BMX-kammet fiksikäytössä

Tuolta uus akseli jos et saa korjattua kierteitä.

Jos kierteet ei korkannu kovinkaan pitkältä matkala, kokeile porata ne paskaks menneet kierteet kokonaan pois. Akselipultit on yleensä aika pitkiä ettei mitään ongelmia pitäis tulla vaikka muutamat ekat kierteet akselista puutuukin.

^^Mull on tommonen (pituus 145mm) ylimääräisenä. Saat, jos vielä tarvitset. Helsingistä tai voin sen postiinkin pistää…

^^Maybe there is a God after all…pm

Ovatko kaikki jo hylänneet bemaksikammet vai onko joku muu joutunut taistelemaan 48-splined rattaiden ei-niin-paljon-puhutun ongelman kanssa? Tarkoitan rattaan keskellä olevan terässovitteen (joka siis varsinaisesti kiinnittää rattaan akselille) löystymistä/kulumista irti itse rattaasta → alkaa tulla pientä samanlaista klappia välystä kuin ketjun löystymisessä. Kaksi ratasta, kaksi tämän ilmiön omaavaa sovitetta. Vääjäämätön ominaisuus fiksikäytössä vai paskat valmistajat, esim. Tree?

edit.
With the variety of inserted splined sprockets on the market I’ve either witnessed or experienced first hand some major slippage on a bunch of them.

Kas, 8inch ainakin tekee cromoratasta ilman tota erillistä sovitetta.

Mulla kävi noin ainoastaan Resistin rattaan kanssa. Tree on pysynyt klapittomana vaikka on maastokuritustakin saanut ottaa vastaan. Jos kävisi huonosti sillekin niin kokeilisin seuraavaksi täysteräksistä ratasta, esim. Spike Partsilta.

Joo mulla on alkanut Treen ratas nitkumaan eilisestä alkaen. Pitänee harkita tollasta sovitteetonta täysteräksistä.

edit. Ja se edellinen nitkuja oli just tuollainen Resist.

Treen uusi ratashannäyttää kivalta ja elinikäinen takuu vakuuttaa aina.

http://www.treebicycleco.com/wp-content/uploads/4130-V21-440x440.jpg

Itseä ainakin vituttaa noiden 48 spline rattaiden saamattomuus suht sopivissa koissa. Varsinkaan kun olen tällainen ihminen jota ärsyttää tavaroiden tilaaminen ulkomailta. Toivottavasti alkais suomestakin saamaan yli 30 piikkisiä eturieskoja.

Vähä vanhaa topikkia ylös. DefWishin myötä piti sotkeutua bmx-kampien maailmaan ja ketjulinja tuottaa ongelmia. Kampien akselille tarvisin 1mm ja 1,5mm leveät spacerit, että sais linjan optimaaliseksi. Ja akseli itessään siis 19mm paksu. Löytyykö keltään ylimääräisiä? Tai vinkkiä mistä vois kysellä… SignatureBmx:ssä oli vain leveämpiä.

Tota mulla saattais olla. Tai siis on joku speisserisetti tossa romulaarissa pyörimässä. Länsi-pasilasta löytyy, en kyllä paksuuksista tiedä.

Pultti, joka pitää rattaan kiinni kammessa, löystyy koko ajan. Vaikka kuinka kiristäis jne. Kuuluuko sinne kierrelukitetta vai mättääkö joku siellä, missä ratas kiinnittyy akseliin? Vain onko Charge vaan niin paskaa?

Ainakin mulla oli kampien pulteissa sinistä mönjää. Olettaisin sen olevan lukitetta. Ja jos lankaa lukee läpi niin fiksikäytössä tollanen pulttikiinnitteinen ratss tuppaa löystymään ajossa. Ei kestä runttausta.

Monarkki - 0:06, 21.11.2013 » Pultti, joka pitää rattaan kiinni kammessa, löystyy koko ajan. Vaikka kuinka kiristäis jne. Kuuluuko sinne kierrelukitetta vai mättääkö joku siellä, missä ratas kiinnittyy akseliin? Vain onko Charge vaan niin paskaa?
Ajan kanssa siinä käy silleen että pultti joka on terästä syö alumiinisen rattaan reiän väljäksi. Eli ratas ei pysy paikallaan vaikka pultin vetäis kuinka kireelle lukitteiden kanssa.

Eikös tuo ole nimenomaan se tuontyyppisten kampien ongelma fiksikäytössä ja syy siihen miksi suositellaan splined-kampia? Eli pikemminkin ominaisuus kuin vika?

^Juurikin näin.

Okei, huvittaa vaan kun pyörä on ollut fixed ihan kaupan hyllyltä haettuna ja varustettu moisilla kammilla. Perseestä. Heitän ne Tammerkoskeen.

Ko pyörää ja sen kampiratkaisua on kritisoitu tällä palstalla aiemminkin. Ainakin minä olen :).

Ehkä sekin ois selvinnyt kun olisin lukenut ketjua enkä vaan ulissut :smiley:

Meni sitten speksaushommiksi.

meikäläisen allekirjoituksesta splinediä, ettei tarvi ulkomaille rahaa laittaa. saat alee

Hmm, saatoinpas hieman juuri rakastua sinuun hra Jamessi <3