Cyclo Cross/Gravel Grinder/Monstercross -speksauslanka

Näyttää 45mm leveiltä pelagoilta

1 Like

Just ne

1 Like

Pikkupäivitysten ja hienosäädön jälkeen mun Hitchhiker on muotoutunut tällaiseksi, taitaa olla nyt valmis.

14 Likes

Pistä vielä joku rauta etutarakasta kruunuun, se on perseestä kun se kellahtaa eturenkaan päälle.

Oliks tää muuten vannejarruilla ennen?

Tarakka tuntuu aika tukevalta näinkin, neljästä paikasta kiinni kuitenkin. Jos rupean porteuriksi niin vahvistan jollain älläraudalla lokarin kiinnikkeeseen. Rungossa ja keulassa on paikat sekä jarrutapeille että levyjarruille.

No nyt se stemmi on vaakaputken suuntainen! Muikee ja fiksun olonen rukki!

GT viilattu itselle mieleiseksi. Muutama viilaus pitänee vielä tehdä, mutta kaukana valmiista ei olla. Isoin mahdollinen muutos ja haave olisi vielä musta kuitu- tai teräskeula suorilla jaloilla, koska tuo nykyinen alumiininen lyö käsille aika ärhäkkäästi.

36mm terreno dry kumeilla tämä ajaa itsellä käytännössä maantiepyörän virkaa täällä Lapin päällysteillä. Toki nyt ei ketuta käydä mutkaa myös hiekkatien puolella.

3 Likes


Otin kans tuntsasta keväisemmän kuvan.

6 Likes

Kävin vähän ajelemassa metsä- & sorateitä Keplerillä ja testailemassa runkolaukkuja. Tuntuu aina vaan enemmän itselleni sopivalta tuo. Etutartsi vielä vähän kysymysmerkki: tavallaan turhaa painoa ja toisaalta retkillä kiva, kun saa safkat ja sälät siihen vaivattomasti kiinni.

6 Likes

meikämangostanilla on tapana irrotella tartsi talveks ja laittaa takas kiinni pyörään ku randokausi alkaa. en tiedä miksi halusin jakaa tämän, mutta nyt se on tehty ja nyt te tiedätte.

3 Likes

Kävin hakee markettipyörän kun en muutakaan keksinyt.

7 Likes

Itse ajattelin ratkaista asian niin että Stavaan jää lokarit ja etutartsi ja tulevaan Kepleriin ei tuu kumpiakaan :slight_smile:

1 Like

Kyllä se randoillessa tuntuu sitten kumminkin ihan kätsältä. Yleensä mulla on kamat pakattu aika tiiviisti persporkkanaan, runkolaukkuihin ja kuivapusseihin ja sitten kun hakee kaupasta iltasafkat leiriin, niin ihmettelee, että minne kaiken tämän tungen. Sitten taas säädetään niiden kuivapussien kanssa, ängetään papupaketteja runkolaukkuun ja kiinnitetään banaaneja persporkkanan kuminauhakujastoon kuin ne olisi jotain nopeutta tuovia spoilereita.

Tarttisi siis olla joko kevyt pikkureppu, johon heittää noi safkat tai sitten tartsi. Ja tartsi on se kukkula, jolla mä olen päättänyt kuolla.

Ajattelin ite ottaa seuraavalle tourille mukaan ns jumppapussukan, painaa vähän ja menee todella pieneen tilaan. Eihän ne ohuet nartsat kovin mukavat olkaimet ole jos ostokset on selässä, mutta tarkoitus ei ole kovin pitkälle kaupasta kuitenkaan leiriytyä.image

3 Likes

Tällainen on ollut kätevä viime aikoina randoillessa. Pakkautuu puolen nyrkin kokoiseksi ja voi roikkua jostain lenksusta, vetää silti runsaan määrän ostoksia. Ei tommonen tietty mikään superkiva selässä ole mutta jos on suunnitellut retken hyvin ja on vain leiripaikan ns. viimeinen lähestyminen jäljellä eli 10-20km niin hyvin menee.

4 Likes

Joo, tuollaisia olen ajatellut ja voisin varmaan nurkissa pyörivistä kankaista jopa tuollaisen ommella, mutta

Musette ois kyllä vartavasten suunniteltu pyöräilijän eväiden kantoon. Menee siksari ja Möttöne tost noi vaa ja sitte se valuu vatsan puolelle hölskymään jalkojen päälle.

The dream.

:hot_face::hot_face::hot_face::hot_face::hot_face:

1 Like

pelagorackki eli piraatti pass and stow on mielestäni vähän turhan jytky ja painava tollaseen satunnaiseen käyttöön, laittasin ite jonku alumiinirimpulan tyylii soma lucas joka painaa puolet vähemmän mut selviytynee jopa nälkäisemmän henkilön 5 kilon leirieväslastista :smiley:

1 Like