Cyclocrossia

Olen vakavasti pärähtänyt cyclocrossiin, tuohon kaikenlaisilla alustoilla ja missä kelissä tahansa toimitettavaan maantieajon, maastoajon, pyöränkäsittelytaidon ja juoksemisen maitohappoiseen yhdistelmään. Olen tsekkaillut juutuubista opetusvideoita ja yrittänyt ottaa haltuun hyppimistä, pyörältä vauhdissa juoksuun vaihtoa ja toisinpäin, driftauskäännöksiä yms. krossisettiä Herttoniemen urheilupuiston / Viikin koetilojen / Myllypuron metsien maisemissa.

Mielessäni on kytenyt kysellä Yksivaihteen foorumilla että olisiko moiselle toiminnalle muillakin kiinnostusta? Jiima käväisi hiljan luonani kilkeostoksilla ja oli ainakin itse innostunut ajatuksesta. Meininki olisi tosiaan VPCX:n filosofian mukainen, eli osallistua voi millä tahansa rääkkiä kestävällä kalustolla ja vaatetuksella. Olisi hienoa jos messissä olisi kaikentasoista ajajaa mutta myös joku, joka oikeasti tietää ja osaa.

Meininki voisi olla vaikka semmonen että ensin ajetaan iisi lämmittelylenkki, sitten treenataan ja sitten kokeillaan opittua käytännössä. Harjoiteltaisiin ja ajettaisiin niin että hupia on, kalusto ja ajajat säilyvät ehjinä mutta urheiltuakin tulisi. Ei siis mitään ihan vitun tosissaan - osastoa mutta kuitenkin niin että taidot ja kondis karttuisivat.

Tämä on siis alustava haistelu, ei vielä lenkkikutsu. Ilmaise halukkuutesi jos sellaista on!

Kunnioittavimmin, R.R.

Kuinka treenaat selviytymistä tiikeriansasta? Kuinka treenaat läpsyä poskelle ninjalta, joka odottaa juuri siinä puskassa joka näyttää viattomimmalta? Kuinka treenaat pitämään kaljarastin kaljat mahassa kun pitäis paahtaa vielä 30 minuuttia Batmanin perässä?

Siinä on VPCX:n ydin.

No minä voin ainaskin tulla leikkimään. Onnistuu esimerkiksi ensi viikon arki-iltoina n. klo 18 Kivikossa. Ajellaan klassista Kivikko 1.0:aa?

Edit. Se ei sitten näytä eikä voikaan näyttää siltä mitä tehdään belgialaisilla mutapelloilla.

Mä voisin kanssa hyökätä mukaan, kunhan aika sovitaan vaikka pari päivää etukäteen…

Voin jotenkin kuvitella ton Belgian mutapellot - vertauksen vaikka mielikuvissani niillä kirmailenkin, tyttöjen haikeat ja kavereiden kateelliset katseet sankarillisessa olemuksessani. Yhteenkään pyöräskabaan en siis eläissäni ole osallistunut mutta näyttäisi siltä että VPCX:n osalta joutuu tekemään poikkeuksen. Pikkulinnut ovat laulaneet että Karella olisi krossaaminen hyvin hallussa, joten olet sitä äärimmäisen tervetullutta materiaalia tälle hiekkalaatikolle. Mutta saisi sitä jengiä olla enemmänkin.

Ensi viikko 18.00+ toimii mutten ole vielä päivistä 100 varma. Jiimalle ja parille frendille lähetän viestiä aiheesta myös. Mahtavaa!

EDIT: Pineapple Force ja Kare, selvittelen omat, kavereiden + Jiiman aikataulut tänään, palataan foorumilla asiaan huomenissa.

Hep krossaajat. Mulla potentiaaliset illat ovat tiistai ja torstai. Perjantai ja lauantai skulaavat mahdollisesti myös, tiedän niistä enemmän loppuviikosta. Maanantai-ilta onnaa mulla mutta onko hälytys turhan hätäinen?

Kiinnostaa kovasti, mutku te ootte siellä jossain syrjä-Suomessa.

Tiistai klo 18 19. Voidaan leikkiä näitä leikkejä: bermi, hiekkaylämäki, hiekka-alamäki, kilari-DH, helvetillinen kivikko ja reikä-päässä-ajo.

Ottakaa sisärenkaita mukaan.

Treffit vaikka tässä risteyksessä, kuun kuukkelin kuvat ei yllä ylläshallille:

Kuulostaa vakavalta, nähdään siellä huomenna klo 18.00!

Ja tarkoitan siis 19.00.

Voisin ehkä lähteä mukaan harjoittelemaan pyörällä ajamista.

saako vaihteellisella osallistua?

kiinnostelis, mutta ei ole oikeita krossirenkaita tai no on cc:n alkuperäiset paskat, jotka ei kestä mitään. Contin gatorskinit lienee liian liukkaat tähänä hommaan? sais tolle työmatkoille hankitulle kulkineelle sille tarkoitettua ajoa.

Vaihteilla itse menossa. Iiseillä hiekkateillä ja kuivalla hakealustallakin jotenkin pärjäillyt schwalben 28mm kojakeilla mutta pahoin pelkään että nämä leikit huutaa nappuloita ja maastopaineita. Kauppaan rengasostoksille ja messiin vaan ( ainakin syksyllä löytyi Hesarin Cycle Centeristä vittorian krossirengasta kohtuu huokealla )! Lähden tsekkailemaan juosten huudeja, huomenna siis seiskalta Kivikossa, kartta ja kuva Karen postissa.

Voisin myös tulla harjoittelemaan vaihteellista rossia kun siitä ei vielä ole kokemusta.

Ilman muuta messiin, mäkin olen lajissa aika noviisi. Voidaan sopia myös tällit Herttoniemen M-aseman viereen 18.30 ( aseman vieressä sijaitsevan treffipubin ja apteekin eteen vaikka ) ja jatkaa siitä kimpassa Kivikkoon, jos siis Itä ei ole hallussa. Matkalla oivallisia krossimaisemia. Ilmoitelkaa tänne ja mut tavoittaa myös puhelimella nrosta 0417242212.

Aloittelevana rossikuskina (ensimmäistä syksyä erityisesti rossiin kasattu pyörä ajossa) toivotan kaikki innostuneet mukaan treenaamaan. Itse voisin tulla Hertsikan metriksen kautta, vaikka itä onkin hallussa.

Minä liittynen kanssa Hertsigan metrolla, mutta ei tartte/kannata odottaa, voi mennä täpärälle.

Niin ja mikä pyörä vaan mutta ehkei ihan liksejä.

Tulen jos vaan ehdin kasaamaan pyörän. Ohjaamo ja jarrut pitäisi laittaa kohdilleen ja kumit alle.

Edit. Eli nyt taas silmät syö enemmän kuin maha vetää. Enhän mä siis tällä kouralla vielä mitään crossia aja. Höpsis.

Tulen jos ei… Mut maasturilla kuitenkin.

Jea. Eli tällit 18.30 Hertsikan M-aseman vierusta tahi 19.00 Karen mestoilla Kivikontiellä. Mahtavuutta tämä suksee!