ama: orlowski CX

luulisin et noi kammet on 130bcd.

negaatio - 18:16, 16.12.2013 » luulisin et noi kammet on 130bcd.
Redit? Joo, on 130 BCD. Ja kompaktit on yleensä kai 110.

Kelasin, että Rediä saa sekä normina että kompaktina, mutta en jaksanut etsiä factaa netistä. Kompaktit on joo 110mm.

Kivalta näyttää noi keltaiset detskut:
http://www.bikerumor.com/wp-content/uploads/2010/07/sram-red-limited-edition-tour-yellow-crankset.jpg
Oliko rungon väristä jo puhetta? Et vissiin ole kuitenkaan tota BikeCadin väriä laittamassa.

väri kiinnosta myös. onko se toi koska jos on niin hyvä.

e. SORI PEKKA

ei tuu sen värine ku ekan sivun rendauksessa.

Jarruja tässä olen pohtinut jo pitkään. TRP spyret maksaisi 80 puntaa jarru + levy. Hylexit saisi jarrun + vaijerit (?) + kahvan + levyn 120 puntaa. En ole koskaan hydraulisia säätänyt, mut toi hintaero näyttää aika pieneltä, ku ei mulla kahvoja ole vielä. Ilmeisesti myös bb7 on suosittuja krossareissa.

Oon nähnyt parempiakin värejä.

http://distilleryimage10.s3.amazonaws.com/6adacd5e61c011e395210e703bd8ecf6_8.jpg
Redeille voi käydä tälleen

uhg toivotaan että ei. Vaikka olenhan tunnetusti quillit murskaava ajomies.

^^Nimeä mikätahansa komponentti niin oon melko varma että internetistä löytyy kuva rikki menneestä sellaisesta.

Mutnii, jarrut: IMO BB7:ssa riittää tehot oikeaanki maastoajoon, joten tehojen puolesta se on riittävä, plus ainaki ite tykkään säätämisen helppoudesta noiden kans. Mut sanon silti hylex ihan vaan fiilistelyarvon takia.

Joo, kuulin, että sun Makinon stemmille kävi huonosti, kun nousit satulasta syöttämään vähän watteja voimansiirtoon:

vahvaspexx.

redejä on sekä compactilla 110-jaolla että 130-jaolla. hyvät kammet, voin kertoa. gxp-keskiökin pyörinyt kivasti vuoden päivät.

tota kiekkohommaa kelaisin kyllä huolella. nyt kun on koittanut 28-millisiä kumeja 20-ish kehälle, niin en kyllä ihan suorilta lähtisi kaposempia yrittämään, saatika maantiepaineilla. ajan mun krossarilla kuitenkin 80% ajoista 25-millisillä kumeilla, n. seiskaisilla paineilla (sisureilla). ja maantietubeless vois olla jeppisoptio.

ei tähän mitään aukotonta yhtä totuutta löydy, mutta miettisin joka tapauksessa tarkkaan.

e. onko 6061-alumiini muuten jo mainittu?

What alumiini? Ootko jo negaatio laskeskellut ettei hylexien reach ole liian pitkä niin kuin Lontoon lankaan olit kirjoitellut?

silmämääräisesti ne näyttää kyllä pitkiltä; mittoja ei oikeen tunnu löytyävän netistä. En tiedä onko se vaan sit hankittava noi ja vaihettava stemmiä vähän sen mukaan. Suunniteltu setuppi on 110mm stemmille, joten kyllä siitä nyt varmaan sentti on varaa pudottaakin, jos se siitä on kiinni.

Kyselin kyllä krossilangassa, oisko jollain noita pk seudulla, et pääsis ihmettelemään. Ei kai niitä vielä niin hirveesti ole suomessa.

e: fsa verossa reachi on 80mm. Mulla on kans varalla halpis UNO 440mm droppi, jossa reach 70mm, jonka ostin vähän ehkä tätä silmälläpitäen.

hylex:
http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2013/10/retroshift-trp-hylox-hydraulic-disc-brakes-friction-shifters.jpg
sram:

negaatio - 11:07, 15.11.2013 » Idis olis kasata se jossain vaiheessa varmaankin 1x10, mutta pääasiassa olen tekemässä sinkulakrossaria/lenkkipyörää asfaltille/retkelle/"loppuelämäksi".
Quottasin nyt tuon koska harkitset Hylexejä jarruiksi mutta kuitenkin olet vaihdeoptiota speksannut jo ainakin ajatustasolla heti alusta alkaen. Miten ajattelit toteuttaa vaihtajavivun sijoittamisen kun sen aika koittaa? Hydraulisissa jarruissa on kyllä taikaa, mutta nyt tovin BB7:oilla ajaneena (road-versiot maantiekahvoilla) uskallan kyllä väittää että ne riittävät 99% kaikkeen mitä ajattelit krossarilla tehdä (en nyt sano että ne olisivat yhtä hyvät kuin hydrauliset levarit kaikessa, ei todellakaan - maasturiin en edes mekaanisia harkitsisi - mutta tarpeeksi hyvät hinta/käytettävyys/monikäyttöisyys-akselilla) ja ovat huomattavasti enemmän "future-proof". Hommaat vaikka SRAMin sinkulakahvat alkuun ja sitten joku SRAMin brifterikahva kun hotsittaa vaihteet. Hylexien jarrusatulan parittaminen johonkin toisen valmistajan hydrauliseen brifter-kahvaan lienee jossei mahdoton ainakin työläs operaatio. Ellet sitten ole valmis vaihtamaan koko jarru/vaihtaja setuppia sitten [i]kun[/i] haluat vaihteita :) (Myönnettäköön etten ole ollenkaan tsekannut onko TRP:llä vaihtajaversiota jo olemassa tai kehitteillä jolloin kahvan vaihto olisi kenties helpompaa olettaen että se on yhteensopiva)

BB7:n kanssa se alkusäätö on aika rassaavaa, varsinkin briftereiden kanssa paritettuna koska jarrupalat pitää säätää todella lähelle levyä jottei vaihtajan vipu nappaa tankoon kiinni ennen kuin jarru on lukossa. Ergotangon vaihtaminen kompaktiin jeesas, kuten myös sisäänajo. Alussa meinasi kyllä hermo mennä mutta nyt tilanne on normalisoitunut. Kyllä mekaanisissa silti on huomattavasti enemmän säätöä kuin hydraulisissa, ainakin omien kokemuksieni mukaan. Ihmiset jotka muuta väittävät ovat ostaneet huonoja hydraulisia jarruja :slight_smile:

E: en näkisi tuota ylemmän Konan vaihderatkaisua kovinkaan kätevänä saatikka sitten esteettisenä. Mut jos haluaa Hylexit niin haluaa Hylexit ja sit pitää tehdä patenttiratkaisuja :slight_smile:

Sähköt saa aina laitettua kivasti. Sram kahvoihin paremmin kuin orkkis shimanoissa. Hylexit vielä tutkimuksen alla

Jii - 8:09, 17.12.2013 »

E: en näkisi tuota ylemmän Konan vaihderatkaisua kovinkaan kätevänä saatikka sitten esteettisenä. Mut jos haluaa Hylexit niin haluaa Hylexit ja sit pitää tehdä patenttiratkaisuja :slight_smile:

Eiköhän noi Retroshiftit ole ns. race proven. Ulkonäöstä voi toki olla montaa mieltä.

^Eikös TRP ollut alunperin tuomassa markkinoille DI1-yhteensopivaa hydraulikahvaa, mutta shimano ehti tuoda kakkosversion markkinoilla eikä se ollutkaan yhtä helppo reverse-engineerata. Siispä vaihteoptio jätettiin pois → Hylex. Muistona tästä Hylexin kahvassa on tilavaraus DI-kaapeleille.

http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2013/09/1379458690.jpg

Sinne vaan sähköjohdot ja joku näppärä nappi jarruvipuun. Ei noiden modaaminen briftereiksi näytä kovin hankalalta projektilta.

e. videolinkki poistettu.
e2. lainaukset kuntoon.

negaatio - 0:32, 17.12.2013 » hylex: http://brimages.bikeboardmedia.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2013/10/retroshift-trp-hylox-hydraulic-disc-brakes-friction-shifters.jpg

jep, näin sen olen ajatellut hoitaa. Ajattelin vaan olla tästä spekuloimatta, ku vaihteet kuitenki. Ja tämä on sit joskus tulevaisuudessa -juttu.

Hyihyi vaihdekeskustelulle, ja eiks ne sähkövaihtajan johdot voi vetää ihan mihin tahansa
http://static.giantbomb.com/uploads/original/0/4/10265-powerglove.jpg

Joo, en mä sinänsä kritisoi mitään tehtyä ratkaisua, tartuin vaan enemmän tuohon “pyörä loppuelämäksi”-täkyyn. Ja jos retkeilläkin meinaa tms. Runkohan ei sinänsä aiheuta ongelmaa ja komponentteja voi vaihtaa rahaa vastaan joten ei tässä sen suhteen metsään mennä.

Cyclocross on siinä mielessä hassu juttu että “race proven” ei välttämättä vielä tarkoita yhteensopivuutta normaalin käytön kanssa :slight_smile: