Asiat jotka aukeavat ajamalla: A.J.A.A.

Planet-X:n stemmin faceplate. Minulla oli varmaan mainio ilme Metsälässä ylämäkeen runtatessa, kun droppitanko nousi ylös. Ei ollut momenttiavaimella kiristetty, vaan ihan fiiliksellä, joskin luulen että oikealla hehtaarilla oltiin.

http://www2.bsn.com/cycling/articles/kops1.gif

epäkeskokeskiö lähti pyörimään muhvissa.

Älä viitti, oikeesti? Oliko kiristetty kunnolla?

mielestäni joo, mutta en ole varma.

luultavasti perinteinen “se löystyy kerran juttu”.

Mystisesti oli poljin ruuvautunut auki ja päätti irrota Manskun ja Lönkan risteyksen jälkeen Kenkä-Marskin kohdalla ja hämmentynyt pyöräilijä löysi itsensä tontista.

Hämmentävintä oli, että tuo ei varoitellut itsestään lonksumalla eikä tuhonnut kierteitä… myöskin mystisemmäksi tuosta tekee sen, että pedaalit kiristyvät polkusuuntaan.

Atomaarista.

^ja kierteet on ihan kåndiksessa? eikä lähteny liirauksessa?

…jep, en liiraa koska jarru ja ainoa mikä otti osumaa oli kammesta puolikas viimeisestä kierteestä, josta pedaali muljahti paikoiltaan.

Ruuvasin pedaalin kiinni ja tarkkailin koko loppupäivän, eikä se inahtanutkaan sen jälkeen.

Meikäläisellä lens poljin kans menemään. Huomasin myös, että poljin ei pyörinyt oman akselinsa ympärillä, koska ilmeisesti olin putsauksen jälkeen laittanut sen hivenen liian kireälle jolloin höskä pääsi kiristymään tukkoon. Tuota en itsekään oikein tajua miten se sitten pyörii takaperoisesti sieltä kammesta pihalle.

Myös multa tippui Saakin polkimet omasta pyörästä. :smiley:
Pari päivää sitten meinasi satula tippua työmatkalla kun tolpan pultti aukesi. Yhtäkkiä ja ihan tuosta vaan ilman varoittelua.

Sanainen arkku on auennut pari kertaa kun autoilijat on törttöilleet.

Älkää ostako Saakin polkimia.

Ei ehkä niinkään auennu mutta taka-akseli katkennu muutamasta sinkulan kiekosta kun ketju on loikannu melkein pois kunnon runttauksessa.

^^ ehkä oma vika kun käytin Saakin samoja polkusia joiden kanssa oli itse kämmännyt. Eilen todistin tiukkaan väännettyjen siipimutterien avautuvan kahdesti peräkkäin kun uutta pyöräproggista koeajettiin. Ohjainlaakeri diggaili avautua, mutta syynä oli väärin päin asennettu laakerirengas.

Lievä skeptinen ajattelu näitä värikkäitä ja sikamageita Create -valmisfiksejä kohtaan sai vähän lisäystä, kun

kaveri hommas tollasen muutama päivä sitten aivan brand new. Ja tosiaan kolme (3) päivää ehti sen kanssa ajella kunnes sit vetopuolen kampi tippus kesken ajon, mukanaan puoliks katkennu keskiön akseli. Oli kuulemma pitänyt jonkinlaista natinaa edeltävinä päivinä :slight_smile:

Huono tuurihan siinä suhtees kävi, mut uusi kun oli ja takuut kunnos ni korjaus onnistu aika nopsaan.

Poleskelin kaupungilla ja luulin että ketju tippu ku polkimet polkee tyhjää.

oho

Fixuttajan unelmatapaus =)

no onneks jarrut.

mullakin ehkä enteilee jotain tuollaista kun alkanut ratas liikkua kampeen nähden…

Sama täällä. Irrotin vanhasta kellarin perällä olleesta konversiosta kammet siinä toivossa että saisi ne myytyä pikkurahasta, mutta tutkiessani niitä huomasin oikean kammen liikkuvan suhteessa spideriin. Eipä taida olla mitään tehtävissä.

ei onneksi oma.