Amatööripoolotᴴᴷᴵ

Tulipa muuten mieleeni, että onko se Kaisaniemen koriskenttä miten aktiivisessa käytössä? Ajelin siitä ohitse kuuden pintaan, ja ei yhtään ihmistä paikalla.

Hyvä idea. Mennään siihen ens viikolla joku päivä, ellei jopa keskiviikkona. Itse oon muutamia kertoja ollut pelaamassa siinä, mutta lähes ainahan se on tosiaan tyhjillään.

Pitäiskö tällä viikolla testata Kaisaniemen koriskentän poolo-ominaisuudet?

Mikä päivä? Torstai olis ehkä sopivin.

Torstai ois ennusteiden mukaan kuivahko ilta, joten poolo vois toimia silloin. Käyn kotimatkalla tsekkaaamassa vielä sen Kaisaniemen koriskentän, josko se ois passeli areena.

Aurinko näyttää paistavan ja asfaltti kuivunut aamun monsuunin jäljiltä. Onko jengi menossa pelaamaan?

ei ainakaan eilisten jutusteluiden perusteella ole mahiksia/intoa pelailla vaikka ilmoja piteliskin.

Itäisen Kantakaupungin osalta mulla on muuten yksi kenttäidea. Toimii sekä poolossa että kikkailussa:

Suvilahden voimala-alue. Flown tapahtuma-alueella on paljon tasaista pintaa ja asvalttia oikeestaan kaikkialla. Puitteet on ihan urbaanilla tavalla kauniitkin. Ainoo miinus on se ettei vahingossakaan saa yleisöä ohikulkijoista, mutta jotkut vois pitää sitä rauhallisuutta just plussana.

Olen itse käynyt tuolla nyt muutaman kerran kikkailemassa. Alueen portit on aina ollut auki. Lisäksi tuolla on muutamia hauskoja kohtia, ajoramppeja etc…, joissa on pientä ditsin tynkää.

Sopisko viikonloppuna tai tänään amatööripoolot Suvilahdella?

Tuo voikin paikkana olla varsin mainio. Itse en tänään tai viikonloppuna kuitenkaan pääse pooloilemaan.

Ei onnistu poolot mullakaan, mut tuota varmaan vois miettiä myös keskaripaikkana.

Ruohiksessa pelataan tänään, kohta. Pahoja lähettei, mut taidan käydä kuitenkin vilkasemas.

Tommonen löytyi handelista:

http://www.mustaninja.org/yksivaihde/poloamateur.jpg

Polo Amateur sopii hyvin.

Onks tuo nyt sitä urheilujuomaa?

Nostetaas itse pooloaihuekin taas aktiivikäyttöön. Eli tänään keskaripoolot 18:00–> Snickers Areenalla! MAiloja varmasrtikin riittää, mut palloja pitäis hommata.

Mulla on pari palloa mukana. Oon mestoilla varmaan vähän kuuden jälkeen.

Koitin eilen pelien alla kysellä fillaripoolon sääntöjen ja kirjoittamattomien sääntöjen perään. Kaikki tuntuivat olevan sitä mieltä, että olennaisimpien pelisääntöjen (footdown-sakko, maalit lavan kapealla päällä ja maalin jälkeen omalle maalille) lisäksi ei sääntöjä käytännössä ole.
Pelien jälkeen tuopposen äärellä alkoi kuitekin kuulua vaimeita “niin, no, palloa kuljettavan eteenhän ei suoraan saisi ajaa” -kommentteja.

Koska en halua sääntöjen vastaisesti pelata, kysynkin nyt: Onko näitä pelisääntöjä selkeästi kirjoitettuna jossakin?
Tarkoituksella rikkovia pelaajia en yleensä juurikaan lajista riippumatta arvosta, joten en siihen sakkiin haluaisi itsekään joutua.

Hardcourt Bike Polo - Wikipedia <wikipedia, tuo totuuden torvi, ei ainakaan mainitse aiheesta sen kummempaa. Mutta säännöthän on tietysti sovittavissa sellaisiksi että ne kaikkia miellyttää. Kunhan muistaa kertoa kaikille pelaajille.

Ja missä menee se raja eteen ajamisessa? Pakkohan sitä on yrittää blokata vetoja, tai muuten puolustuspeliä ei voi pelata ollenkaan.

maila mailaa vastaan, mies miestä vastaan, pyörä pyörää vastaan.
– eli mailalla ei (tahallaan) huidota kuskia eikä pyörää, käsillä/jaloilla ei oteta kontaktia vastustajan fillariin eikä tartuta mailaan.

maalin läpi pelaaminen vähän miten sovitaan, mutta yleensä jos maalin takaa syöttää pallon takaisin kentälle tolppien läpi niin se ei ole heti samantien pelattavissa maaliin vaan vasta seuraavasta syötöstä.

Ei siinä niin taidettu säännöistä puhua vaan enemmänkin pelityyleistä. Toiset pelaa kovaa ja toiset kikkailee, toiset ryntää koko ajan pallon perässä ja toiset hakee vapaita paikkoja. Niinhän se menee lajissa kuin lajissa. Itse en ole vaan ikinä syttynyt semmoiselle taklaus- ja roiskimistyylille, joten mielummin pelais pientä ja siistiä.

Mut sääntöjen puolesta tuossa ne olennaisimmat varmaan on. Tottahan toki pallon eteen pitää saada ajaa, mut semmonen tuhti pyörän eteen kiilaaminen tuntuu vähän liian veriseltä. Semmoisia “herrasmiessääntöjä” on vaikea lähtee kirjoittamaan varmaankaan ylös.

pitää sit yleisön seurata tarkkana ja buuata ankarasti jos joku rikkoo ilmassa roikkuvia sääntöjä… ehkä silleen muodostuu ainakin vakioporukalle jonkinmoinen ilmapiiri meininkiin