Cyclo Cross/Gravel Grinder/Monstercross -speksauslanka

Joo näin voisi sanoa. Joustoa sinne missä sitä ei normaalisti ole ja jäykkyyttä sinne missä taas normaalisti flexaa.

En osaa analysoida mikä pehmentää kyydit. Onko se kuiturunko, toi hytti, halkiotolppa vai kumit. Mut aivan hyvä soratiellä.

Vähänhän toi hytti ja rungon muotokieli on mielipiteitä jakava, ymmärrän kyllä. Mutta mulle toimii.

Iha hirvee muotokieli :laughing:
Ihan hauska mut ihan hirvee kyl

Hehe ite tykkään kyl tosta tangon sopwith camel x uss enterprise estetiikasta. Kyl melkein kuidun kanssa aina ufompi=parempi

1 Like

Oma markettikelkka.

4 Likes

Muotokieli on musta oikein jeppis silleen häröllä tavalla. Mut sitä oon kelannut että toimivuus vaatii sitä että runkokoko menee nappiin just eikä melkein - tuossahan kun ei paljon ohjaamon korkeutta ja etäisyyttä säädellä.

1 Like

Eri näppärän näkönen peli ja megabonukset tosta taustasta!
Vähänkö kyllä kuolaisin sylini täyteen, jos tossa ois vielä harmaakylkiset Vittoriat… :drooling_face:
Mutta ne onki mulle melkonen obsessio, vaik en edelleenkään yksiäkään omista.

1 Like

Dansku-Branskulla kans ääriräyhee kuitukaakki! :metal:
Jotenkii itellä vähän tökkii noi tanwallit tässä kokonaisuudessa, mut toisaalta tuohan ne ihan lystikkään kepeää kontrastia muutoin niin brutaalin moderniin vekottimeen.
Rattosia vetoja! :+1:

Joo-joo, mä himmaan ny.
Eihä tää ees ollu mikää AMA.

Orkkisfulcrumeissa oli juurikin tällaiset, mutta oli liian sliksit itselle. Mutta komppaan kyllä sopivuutta mattamustuuteen :ok_hand:t2:

1 Like

Kaipailisin vinkkejä saatavana olevista rungoista.

Nykyinen pyörä (Vitus Substance 54) omaan (mitat 180/84) makuun ja tarkotukseensa vähän turhan matala (stack 566). Erillinen maantiepyörä kuitenkin löytyy myös, joten vähän rennompi geometria olis hakusessa. Maastopyörää ei kuitenkaan ole tarkoitus korvata. Ajelut työmatkaa sit joskus, alfalttia, hiekkateitä ja jotain pyöräretkiä. Ajatus olisi siis hankkia uusi runko ja käyttää muut osat tosta vanhasta 650x47 renkaat, läpiakselit, levyjarrut, 1x vaihteet). 700c kiekot ehkä joskus lisäksi.

Runko mielellään terästä, rengastilaa vähintään noille 650x47 kumeille ja mielellään hyvin kiinnityspaikkoja lokareille/tarakalle yms. Etutarakka ehkä kiinnostais enemmän. Budjetti rungolle mielellään alle 1000 €.

Kona Rove on kai aika lähellä sitä mitä haen, mutta sitä en löydä mistään. Saatavilla olevista suurimmat suosikit on Surly Midnight Special (onko liian matala tämäkin? Runko mielyttää silmää, mikä lienee iso plussa) ja Nordest Albarda 2 (tässä mietityttää matala keskiö. Loiva keulakulma teoriassa hyvä, mutta ei kokemusta droppitangolla).

Eli jos on hyviä suosituksia rungosta, niin olisin kovin kiitollinen.

mites toi fearless warlock?

t. fearless-mies

1 Like

Täähän se olis

Saa myös teräskeulalla jos meinaa lastata eteen enemmänkin tavaraa.

2 Likes

Mehteh olis hyvä, jos jostain sais. Näköjään heinäkuussa ehkä taas saa.

Warlock näyttää kans ihan hyvältä. Sitä olis kai jopa saatavilla ja hintakin taitaa mahtua vielä budjettiin vaikka tullit ja alvit tuleekin päälle.

2021 fiilikset siinä summattuna

Tsekkaa fairlight secan jos joka tapauksessa menee venailuksi

2 Likes

Secani todella kova mutta ei taida 1000€ riittää nykyhinnoilla.

Jep. Secan runkosetti 1190 puntaa, johon taitaa tulla päälle vielä tullit ja verot.

Ei toki ole täysin pois suljettu…

Ehdotanpa tällaista vähemmän överiä hinnaltaan olevaa vaihtoehtoa. 650x47 menee mutta en tiedä meneekö lokarien kanssa.

Sonder Santiago, hinta 549€. Saatavuus 18/4.
https://eu.alpkit.com/products/sonder-santiago-frame-and-fork

1 Like

7 Likes

voidaanko mennä joskus kuvaamaan mun bikee ja
sä selvästi osaat paremmin ku mä :sweat_smile:

:joy: Voidaan toki!

Asialliset lokasuojat, mitkä ne ovat?