Asiaa maastorenkaista - 2" ja isommat

juu, kivasti napsahti rengas uraan. eli eiköhän kyseessä ole ko. renkaan ei-toivottu ominaisuus.

contin renkailla en ole ajanut maastossa aiemmin metriäkään. laatu asennuksen yhteydessä ei oikein vakuuta. toivottavasti kuvio toimii edes joten kuten.

kid_scientifik - 0:45, 9.11.2015 » juu, kivasti napsahti rengas uraan. eli eiköhän kyseessä ole ko. renkaan ei-toivottu ominaisuus. contin renkailla en ole ajanut maastossa aiemmin metriäkään. laatu asennuksen yhteydessä ei oikein vakuuta. toivottavasti kuvio toimii edes joten kuten.
Kuvio hyvä mutta Mountain king 29" 2.4" protection version kumiseos oli mielestäni todella liukas kaikella märällä pinnalla joten itse pistin omani kiertoon. Kuivalla hyvät mutta niinhän useimmat renkaat on.

ok, eli kaikkea muuta kuin optimi valinta spaikkerikelejä odotellessa.

vois varmaan suosiolla vaihtaa kunnon robustiin muta-/loskarenkaaseen. semminkin jos pitelee sadetta reilummin lähiviikkoina…

ikuisuuskysymys: pitäsikö noita isp-renkuloita jotenkin sisäänajaa ennen jäisten polkujen kelejä?

entä pitäisikö huomioida jotain erityistä tubeless-asennuksessa ja -käytössä nastattomiin renkaisiin verrattuna?

kid_scientifik - 19:11, 25.11.2015 » ikuisuuskysymys: pitäsikö noita isp-renkuloita jotenkin sisäänajaa ennen jäisten polkujen kelejä? entä pitäisikö huomioida jotain erityistä tubeless-asennuksessa ja -käytössä nastattomiin renkaisiin verrattuna?
Ei kai siitä rauhallisesta asfalttisisäänajosta haittaakaan ole. Itse muistaakseni tein ja nastat pysyneet hyvin parin talven ajot. Tiedä sitten minkä verran tuolla oli merkitystä. Tubeleshommia en ole vielä noilla koittanut mutta jos/kun täksi talveksi laitan, aattelin toimia ihan samoin kuin tavallisten tubeless readyjen kanssa.

Sen verran täälläkin plussakokoja speksataan että ehkä tähän voi laittaa pientä raporttia jos jotakuta kiinnostaa.
Tuli hommattua Chroniclet ja melko erilainen profiili noissa on Knardiin (vas) verrattuna, molemmat siis 29x3.0.
Chroniclella leveyttä pari milliä vähemmän mutta eiköhän toi sen verran turpoa ajan kanssa. Molemmat kuvassa Mulefut 50SL kehällä ja paineet 0.65bar.

Tänään ajelin ensilenkin Chroniclella ja täytyy sanoa että en mä nyt aivan vakuuttunut vielä ole, tai vähän petyin. Voi toki olla että toi tollanen melko hidas juurakkokönyäminen ei ole se missä toi rengas olisi ihan parhaimmillaan, ainakaan Knardiin verrattuna. Profiili tosiaan on selkeästi tasaisempi ja siitä johtuen selfsteeringiä selvästi Knardia enemmän. Painetta piti laittaa päälle 0,8 bar jotta ohjaus oli kutakuinkin ok kovalla alustalla (kallio jne.) kun Knardille riitti 0,65bar. Pidon osalta ei vetopitoa mun mielestä ollut enempää mutta sivuttaispitoa ehkä paremmin(?) Tukkoon ei myöskään yhtä helposti mennyt kuin Knard. Aika paljon järeämpi tuo on, eli paksummat kyljet ja painoa enemmän. Varmaan vauhdikkaammassa menossa toimii Knardia paremmin mutta eipä tolla Krampuksella ilman joustokeulaa kovin hurjasti rynkytetä, ainakaan näissä kivikkojuurakoissa. No, täytyy ajaa enemmän ja testata lumellakin jossa tolla profiililla luulis toimivan hyvin. Tän kokemuksen perusteella en kyllä kuitenkaan sanoisi että toi olisi mitenkään absoluuttisesti Knardia parempi. Olin vähän aatellut luukuttaa Knardit eteenpäin mutta nyt mietityttää.

e. Nyt tosin ajeltu sisureilla ja voi olla että tämän kumin osalta tubelesskonversio voisi tehdä isonkin eron. Eiköhän nämä siis tule litkutettua jossain vaiheessa.

Mites nuo On-One / Planet-X Chunky Monkeyt?

Painavat juu, mutta mitenkä muuten?

Ihan ok noi Chunky Monkeyt mun mielestä on jos tollasta järeää rengasta trailiajoon kaipaa edullisesti. Maxxiksen tekemä ja runko kai sama kuin Ardentissa. Trail Exreme seos kovettuu pakkasessa eli talviajoon se Enduro on parempi, kesällä trail extreme pitää paremmin. Polkuajelussa pitää hyvin mutta ei tietenkään rullaa mitenkään erinomaisesti. Mua nopeammat kuskit on kertoneet että Bikepark meiningeissä voi lähteä vähän yllättäen alta ja kanttauspito ei ihan optimi. Kokonniemeä ite ajoin jäykkäperällä Chunky Monkey edessä ja ihan ok mun mielestä oli. Samoin hissienskaa jäykkiksellä pari kisaa noilla kaudella 2014 2.4 Chunkkari edessä ja takana ja ei se homma kumista kiinni jäänyt. Sinänsä jos vertaa tohon Maxxis Minion DHF 2.5:een mikä on jäykkiksessä nyt edessä niin kyllä DHF paremmin pitää, tosin kumin painaessa 1,1kg niin syytäkin on.

Nämä kokemukset siis 29er versiosta. Itellä ollut pelkästään trail extremeä mutta fredeillä myös enduro -seosta.

Bontrager Chupacabra 29 x 3 - pitääkö ostaa Trekin fillari että saa parin näitä vai minkä näkönen homma? Myydäänkö näitä missään?

Bubbling under Knard 120 tpi (heikommat kyljet?) ja Chronicle (painava), kyl internet kertoo mulle että Chupacabra olis paras.

Eikös tuolla näyttäisi Chupacabraa olevan: Satunnaisia, mielenkiintoisia faktoja - tutustu!

mein dog mikä hinta!

No niinpä näkyy, hyvä homma ja voi olla että rengasvalinta on tällä selvä…

Taisi jollekin kelvata kun katosivat linkin takaa, toivottavasti TS kerkesit.
Eikös noi 29+ kumit ole 90-120€ about kaikki?

Kappas vaan, katosi koko alasivu tuolta kaupasta. Kyllä mä 2 kpl sellaista ostelin.

Niin, en mä tiedä saako noita 29+ kumeja jostain ns. halvalla, eikös esim bike24 ole suht perushalpa ja siellä on knardit on ton 100 e ja Chroniclet 95 e. Chupacabrat on Trekin nettisivulla 119 $.

e.kiitos vielä Salomo vinkistä! Olen tässä lahden takana just eikä google.ee näyttänyt tietenkään tota suomi-kauppaa.

Juuh, hyvä hinta. Odotamme raporttia.
Ps. Fillaritorilla knardipari satasen.

Ylävitosessa Chroniclet ihan ok hinnoissa.

TS - 0:07, 29.12.2015 » Kappas vaan, katosi koko alasivu tuolta kaupasta. Kyllä mä 2 kpl sellaista ostelin. Niin, en mä tiedä saako noita 29+ kumeja jostain ns. halvalla, eikös esim bike24 ole suht perushalpa ja siellä on knardit on ton 100 e ja Chroniclet 95 e. Chupacabrat on Trekin nettisivulla 119 $. e.kiitos vielä Salomo vinkistä! Olen tässä lahden takana just eikä google.ee näyttänyt tietenkään tota suomi-kauppaa.
Eipä mitään ja raportti kiinnostelee meikäläistäkin kun pääset ajamaan. Kuten tuolta ylempää voi lukea niin ihan varauksettoman tyytyväinen en tohon Mulefut/Chronicle komboon ole ollut mutta aika vähän on kilsoja vielä tolla yhdistelmällä alla (tullut enemmän 29er jäykkäperällä ajettua). Optimipaineet omiin ajoihin ainakin vielä aika hakusessa.
Kare_Eskola - 0:13, 29.12.2015 » Ylävitosessa Chroniclet ihan ok hinnoissa.
Täältä hain itsekin, halvempaa kuin saksassa. Itse tykkään chroniclesta, mutta olen kyllä myöskin sitä mieltä että pito, ennenkaikkea kanttauspito, menee kaikkien muiden ominaisuuksien edelle.
Odie - 0:18, 29.12.2015 »
Kare_Eskola - 0:13, 29.12.2015 » Ylävitosessa Chroniclet ihan ok hinnoissa.
Täältä hain itsekin, halvempaa kuin saksassa. Itse tykkään chroniclesta, mutta olen kyllä myöskin sitä mieltä että pito, ennenkaikkea kanttauspito, menee kaikkien muiden ominaisuuksien edelle.
Samoin yläfemmasta omat Chroniclet, cyber monday alennuksilla vieläpä.

Kanttauspito on Chroniclessa varmasti Knardia parempi kyllä. Siitä vinkkelistä kai Dirt Wizard olisi paras 29+ kumi(?).

WTB Trail Boss 3.0

saattaisin laittaa alle jos olisin twentiseiska plussaa kasaamassa

^^mulla on vähäisiä kokemuksia DW:stä. Muuten ihan jees mutta märässä juurakossa ja kallioilla tuli sellainen tunne että saatan olla suuressa vaarassa. Kumiseos lienee aika kova siinä?