AMA: Stavanger

Hyvin kesti Stavan uusi perä tonnin randon. Aikamoista rytyytystä oli mutta eipä tuossa sen kummempaa sitten, luottoa on entistä enemmän.
Oikea kumivalinta olisi tosin ollut 65 milliset eikä 44 milliset. Bywayt kyllä ihan hyvät Suomisoralla mutta etelän naapureissa sen verran hurjempaa menoa että Mezcalit olis ollu kivemmat.
Ja hyvä nyt kun on kunnon ratti niin mahtuu tuo Carradicen iso kirstu eteen. Ja high trail pitää menon vakaana. Ehdottomasti paras pakkaus tähänastisista, kamojen pelaaminen tosi helppoa.

Konsta - 12:30, 9.8.2020 » Heh toiset näköjään tekee mitä tahtoo! Osaispa.
Alkaa tekemään vaan. Ei sitä muuten opi.
Okw - 20:43, 9.8.2020 » Ohjaamo aika mindfuck... Pitikö droppi sahata itse kahtia? :]

happo-orgiat - 19:18, 8.8.2020 »
tudetski - 19:14, 8.8.2020 » Aina välillä tulee fiilis, et haluisin olla edes yhden päivän frede. Upee stava!
No täähä se ois ja hattua nostaa
Aikamoinen kehu huhhu. Kiitokset!

aika kepoiseksi oot saanu tonnin randon pakkauksen. Hyvä Stava!

1 Like

Etukonttorissa nukkuminen (Gossamer teltta, Fjällun pieni pussi ja Synmat UL M) ja toimii myös kauppakassina kaikille ostoksille, kuvassa siellä esim. paluulaivalta ostettu litran leka rommia ja viinipullo. Sivulaukut toimii kolmantena ja neljäntenä bönthöpussina tavallaan.
Runkolaukussa telttakepit, pumppu, sisuri, keittiö (pikkutrangia ja Wildstove risukeitin) ja vaatteet.
Takakonttorissa retkituoli (best Helinox), kevytuntsikka, saha, puukko ja työkalut. Sivulaukuissa jotain krääsää aurinkorasvat, viinipullon avaaja, otsalamppu jne. Sandaalit remmitetty päälle.
Retkimukin ja pyyhkeen unohdin mutta pärjäsin hyvin ilman. Ei kai sitä muuta tonnille tarvii :slight_smile:

Samilla vielä kevyempi setuppi mielestäni mutta nukkuukin riippumatossa. Jos lähtis bivyllä niin takalaukkua tuskin tarttisin.

no totta. eipä sitä suotta liikoja kannata kantaa. ei oiken tajuakaan miten sitä itsellä on aina kuitenkin pansut täynnä. Ehhkä enemmän ja isompia vaatteita nyt ainakin.

Yv12v randomoodissa.
Lähdin isommilla kumeilla tutkimaan junaradanvarsipätkiä ja takametsäteitä. Ei nää Mezcalit oo puolen kilon jälkeen ihan yhtä maagiset kuin yllättävät 3.0" Rangerit mutta kyllä niillä silti hyvin puskee melkein mistä vaan mihin alle 30mm trail noin yleisesti kykenee.
Toppahousut ois voinu heittää kyytiin kun yöt viileni yli viisi astetta viikontakaisesta Eestistä. Teltan ois toisaalta voinu jättää pois ja bivy haltuun, on se Suomi hieno maa kun on laavuja kaikkialla. Lähinnä riesa pystyttää koju johonkin keittokatoksen viereen mut oma kesäpussi ei oikein pärjää alle kympin lämpötiloissa. Kai se teltta jonkinlaisen mikroilmaston luo.
Siistejä paikkoja taas. Kyllä reissaaminen best.

Uomo - 14:25, 7.8.2020 » Mut älä maalaa mustaksi. :D
Hemmetti sori. Tässä kävi niin että sovin sähköpostitse maalaamon kanssa etukäteen että metallivärejä löytyy ja väriskaalaa on. Poljin sitten runko repussa helvatan Piikkiöön asti ja paikan päällä maalaamon toimari rupes sönkkäämään jotain mustasta metalliväristä. Eiks teillä pitäny olla vaikka mitä värejä? On meillä ton lisäks joo viittä eri vannehopeaa ja sit noi RAL-värit. Ok, miten joku vihree, esim. tämä? Joo ei, tätä RALxxxx meiltä löytyy mut ei näitä muita vihreitä. No entäs jotain muita värejä? Nooo emmä nyt tiedä, aika huonosti...

Fakkin fak. Hopeinen olis ehkä menny mut nekin oli kaikki loppu kun tarkemmin tsekattiin. Meno ihan vitun kummelisketsi niin totesin et vedä se musta vaan ja täts it. Naureskelin sit koko tilanteelle kun poljin takas Turkuun ja totesin et sillä ei oo loppupeleissä mitään väliä tämän pyörän kohdalla kunhan tulee semmonen pinta että kestää runkolaukkua ja randoa.
Yllätyksekseni sain puhelun kuutisen tuntia myöhemmin et nyt ois valmista o_O Sangen tehokasta toimintaa kyllä että sikäli ihan hyvä.

Laitan tässä paskeen takas kasaan joku päivä niin saatte nähdä kuvia mustasta pyörästä. Tuli ostettua GRX810 takavaihtaja kun Ultegra RXläinen siirtyy uuteen projektiin ja laitan samalla 11-40 takapakan kun tuntu siltä että noilla isoilla kumeilla vois olla rennompaa olla vähän lisää skaalaa. Voi olla että vaihdan eturatastuksenkin 44-30 kombosta 46-34 mut katotaan sitä sit keväämmällä.
Takajarrun letku oli melkein poikki niin sekin tuli vaihdettua. Saaketinmoista puljaamista tommosten hydrojen kanssa mutta meni sit ihan kivuttomasti loppupeleissä.

Hyvä stoori! Mitä makso maalaus ja sisälskö esim hiekkapuhalluksen?

No siis hintakin oli sovittu etukäteen 100€ mikä mun mielestä ois ollu ihan hemmetikseen kohtuullinen jos oisin saanu sen oliivinvihreän metallipulverin minkä olisin halunnut, sisältäen myös sinkkipohjan ja soodapuhalluksen (ei perkele niku teräsrunkoja ei puhallella millää hiekalla). Paikan päällä hinta olikin pompsahtanut 50% ja tämäkin ilmoitettiin tämän farssin loppumetreillä siinä vaiheessa kun leuka oli tukevasti rinnassa että mustan värinenkö tästä sittenkin tulee.
No mutta tästäkin tilanteesta kyllä selvittiin. Tiiättekö sen tunteen kun on jo pelipaikoilla ja homman pitäis olla paketissa ja sit joku tämmönen ja haluu vaan poistua. Siinä suostuu melkein mihin tahansa. Onneks nyt oli se meili ringossa valmiina niin päästiin tosiaan sopuun.

Hiton outoa kyllä mainostaa et kaikkea löytyy kromista mattamustaan kun totuus on muutama vannehopea ja se musta :smiley: Ymmärrän toki ettei kaikkia värejä pidetä hyllyssä kun ei ne jauheet ilmaisia ole.
Tässä nyt silti painoi eniten se että rungossa oli niin paljon raakaa pintaa enkä olisi itse ikinä saanut siihen tarpeeksi kestävää pohjaa, parempi siis ulkoistaa. Kärsivällisyyteni maalaushommissa on tunnetusti helvetikseen heikkoa ja jälki myös sen mukaista. Takakolmiohan oli kauttaaltaan pintaruosteessa vielä muutama päivä sitten enkä nyt ihan heti halua että tää menis katkipoikki. Siitä tulikin mieleen että missäköhän se yks purkki kotelosuojaa on taas

Sun ois pitäny modata joku parikymmentä Stavaa, ni ois voinu ruveta sävyjä löytymään?

Hyvinkin mahdollista. Aika isot jobit oli hallissa käynnissä. Tolla mun rahalla saa tuskin edes viikon pullat ja kahvit.

mankkis - 16:55, 15.12.2020 » Tiiättekö sen tunteen kun on jo pelipaikoilla ja homman pitäis olla paketissa ja sit joku tämmönen ja haluu vaan poistua. Siinä suostuu melkein mihin tahansa.
Tiijjän. Kerra jouduin maalarifirman kanssa tyytymään paikanpäällä just johonki vaan. Oli niin tyhmää etten kyl enää ikinä.

Ei liity suoraan maalamiseen mutta aikaa on onneks kulunu ja tämmöset voi päättyä myös toisin. Vähän aika sitten olin ostamassa yhtä kallista soitinasiaa. Myyjä kiikutti vaivojaan säästämättä tavaran keskustaan ja rupesin sitä siinä sitten tutkailemaan. Havaitsin että yks pieni detalji ei ollu kunnossa. Aivot nopeasti kalkuloi tilanteen ja tajusin tilanteen kiusallisuuden: tiesin että jos ostan tän niin mua tulee vituttamaan aina. Tajusin myös että mikään siinä paikkalla suoritettava sössötys ei tule myyjää vakuuttamaan asian oleellisuudesta koska se oli hänelle epäoleellinen. Eli oli siis hirmuiset paineet tehdä kaupat. Mut sit ajattelin: mä en halua ostaa tota tavaraa ja nyt jos mä ostan sen niin mä teen niin vain siitä syystä ettei toi tuntematon tyyppi tossa sais jotain tunteita joita mä nyt kuvittelen kieltäytymiseni siinä aiheuttavan. Jolloin sanoin: “oon tosi pahoillani että oon vaivannu sua mutta mä en halua ostaa tätä.” Ja sitten kaikki lähti koteihinsa. Oliko kaunis tarina mitä.

Joka tapauksessa:

Konsta - 11:30, 9.8.2020 » Vaikuttava kulkine tää!
1 Like

just ton takia en deittaile

ununu - 15:58, 7.8.2020 » missä se teidän tandemi oli, hukkasin. puhdasta squirttimatskua. nöyrimmät dibsini.
ununu - 17:45, 15.12.2020 » just ton takia en deittaile
Tästä tulikin mieleen että kannattais ehkä aloittaa, tandemin runkosetti olis myynnissä.
Konsta - 17:26, 15.12.2020 » Tiijjän. Kerra jouduin maalarifirman kanssa tyytymään paikanpäällä just johonki vaan. Oli niin tyhmää etten kyl enää ikinä.
Onneks tässä ei joutunu ihan älyttömästi tyytymään. Musta on silti paras kaikista väreistä ja lähellä mustaa sydäntäni, kyllä tuon metallimustan kanssa oppii elämään. Joutuu vähän kattomaan joutuuko vaihtamaan osan kirkkaista osista mustiin ja toistepäin, balanssi ehkä hieman haussa uuden pinnan myötä. Katotaan!

Ja ihan hyvä stori, noinhan se kuuluu hoitaa!

On kyllä surkein esitys metallimustaksi mutta ihan kiva näin kasattuna. Grafiitinharmaan ja sinisen sekoitus, näyttää melkein jonkinlaiselta tehdasväriltä.

Semmone

1 Like

Siis voisi olla huonompikin

Sebun orkkisväri :smiley:

Kuulostaa kyllä käppäseltä maalaamolta.

mankkis - 9:44, 16.12.2020 »
ununu - 15:58, 7.8.2020 » missä se teidän tandemi oli, hukkasin. puhdasta squirttimatskua. nöyrimmät dibsini.
ununu - 17:45, 15.12.2020 » just ton takia en deittaile
Tästä tulikin mieleen että kannattais ehkä aloittaa, tandemin runkosetti olis myynnissä.
ootteko eronnu samin kaa
mankkis - 16:21, 15.12.2020 » Meno ihan vitun kummelisketsi niin totesin et vedä se musta vaan ja täts it.
Vähän säikähdin et mitä tästä tulee, mut onneksi maalariukot ei vetäny tasasta mustaa vaan metallihohtosen mordorin harmaan. Tää on hyvä.
mankkis - 16:03, 20.12.2020 » https://live.staticflickr.com/65535/50740016592_7a7abf6d63_b.jpg
accro - 16:13, 20.12.2020 » Sebun orkkisväri :D Kuulostaa kyllä käppäseltä maalaamolta.
Eikä oo :D Pyöräkellarissa on semmonen sininen Sebu ja tää on sen vieressä nolla sininen ja täysin harmaa.

Hakiessani runkoa huomasin maalaamon pihalla isot julisteet jossa mainostettiin talonrakennusbisnestä, maalaamon toimarin nimi myös näissä. Samin sanoin kyseessä siis kunnon renesanssimies moniosaaja hahha. Miltäköhän tyypin rakentama talo näyttäis…

spacer - 19:11, 20.12.2020 » metallihohtosen mordorin harmaan. Tää on hyvä.
Ukkospilven harmaa hmm oisko tää ehkä värin nimi