Cyclo Cross/Gravel Grinder/Monstercross -speksauslanka

VPCX ei nimenomaan ole perinteistä krossia. That’s kinda the point.

V ja P ennen Ctä ja Xää tarkoittaa ja on aina tarkoittanut joko vääriä pyöriä (niille poluille) tai vääriä polkuja (niille pyörille).

VPCXää ei voi ottaa vakavasti, koska se on niin pöhköä. Siksi se sopii kaikille.

Nopein kalusto Kivikon radalle olisi 29-täysjousto jyyhkyrenkailla. Mutta entäpä sitten. Kalja maistuu paremmalta kun ajaa rossarilla. Mutta maasturillakin kannattaa tulla mukaan!

muutamaan vpcx-kisaan osallistuneena nettivideoilla kuten tossa ylempänä nähdyt ameriikan lippusiimoin rajatut puistokrossiradat lähinnä naurattaa. tai itkettää, ihan miten vaan.

Itse olen aina pitänyt cyclocrossia juurikin tuon Get Dirty-meiningin laisena. Tietynlaisia purismiajatuksia, eihän nyt maastoa ja krossia tule sekoittaa.

Mutta mutta, itsekin kerran käynyt VPCX kerran ‘‘ajamassa’’ (DNF 100 metrin jälkeen rengasrikon jälkeen); hyvä meininki kuitenkin, jatkakaa. Ei muuta.

…mua ainakin itkettää, ettei tuollaista ajoa oikein pääse täällä harrastamaan. oonko outo.

Et ole outo, olet hämmästyttävän huonosti informoitu. HEL CX -ryhmä on järjestänyt ilmaista, lajinomaista rossailua PK-seudulla jo kaksi vuotta. Tänä vuonna niillä on ollut jo 4-5 kisaa.

Radat ovat helppoja, mikä ei tietenkään ole estänyt minua voittamasta.

kid_scientifik - 15:04, 21.11.2013 » ..mua ainakin [i]itkettää[/i], ettei tuollaista ajoa oikein pääse täällä harrastamaan. oon[s]ko[/s] outo.
Ei itketä, mutta välillä tekisi kyllä mieli ajaa tuollaistakin krossia; kuten sanoit, Suomessa ei ole oikein siihen mahdollisuuksia nykyisin...

edit. HEL-CX huomioitu jo aikaisemmin, suunnitelmissa olikin ajaa vaikka yksi osakisailu kunhan saa flunssan pois

ite oon kyllä tykännyt ehkä eniten just tuosta VP -osasta sen pari kertaa kun oon käynyt paikallisia reittejä jonon hännillä sotkemassa, täysjoustojen kevyt lenkki on krossarilla jotain ihan muuta ja se siinä kiehtookin.

Leetkin puhuu höpöjä. Oulussa oli koko syksyn säännölliset viikkorossit. Turussakin skene on järjestänyt vaikka mitä. Ottakaa se pää pois perseestä, tsekatkaa succisfoorumi ja ajakaa.

en tsekkaa succisfoorumia.

kid_scientifik - 15:04, 21.11.2013 » ..mua ainakin [i]itkettää[/i], ettei tuollaista ajoa oikein pääse täällä harrastamaan. oon[s]ko[/s] outo.
ei hätää. Kunhan lumet sulaa niin fixycx#2. Mul on jo mestakin suunniteltu.

No käviskö naamakirja: HEL CX | Facebook

jussi - 15:02, 21.11.2013 » muutamaan vpcx-kisaan osallistuneena nettivideoilla kuten tossa ylempänä nähdyt ameriikan lippusiimoin rajatut puistokrossiradat lähinnä naurattaa. tai itkettää, ihan miten vaan.
miks puistocrossi itkettää? vaikka omalla crossarilla tulee ajoittain ajettua samoja lenkkejä (/polkuja) kun maasturillakin, niin kyllä itse tykkään silti ajaa eniten crossarilla puistocrossin tyylistä "maastoa". sinne se pyörä [u]minusta[/u] sopii paremmin kun juurakkokivikkohelevettiin. :)

^^ skidi ei tainnu somettaa.

Okei, saisinko skidi sun faksinumeron, niin laitan kisojen ajat ja paikat.

hel cx:n muutama viikko sitten järjestämät peltokrossit oli kivat, tasasta maastoa ja mutaa.

kyllä tämä puistokrossitarjonta-asia tuli selväksi. kiitoksia.

tässä tuolta tuo kalenteri:
HEL CX Cup Kalenteri:

✓ 15.9. Viikki
✓ 29.9. Myllypuro
✓ 6.10. Mustikkamaa
✓ 20.10. Pohjois-Haaga
✓ 3.11. Kaarela
17.11. ?
1.12.
15.12.
(29.12. ?)
12.1. CXVSM 2014

Jani, mun omat cyclocross-henkiset kisakimppalenkkikokemukset rajoittuu ainoastaan vpcx:iin, sekä krossifiksillä että jäykällä sinkula-29erilla ajettuna ja aina on ollut kivaa.

mutta jotenkin henkilökohtaisesti en koe mainitunlaista puristista puistokrossia kovin kiinnostavaksi, täysin subjektiivinen tuntemus siis tässä kyseessä.

Laitetaan vielä tästä