AMA: UNIT (ympyrä sulkeutuu)

Olin jo pitkään surehtinut sitä, että mun uskollinen TRI † ei saa tarpeeks rakkautta eikä kilometrejä alleen. Tarkemmin asiaa mietittyäni päädyin siihen tulokseen, että se on alimittainen monellakin tapaa. Ratkaisuksi tähän asiaan keksin että hei, munhan täytyy hankkia uusia pyörä. Kyttäilin aikani käytettyjä pyöriä ja mietin erilaisten runkosettien tilaamista, mutta sitten muistin vanhan viisauden, eli mitä kauemmin odottaa, sitä kauemmin joutuu olemaan ilman.

Ergo, hankin 20" Kona Unitin. On se kiva. Niin, ja ympyrä on sulkeutunut sikäli, että mun eka “oikea” yksivaihteinen oli Kona Paddy Wagon vuosimallia 2007.

Kun olin tuon kotiin saanut, niin ensi töikseni menin kaapille ja katsoin mitä sieltä löytyy:
*Charge Knife. Hyvä. Ehkä paras. Alkuperäinen penkki ei sopinut mun hanurille.
*Exustar E-PB5252 -polkimet. Jaskanpaskat ei vakuuttaneet mua.
*e:Thirteenin eturatas. Minkähän takia mä olin semmosenkin joskus hankkinut? Mulla on varmaan ennalta näkemisen lahja.
*Procraftin tupit. Koska vaahtomuovia ja mulla on siihen fiksaatio.
*Hopen tolpankiinnike. LOL! Olin ton joskus ostanut Paddyyn ja se oli unohtunut laatikon pohjalle pyörimään.
*Salsan kuusiokololinkut. Edelleen, jonkunlainen ennakkoaavistus.

Tässä vaiheessa alkoi jo tuntua kohtuullisen hyvältä, mutta stemmi tuntui vähän pitkältä ja nappulakumit raskailta ajaa kestopäällysteellä. Täten tilasin Güntheriltä jonkun 20€ Ritcheyn stemmin (90 mm) ja turhamaisuuksissani halvimman tyyliin sopivan tolpan. Ja koska kesää oli vielä jäljellä, niin 2,35" Super Motot. Tämän jälkeen 32/18-välitys alkoi tuntua vähän turhan kevyeltä joten vaihdoin takarattaaksi 16-piikkisen.

Muuta:
*bashringille en TIETENKÄÄN keksinyt mitään käyttöä, joten mäkeen.
*Super Motot on paitsi ihqun näköiset, myös rullaavat mainiosti. Plus niiden kanssa uskaltaa syöksyä rappusia ylös alas (koputtaa puuta) toisin kuin joillain 45 mm kääpiökumeilla jotka mulla oli spessussa.
*tossa on 180 mm kammet. Ei sillä näemmä hirveesti oo väliä, koska huomasin tämän vasta kun otin niistä tarroja irti.
*mitä laite painaa? No, se kiinnostaa esim. Jeesusta, enkä oo ollut sen kanssa puheissa viime aikoina

EDIT laitetaampas tähän alle sitten kuva joka on otettu 15.12.2015 koska (oh hoh!) tämäkin laite on jo yli kaksi vuotta vanha! Tarkkasilmäiset voivat katsella mikä on muuttunut.

Haluisin niin kovasti tällasen. Mut ensin pitäs löytää duunia, kun tähän syksyyn on jotenkin kasautunut sekä ennustettavissa olleita että yllättäviä rahanmenoja.

Värikoodasin tota turhamaisuuksissani. Tai no gripit (esim racer’s edge) oli ihan oikeutettu upgrade, ja ja ja selitin itselleni että kunnollinen seatclamp (salsa lip lock luonnollisesti) on pakko olla. Kun ei sitä koskaan tiedä. Asetonia on myös käytetty :wink:

Munikselta sain tollasen eri hienon tarran keulamerkiks. Kuvassa näkyy myös mvstaa heiastinteippiä.

Koetin mä tosta tarrasta jotain rahaa tarjota kun kävin sen hakemassa mut ei mun puheita otettu kuuleviin korviin, sen sijaan annettiin pista käteen mm. ja esim.

Ei minul tähän mitään suurta ja mullistavaa sanottavaa ole. Mutta sanompa sen, että sievän hillitysti värikoodattu peli. Hiano.

Koskapa tuosta aloituspostauksesta lohkesi uusi sigu, totean tänne, et vielä mä tommosen hommaan. Kunhan nyt eka hoidan pari muuta juttua…

itsehän myös löydän itseni aika-ajoin kuolaamasta näitä unitteja, tän ketjun nosto ei nyt auttanut asiaa yhtään.

Haha :slight_smile:

En oikein tiiä mikä näissä uniteissa koukuttaa, mut ite oon ollut lapsellisen iloinen siitä. Oon mä laitteen jo punninnutkin: 11.68 kg. En oo uskaltanut punnita kiekkoja tahi keulaa erikseen, sillä tiedän tasan tarkkaan mihin se saattaa johtaa http://i575.photobucket.com/albums/ss193/kyttyra/icon_evil.gif

e: tossa sigulauseessa on näemmä typo :confused:
e2: tossa on myös hieno oranssi topcap, mut sitä ei näy kuvissa :confused:

Mulla eka yksvaihe PW, toka UNIT. Hieno pyörä, hienompi ku oma.

kyttyra - 18:21, 27.1.2014 » e: tossa sigulauseessa on näemmä typo :/
Vaiko ennemminkin ns. freudilainen lipsahdus?
RTZ - 1:31, 28.1.2014 »
kyttyra - 18:21, 27.1.2014 » e: tossa sigulauseessa on näemmä typo :/
Vaiko ennemminkin ns. freudilainen lipsahdus?
Niin no, hankkiminen viittaa siihen että ostaa uuden pyörän ja uusiminen on kiertoilmaus olemassaolevien pyörien speksaamiselle. Kumpaakin on tullut harrastettua. Busted

Nythän mua hiukkasen häiritsee ≈2.5 kg kiekkojen ohella tuossa se, että rattaista johtuen takakiekko on asemoitu aika kauas hahloissaan kun alkuperäisillä 32/18 -rattailla se oli nätisti slämmätty. Oon koettanut vältellä magic gear -laskimia.

EI paljon oma Chargen-paska kiinnosta aina kun näkee Unitin tai Peace9erin ja tää vielä SuperMotoilla :frowning:

Monarkki - 8:54, 28.1.2014 » EI paljon oma Chargen-paska kiinnosta aina kun näkee Unitin tai Peace9erin ja tää vielä SuperMotoilla :(
Noh, ollaan kohta samassa veneessä kun mä joutunen pian toteemaan ettei paljoo oma Unitin-paska kiinnosta kun näkee customtitamiini29+ -erin. ONNEKS niitä ei sentään vielä saa 3" slickseillä ;)

No mä ostan tän sit sulta pois, ns dibsattu ja paikka jonossa varattu :smiley: Saako 3" slicksejä muuten 29erina? Vielä ku ois valkokylkisinä…

^ei oo tietääkseni sellaisia olemassa, vielä ainakaan. Näitä tosin oon vähän katellu sillä silmällä:

http://www.pushys.com.au/media/import/pushys/m/maxxis-grifter-29x2.50-tyre-GRIF2950.jpg

Maxxis Grifter 29 x 2.5"
→ vois olla kowa vaihtoehto myös 29+ lullan kaupunkipommituskumeiks. Olis aika HUOLELLISTA VUORIPYÖRÄN VÄÄRINKÄYTTÖÄ :wink:

^Luulin, ettei grifter ole totta :open_mouth: Mutta joo, vuoripyörän väärinkäyttö for teh best! Odotan oikein kesää että saa laittaa sliksutinta 29eriin ja ajaa vanteen pahki rotvalliin.

^TOTTA SE ON!1 Kovasti houkuttais, mut ku noi supermotot tuntuu jo aivan hyviltä.

Samoin kuin vuoripyörän väärinkäyttö…aaaahhhhhh. Sigumatskua :smiley:

Tästä tuli hyvä ketju, tuli mailiin ehdottelua peace9erista :smiley:

On tää eri kiva edelleenkin. Ajoasento on nyt pystympi ni on sit rentsimpi kruisailla kaupungissa :wink: Loput oleelliset seikat luettavissa edelleenkin sigustani :smiley:

https://farm6.staticflickr.com/5527/14318235250_409c6d577c_z.jpg

Sulla on ilmeisesti ollut noi Super Motot ajossa pidemmän aikaa, onko päässyt sepeli läpi puhkomaan sisureita? Tai flättejä ylipäätään? Itellä Big Applet, ja kevyemmät kumit tietenkin kiinnostaa…

Toistaiseks vain yks flätti, se tuli kun kikkailin rappusissa…
Jonkun verran noissa on viiltoja, mut ei Supe motot ime sepeliä ollenkaan samalla tavalla kuin esim. Ultremot. Tietty renkaan kosketuspinta-ala on vähän eri kuin edella mainituissa, ja yleensä paineita edessä n. 2 baria ja takana 2.5. Ja voi olla että mulla on ollut myös tuuria: on noi sepelii nähneet tänä vuonna, koska talvi oli mitä oli enkä jaksanut mitään nappulakumeja tohon vaihtaa.