Autonkäyttö topikki

Mitäh, kellään ei oo vintage-rata-Ferraria Gamagoolon vanteilla? (…seinällä?)

http://www.normaali.net/normalbum/porvoo05/porvoo05_004.jpg

Nuorempana tyttöjä oli kyllä helpompi saada Saabin kyytiin kuin tarakalle. Nyt ei ole edes sitä tarakkaa. Kyllä mun mielestä noiden vanhojen autojen ropaus on aivan ihanaa, kunhan vaan on rahaa ja aikaa. Entisen Saabistin ei tarvi edes järjellä perustella kun kyseessä on yleisesti tunnustettu sairaus.

Nyt tallissa roikkuis Suzuki SJ410, mutta aika on loppunut.

Eipä mun viidessä fillarissakaan ole mitään järkeä.

“Tietokoneet tappoivat autoilun nautinnon”

Tossa kolumnissa lueteltu aika monta syytä miksei autoilu kiinnosta edes vähää alusta. Ituhippinä jätin aikanaan kortin ajamatta kokonaan. Kuten Ekilläkin, niin muotoilun ja esteetikan takia ovat ihan mielenkiintoisia esineitä sinäänsä.

Hitaampi isompi auto ja nopeampi pienempi. Kummankin hiilijalanjälki on riittävä ettei tarvitse unelmoida Virheiden puoluepassista. Niin ja pieneen tankkaan vaan mahdollisimman korkeaoktaanista :wink:

Kuinka kehtasit nostaa tämän vanhan keskustelun ylös sieltä mihin se kuuluu, häveliäästä unohduksesta.

Kun luet nuo aiemmat jutut läpi, huomaat mitä tapahtuu kun hiljainen enemmistö pääsee ääneen. Joku asioista paremmin tietämätön saattaisi saada yksityisautoilusta sellaisen kuvan, että se olisi jollain tavalla ja tasolla hyväksyttävää toimintaa. Tuloksena on vain hampaiden kiristelyä ja sihiseviä kirosanoja edistyneiden yksilöiden tiukkaan puristuneiden huulien välistä, nyrkki puristuu taskussa tiukempaan.

Että kuinka häpesin sunnuntaista autoreissuani 5-henkisen perheeni kanssa Pirkkalasta Putajaan. Matkalla näkyi kumminkin 2 polkupyörää taluttavaa juoppoa siinä Kankaantaan ja Linnavuoren välimaastossa, mikä todisti vastaansanomattomasti, että olisimme hyvin voineet suorittaa matkan polkupyörillä, esim. yöpymällä jossain Mouhijärven paikkeilla.

Tyhmänä jätin myös julkisen liikenteen mahdollisuudet käyttämättä. Luulisin että syntymäpäiviä, joille osallistuimme, olisi voitu lykätä jollekin sopivalle arkipäivälle, olisin järjestänyt itselleni vapaapäivän ja vaimokin olisi voinut käyttää vaikkapa yhden kesäloma- tms. turhapäivän sen eteen, että olisimme päässeet jollain valtion verorahoin pystyssä pitämällä bussilinjalla muutaman kilometrin metsätaipaleen päähän kohteesta.

Eikö näistä meitä kaikkia hävettävistä ja vituttavista autonkäyttötapauksista voitaisi jo olla hiljaa. Ennen ihmiset tiesivät että on asioita mistä ei puhuta, kuten perheen hakkaaminen, kiusalliset sukulaisuussuhteet avioliitossa, naapurin juopottelu ja oma homous.

Kel auto on, se auton kätkeköön.

Laku - 22:09, 6.12.2010 » Kun luet nuo aiemmat jutut läpi, huomaat mitä tapahtuu kun hiljainen enemmistö pääsee ääneen.
Meinaatsä esim. niitä tyyppejä joiden mielestä on ihan ok fillaroida jalkakäytävillä?
konkeli - 22:32, 6.12.2010 »
Laku - 22:09, 6.12.2010 » Kun luet nuo aiemmat jutut läpi, huomaat mitä tapahtuu kun hiljainen enemmistö pääsee ääneen.
Meinaatsä esim. niitä tyyppejä joiden mielestä on ihan ok fillaroida jalkakäytävillä?
En tiä. Meillä päin ei oo jalkakäytäviä, kuin ehkä parikymmentä metriä yhteensä, ne johtaa kevyenliikenteenväylältä pussipysäkille, ite en takuulla aja niitä pitkin.

Lehdestä olen lukenut että naapurikaupungissa on äänekäs enemmistö joka haluaisi hoidella koko pyöräilyn pois laillisten kulkukeinojen listalta.

Yritin vaihteeksi autonkäyttöä ja peruutin sen sitten lumen alle piileskelevään kiveen. En suosittele kenellekään. Koska olette viimeksi peruuttaneet fillarin kiveen?

ech - 23:33, 6.12.2010 » Yritin vaihteeksi autonkäyttöä ja peruutin sen sitten lumen alle piileskelevään kiveen. En suosittele kenellekään. Koska olette viimeksi peruuttaneet fillarin kiveen?
Yritin äsken fillaroida lumessa ja löin pääni kiveen.

Alfa 156:n löytyy ja sillä tulee ajettua n.15-20tkm/vuosi.
Aina kun ajan sillä, ei oo pyörää ikävä:)

neliveto on yliveto näillä keleillä.

Isoäidin Perintö-Volsson on taas kerännyt hallissa pölyä pari kuukautta.

Josko vaikka Tapanin-ajelulla kävis sitten.

Toisaalta pitäs kyllä viedä ehkä yks runko Tattikselle maalaukseen, ennen kevättä.

Ai niin, mitenkähän startti-moottori mahtaa skulata? Akkukin lie missä kondiksessa?

En pärjää koneiden kanssa ilman kunnon tukea, paitsi Mäkkien.

:Juissi:

marlon - 19:57, 7.12.2010 » neliveto on yliveto näillä keleillä.
Oon kerännyt jo jonkin aikaa osia 2X2 polkupyörään. Siihenkin pitäis väsätä semmonen etuperä.

Ei semmosella paljon oikeeta tarvetta varmaan oo. Takavedolla pärjää niin pyörällä ku autollakin. Käytän teitä.

Antakaa vaan tulla puukosta, mutta tunnustan olevani vielä enemmän auto- kuin pyöräihminen. Se on geeneissä. Ja kun koirakin löytyy (tekosyy) niin onhan se auto kiva. Kesällä mennään pyöränkuljetusautoksikin nimitetyllä kulkineella, kuitenkaan pyörää en koskaan ole lavalla vielä kuljettanut. Myös rakkaus kuplavolkkareita, kuten myös muita ns. klassikkoautoja kohtaan, kohtaan on suuri.

^ mä tiedän missä sä asut :smiley:

Sissos ! ainakin tiedät missä autoni asustaa, itse asun pääasiassa Lahdessa tällä hetkellä :slight_smile:

Katuun lasketuissa Caddyissa ei ole mitään vikaa. Jos sulla on vastaavalla tavalla laskettu ykköskoppainen gti, niin saattais kiinnostaa.

Mä ostin tämmösen kesäautoksi 1998 enkä ole vielä päässyt eroon:
http://etana.dyndns.org/klein.jpg

Lisäksi on perheen kuljettamista varten hajuton ja mauton moderni japanialainen tila-auto. Yhteensä kilsoja tulee kuitenkin erittäin maltillisesti vuodessa, ehkä noin 7000.

Laku - 21:06, 7.12.2010 »
marlon - 19:57, 7.12.2010 » neliveto on yliveto näillä keleillä.
Ei semmosella paljon oikeeta tarvetta varmaan oo. Takavedolla pärjää niin pyörällä ku autollakin. Käytän teitä.
ei muuten pidä paikkaansa, olin jo vähän ikäänkuin henkisesti luopumassa 1990 Jeep Cherokeestani mutta kun tuota valkomutaa sitten tulikin näin paljon niin en luovu koskaan. Se on [b]niin[/b] hieno peli näillä keleillä. Lumilapio ei ole pakollinen varuste.

konkeli: ikävä kyllä ykkösgolf puuttuu itseltäkin, joskus ehkä caddyn kaveriksi/seuraajaksi voisi harkita.