Brother Cycles — ilmoittaudu, postaa omasi + fiilistelyt ja disautukset

L koko

O-ou. Kepleriin tulossa uus haarukka 2024.

Piti heti mennä kattelemaan, että miten runko muuttuu, ja onneksi Brother veljekset eivät sörki geometriaa.

Noi läpiviennit ovat varmaan ihan jepa hommelit ja en sit osaa sanoa, että onko muhvitettu haarukka parempi eli ei.

Mut ihanaa, että geo säilyy. Mulla on sellainen fiilis, että tarttis ostaa 53 rollerin ja Keplerin rungot himaan varastoon ihan vaan kaiken varalta, ku harmittais hirveästi, jos toinen noista hajois.

4 Likes

Olisi voinut vielä kolmannen reiän laittaa satulaputkeenkin niin olisi saanut pullotelineen slämmättyä runkolaukulle. Olisikohan tuossa uudessa haarukassa myös paremmat rengastilat? Ainakin kuvan perusteella näyttää leveämmältä.

1 Like

Todennäkösesti paljonkin enemmän tilaa, ainakin korkeussuunnassa jos on sama a-c. Sama kruunu löytyy Peregrine V1 ja V2 ja siihen keulaan mahtuu muistaakseni joku 622x55 kumi a-c:n ollessa 395. Samilla tais kans olla 27.5x2.4" Onza Ibex jossa on todella reilut sivunappulat mutta ei dataa sen todellisesta koosta/leveydestä.

Mielestäni oikein hyvä päivitys mutta vieläkin ärsyttää tuo väkisin piirretty vaaka vaakaputki kun rungossa silti reilusti emäputken ylitystä vaakaputken yläpuolella. Jokaisessa Keplerissä (ja Peregrine V3:ssa) jonka olen nähnyt on sama optinen harha että vaakaputki slouppaisi eteenpäin, joku hämy juttu mittasuhteiden kanssa. Vaikka nk. oikeinpyöräilyslouppi oli aikoinaan itselle pahinta kryptoniittia niin kyllä tuossakin joku maltillinen muutaman asteen taaksepäin slouppi vois olla. Yhtä hillitty kuin esim. L/XL Peregrine V1/V2

1 Like

No sehän ois jo kunnollista. Harmi vaan että perään mahtuu hädin tuskin 2,1”x27,5” ja tosiaan 2,2” Raceking hinkkasi satulatuista. Samaa mieltä tuosta vaakaputkesta kyllä, voisi joskus korjauttaa sen ja laittaa samalla reiät bensatankkilaukulle. Tai sitten ostan vaan Secanin/Mehtehin.

Kyllä mä ton uuden haarukan mielummin ottaisin, jos valita saisi.

Juu toi on kyllä sellanen asia mikä jaksaa ärsyttää. Epäsymmetriset rengastilat.
Voihan sitä aina vaihdella etupään rengastilaa eri keuloilla mutta just toi että pistetään markkinoille runko jossa oma haarukka mutta rengastilat ei oo lähelläkään samat. Itse näen sen ihan hiton isona plussana tässä levyjarru-omnicross-genressä että pystyy vaihtamaan kiekkokokoa ja rengastusta tilanteen mukaan. 584 kiekkokoko ei tietty ole siihen paras, sen tiesi jo GT Tachyonin kohdalla, mutta monet voisivat silti panostaa pikkasen enemmän takahaarukoiden suunnitteluun.

https://www.instagram.com/p/C2Zb7X3M5V8/?igsh=MTJoa283OTNqYm9heA==

Että tämmöisen tosiaan laittoivat tulille.

5 Likes

Ei yhtään “meh”, vaan sopivissa määrin “täh!?”

1 Like

Maaliduuni näyttää samalta, kuin koululounaalla tarjottavat mandariinit Janakkalassa.

2 Likes

Vaihdoin tolpan mustaks, kun löyty halvalla tommonen Rithchey WCS ja oon nyt ruvennu käyttämään runkolaukkua all day every day. Stemmin pituus ja paikka vähän elää, siksi liian pitkä ruoto.

Tiepyöräkäytössä rengastusta oon myös vähän arponut. Noi GP Urbanit nyt alla on lähes riittävän kokoset ja rullaa ihan jees, mutta ei oo tubeless (en tiedä onks se sit oikeesti ongelma). Jotain noin 35 millin kulmilla kuitenkin. Enemmän hiekalle ja poluille sit jotain karkeempaa ja leveempää. Tufot varmaankin seuraavaks.

Yhä tykkään.

10 Likes

Tosi hyvä! Itsekin pohdiskellut jos laittaisi toisiin kiekkoihin esim. ne Tufot ja sitten maantiesetupissa WTB Exposuret 36 edelleen tai sitten Partaukon Cavat 38 versiona.

Onkos noi Exposuret ollu hyvät? Vähän ristiriitaisia kommentteja löytyy internetistä.

Tuntuu musta enemmän maantiekumeilta kuin esim. GK slickit jotka tavallaan vähän tahmaiset, mut musta piti ihan hyvin myös märällä. Mulla on 60 tpi versiot, jotka piti litkut heti ja aika supplet silti. Gk verrattuna keskellä myös enemmän selkeästi kumia, mut jossain 370g luokkaa paino. 36mm tasan oli i18 kehällä.

Oli mulla kuvakin niistä:

1 Like

Jos tubeleksena meinaa ajaa niin mulla ollu kaikissa WTB:n kumeissa haasteita. Vuotaa kyljistä ja joutuu kyllästämään todella paljon. Silti alkaa vuotamaan märällä kelillä. Ihan pehmeet ja kivat ajaa kyllä, omat 32mm tais paisua 35millisiksi. Mut ei noita ikävä ole. Maailmasta löytyy paljon parempia kumeja.

Tää uudempi 36 on muuten myös täysin slicksi vs toi 32 joka näyttää GKSS:ltä. Mietin sitä että olisiko helppous tubelessin kanssa johtunut 60 TPI lukemasta. Huonot kokemukset internetissä ainakin näyttää olleen 120 TPI versiosta. Mutta tosiaan kiinnostaisi kokeilla myös esim. Cava 38, Strada Bianca 36, Pro One 38.

Joo niissä oli semmonen kevyt chevron-kuvio, aika merkityksetön. Tpi-lukemista ei muistikuvia mutta sama ongelma kaikkien WTB:n tubelesskumien kanssa, oisko niitä ollut nyt ainakin viis paria väliltä 622x32-559x70.

Joo, nykyäänhän toi 32 millinen taitaa olla nimeltään Expanse tms. Just toi 36 millisen Exposure siis tässä kiinnostais, jos WTB:n renkaan valitsen. Muita vaihtoehtoja sit esim maantiekumeista vois olla vaikka Vittoria next ja Pirellin P zero jotain. GK toki halpa vaihtoehto.

Jos 32 millinen riittää, niin sit toki tarjontaa vielä enemmän.

GK slicksit mulla oli 38/40 millisenä, mutta niitten kanssa oli vähän jotain outoa ohjautumista Keplerillä. Siksi 35, jos GK. Ja toki ne kulahti aika nopee.