Cannondale - Handmade in USA (and other selected countries)

Yleinen Cännäri arvostus topic.

Oon katellu sukulaisten mittoja sillä silmällä, että tästä ei tarttis hankkiutua eroon, kun lapset kasvaa siitä yli. On nimittäin harvinaisen hyvin tehty runko vaikka onkin Cannondalen low-endiä.

Puolison gravel-, työmatka-, seikkailu-, talvipyörä.

Ja pakollinen


Edit: en oo ennen huomannut, mutta mihin toi yläpuolen ketju menee? Ei ainakaan takapakkaa kohti…

6 Likes

Hybridi-mutta Cannondale

1 Like

Oon kyl edelleen kiukkunen siitä, et Simon ei koskaan edennyt. Ehkä se oli liian aikaisin tehty, niin ekosysteemi ei ollu valmis elektroniikalle…

Anteeksi maalaisuuteni mutta mikä ok tuo Asbin postissa oleva viimeinen häkkyrä?

Rataproto

Cännärin panos taittopyöriin
fietsrai03

Laitetaan nyt yks entinen omakin pyörä, hyvä oli mut alumiinihaarukka löi vähän käsille.

3 Likes

Aikoinaan oli vaihe, jätti kyllä jäljen. Handmade in USA elää edelleen.

Cannondale Track

10 Likes


Cannondale Caad 10 Black Inc #yötön3000 maalissa.
Ensiasennus-osasarja Sram Red ja hiilarikiekot.
Kuvassa koristeltu vaikka millä.
32mm GP 5000 mahtuu mukavasti.

6 Likes

Cannondale kyllä merkkinä aina viehättäny. Liian iso M1000 oli hetken aikaa.

M1000

Bad Boy on aina kiinnostanut. Järkevyysmullet, järkevää (hihnaveto) ja ei-järkevää (lefty) samassa paketissa.

Oma CAADX sscx projekti etenee myös kun sain tänään tilattua siihen bb30 ebb-keskiön.

90- ja 00-luvun Cännärit on lähellä sydäntä. Mankkiksen T1000 kuolattu pitkään ja eBay hakuvahdit ollu päällä +2 vuotta, mutta liian pieniä runkoja tulee myyntiin :frowning: .

Oma basic R500 kaupunkipyöränä.

14 Likes

Heh, kiitos vaan. Itse olen taas ihmetellyt tuota sun Cännäriä Pelagon sisäpihalla jotain vuosia sitten ja viimeks komponenttikirppiksellä. Siisti vehje!

Oma Cännäri niin rapeassa kunnossa etten kehtaa edes ottaa kuvaa. Pitäis purkaa palasiksi ja putsata ja vaihtaa kaikki kulutusosat.
Oon tässä miettinyt että koittaisin ostaa sellaset alaputkivaihtajan kiinnitysosat ja chainstayhin vaijeristopparin eli ne jotka multa puuttuu. Toisaalta sitten olisi paljaat vaijerit jotka ei sovi tuohon omaan ympärivuotiseen menoon. Kestäisköhän CAAD2 jos porais alaputkeen muutaman reiän ja laittais niittimutterit kuoripidikkeille. Onhan kaikki nuo pullotelinepaikat myös ihan vaan niittimuttereita.

1 Like

1993 M700 - joka oli abaut tuon rotomonnin R500 värinen - oli eka kv-laatupyörä (cressuja ja monarkeja ei lasketa…).
Uutena Jäkestä, oiskohan ollu Chebici, niillä oli vain tämä yksi Cännäri, vähän pieni, mutta diili hyvä, niin lähti sit messiin.
Sen yhden kerran jätin kiinnittämättä (muistaakseni musta Kryptonite kullanvärisillä logoilla) kiinteään elementtiin ja niin oli vohkittu.
Todettiin randomhepun kanssa yliopiston bileissä, että hänelle oli taidettu myydä ennenkuin oli taas pöllitty - kuumaa kamaa.
Muistan tämän kundin sanoneen, että “olihan se siistii kun oli reiden paksusta alua jalkojen välissä”…

Vakuutuksen maksusitoumuksen kanssa sit lähdettiin hakeens uutta Cännäriä, oiskohan ollu Museokadulla Skisystems tai jotain sellasta.
Kuin olis luokkanousun tehnyt, ne myi koko Cannondale-rangen lisäksi just niitä skimba- ja monomerkkejä, joita olin aina kuolannut, mutta joutunu alennusmyyntien Rossareilla ja Kästleillä painaans.
Kirkkaanvärisellä M1000 kotiin.

Myöhemmin vastavalmistuneena ekonomispedenä myin käytännössä kerralla kaiken mageen, kuten tämän, vinyylilevykokoelma, jne;(

2 Likes

Harmi kun ei toiminut puolisolle 50cm R600, mutta yksi tuttu ajanut sillä tyytyväisenä jo useamman kesän. Ei mennyt modernisointi hukkaan. Kammet ja kiekot myös vaihtunut kuvasta modernimpaan ja tolppa johonkin mustaan rumaan.

Itse voisin kyllä mielelläni ottaa vastaavan 54 tai 56.

3 Likes



Mulla on nämä pari R700 vaihtelevalla määrällä modauksia. Sinisen kotiutin eilen kummipojalta, joka oli venynyt päälle 180 senttiin. Säätöjä vähän luvassa.

Nurkissa pyörii myös M800 ysäriltä, F400 jonka poika omi käyttöönsä, M300 hienoilla one-piece coda kammilla ja caadx cantisyslo.

Oisko ne siinä ollut kaikki?

10 Likes

Härregyd, mikä on tuon alemman hopeisen kulkineen välitys? Eturieska näyttäs kuuluvan Förstemannille :smiley:

2 Likes

skidaisin

1 Like

pixelit sanois 63/20

skidaisin perse penkissä

2 Likes

60-20, mutta kiekot on 650c, eli 571 läpimittaiset. Välitys on hurjasta näöstä huolimatta varsin tolkku 5,5 ratiolla.

Ja 20mm renkaat tietty koska miksi ei.

2 Likes

Oma M900 cännäri vuodelta 1996

Inspiraation kipinä ja lopputuote:

Okei vaibit ei ihan 100% mätsää ronin rustiikkisemman spessun kanssa mutta hemmetin kiva pyörä tämä. Nähtyäni ronin buildin ja kuulleeni filosofian sen takana tiesin haluavani kevyehkön alumiinisen atb henkisen pyörän ja voi pojat kun iloitsin nähdessäni tämän torissa.

22 Likes