseloiden kapeat ja matalat urat taas tuntuu oikein imevän kaikkea pikkukiveä sisäänsä.

nysimum - 15:08, 30.11.2014 » https://dl.dropboxusercontent.com/u/16490226/sepeli.jpg Hän otti matsia Black Mamban kanssa ja voitti. Oli kärjestä yhtä ohut kuin teräväkin, vähän epäreilu matsi.
Ehkä olen todennut tämän ennenkin mutta epätieteellinen otanta kumeihin iskostuneista kivensiruista näyttäisi osoittavan että jopa enemmistö on noita hyvin vaaleita ellei valkoisia kiviä. Ne siis ilmeisesti joko purevat kumiin sepelin tummia osia paremmin tai sitten pirstoutuvat kadulla herkemmin terävänmuotoisiksi kappaleiksi.

Kuvioiduista renkaista: Grifo on selvinnyt sepelissä kohtalaisesti siihen nähden että tuntuu sormissa varsin ohuelta.

tupla

Empiirinen huomio: schwalben supremeen ei sepeli tartu. Kaikki muut ovat kyllä imuroineet.

Smurf - 16:07, 7.12.2014 » Empiirinen huomio: schwalben supremeen ei sepeli tartu. Kaikki muut ovat kyllä imuroineet.
Miulla on menny marasupremestakin sepelit läpi, viimeeksi heti seuraavana päivän kun olin ne alle laittanut..

Laitoin myös joku aika takaperin kaupungille korvausvaatimuksen vetämään, mutta sekin torpattiin aika mielenkiintoisella tavalla.

“Kunnossapitopiiristä saamamme selvityksen mukaan kyseisellä vahinkopaikalla ei ole vahingon tapahtumahetkellä ollut kunnossapitoa vaativia töitä. Siitä, mistä ja miten sepelinpala on kevyen liikenteen väylälle joutunut, ei rakennusvirastolla ole tietoa”

Että sellasta… kaupunki hiekoittaa koska “joku on nähty liukastuvan” ja sit ei tiedetä että mistä sepelit ovat kelville joutuneet.

Montakohan nimee tarvittais tehokkaaseen adressiin hiekattomien pyöräkaistojen puolesta? Jos autoteitä ei hiekoteta, miks pyörätien hiekottamiseen tuhlataan rahaa? Talvirenkaat saa pyöriinkin ne jotka semmosia tarttee.

Helsingissä joissain tapauksissa pyöräkaista on hiekotettu mutta viereinen kävelykaista ei, mikä saa ainaki mut ajamaan pedestriaanipuolella.

Supremeen ei oikein tartu joo ja aika hyvä kumes on, mutta alkoi viime talvena mulla lopulta antautumaan ja aika palasiksi meni.

Mulla supreme kesti käsittämättömän pitkään, mutta kun eka kerran meni sepeli läpi niin oli aika juustoa koko kumi viimein.

Mä poimin äskettäin ison ja terävän sepelin pois 50 millisestä Supremesta. Hyvin näytti pistosuojaus toimineen.

Kolme flättii tullu pikkujouluja edeltäneen lumimyräkän jälkeen. Joka kerta syylliseks paljastunu tollanen vaalea lasimainen sepelipiikki. Kendan SB8:sit on vähän seulat, mut eipä täs oo älyttömii kilsoja otettu ja sepelin pelossa yrittäny pysytellä lähinnä ajoradalla.