AMA: kuvaviesti mukavuusvyöhykkeeltä.

pieni merenneito - 23:22, 13.5.2013 » http://static.naamapalmu.com/files/zG/medium/vcTY6wVhBNwn1vy5HDDs.gif
elikkäs voi vittu nyt toinen niistä pinnoista napsahti poikki, varmaa joutuu huomen vaihtaa. oma vika kun en aiemmin jaksanu puuttua asiaan aiemmin.

tämmösellä setupilla ajoin hämeenlinnaan. tuntui hyvältä yllätyksineenkin.

oliko tämä se kerta kun riihimäeltä tarvittiin apua ja loppumetreillä meni sisuritkin puhki?
tuntuu, että sinä ja crusty voisitte lähestulkoon olla toistenne vertaistuki kun molemmille käy kaikenlaisia hommia

Jos toi tolppa ois ollu värikoodattu niin oon varma että olisit välttyny kaikilta sattumuksilta.

Fullspeed - 16:57, 17.6.2013 » oliko tämä se kerta kun riihimäeltä tarvittiin apua ja loppumetreillä meni sisuritkin puhki? tuntuu, että sinä ja crusty voisitte lähestulkoon olla toistenne vertaistuki kun molemmille käy kaikenlaisia hommia
joo, meikäläisen elämä on ihan mukavaa puuhastelua.

Värikoodattua tolppaa toi olis huutanu jo siksikin että brooksin kanssa setback olis vrsin mukava, mutta menee se noinkin.

Onhan toi siisti. Brooksit ei ole itseä kiihoittanut sit ikinä, mutta different strokes for different folks vai miten se Saksaksi menee…
Kummit on aika ‘matkailu’ henkiset eli olet Meris ajan hermoilla kuten aina.

Ostitko panomieheltä mitään lystikästä?

http://www.youtube.com/watch?v=19RwSlZaxxo

http://www.youtube.com/watch?v=UOqmOOeDYjU

oli pakko

Smurf - 20:52, 17.6.2013 » Ostitko panomieheltä mitään lystikästä?
Sen minkä join, sain ilmaiseksi, ja kun ilmaiseksi saa, niin tiedäthän sä miten siinä käy.

En edes ollut kovin krapulassa herätessäni sunnuntaina, mutta sitten huomasin että hanassa on siideriä ja pakastimessa jääpaloja. Sitten siellä olikin jotain belgiä. Ja sitten taas siideriä. Ja yht’äkkiä spelttivehnää.

Kun isännän itsensä tekemää kebabiakin oli saatu koneeseen, sammuin sohvalle ja lähtiessä huomasin että takakumi oli itsensä tyhjentänyt yön aikana.

Tänään kattelin sitä “itsestään tyhjentynyttä” sisuria, ja näytti siltä että jokin siihen oli aivan miniskuulin reiän tehnyt - niin pienen että normaalisti kun löydän reiät silmämääräisesti vaikka hädin tuskin puskisi ilmaa, niin nyt piti melkein jo upottaa veteen että reikä löytyisi. Evt sitten, veikkaan että se viimeinen parisataa metriä hiekkatietä laiskasti persettä nostellen teki tehtävänsä.

miglos - 20:06, 17.6.2013 » Onhan toi siisti. Brooksit ei ole itseä kiihoittanut sit ikinä, mutta different strokes for different folks vai miten se Saksaksi menee.. Kummit on aika 'matkailu' henkiset eli olet Meris ajan hermoilla kuten aina.
Brooksi on mun ainoa jakkara tällä hetkellä, jolla voin ajaa ilman hiertymiä, joten kunnes löydän sille modernimman, säätä paremmin kestävän korvikkeen, se saa lähteä. Matka-ajossa se on jo laukkulenkkiensä takia ehdoton, plus että johan sen on meikäläisen pershiki muovannut täydelliseksi.

Kumeille ei ole kuin yksi selitys, ja se on se että ostin ne jossain löysäilyaikeissa ja tuhannen kuumeessa saikunhakumatkalla ennen kuin edes sorat oli putsittu pyöräteiltä.

Ajoin niillä kevään, mutta työmatkan venähdettyä putkirempan myötä rakkaus kuoli pian ja jokin aika sitten huomasin skidanneeni gatorskineistäni toisen kankaalle. Vaihtoehtoina oli ostaa uudet, johon ei ollut varaa, tai vaihtaa nuo paselat alle.

Kevyempää kuin olisin odottanut ja ilmatilavuus ei varmasti ollut haitaksi niissä kohdin kun tienlaitaan oli tehty Sasinherätyskiharat, mutta samaan aikaan vitutti joka kerta kun muisti miten kevyesti pyörä kulki samoilla välityksillä, 25mm kumilla.

Nyt muuten on testissä Specialized Espoir Elitet, ~30e Bike Companystä. Metriäkään en oo vielä ajanut, mutta meinas heti kumit vaihdettuani lähteä ihan saatananmoiset nintendollehuutamisraivot kun kattelin että etukumissa oli täysin pyöreä reikä kulutuspinnassa.

Pyörittelin sitä lisää, ja huomasin että vajaan kymmenen sentin päässä oli toisella puolella valusaumaa toinen mokoma. Vitutti, koska olin pumpannu käsin sen auttavaan paineeseen päästäkseni lähimmälle huoltsikalle vetämään loppuun.

Tajusin onneks tsiigata takaa myös, ja kun huomasin että siellä oli sama juttu, googletin.

Joku kusipää spessulla on sitä mieltä, että kulunutta rengasta on ihan helvetin vaikea tunnistaa tai päätellä siitä että se on aivan vitun riekaleina, kangas näkyy ja muutenkin profiili on litteämpi kuin otsani, joten kannattaa apinoida “prätkähommissa vakiintunut käytäntö” ja tehdä wear indicatorit pikkukiven mentäviksi rei’iksi kulutuspintaan.

Eipä sillä, onhan noissa fillareissa kaikenlaista kuviota mikä niitä imee, notta miksipä ei. Tuntui vaan niin uskomattoman typerältä ajatukselta sillä hetkellä että vieläkin tekee mieli spedeläpsyttää kallonsa atomeiksi.

Muita matkantekoon huomattavasti vaikuttaneita seikkoja oli sen asian tajuaminen, että minulla pitää olla sitä persrasvaa koska muuten buttini hiertyy veriseksi kihelmöiväksi autiomaaksi, jos ei kerran ole paljon tavaroita mukana niin eikö niitä jumalauta voi laittaa sinne satulalaukkuun (joka tosin oli lainassa juuri nyt) ja että mun on pidettävä klosseja ihan takana.

Olin uteliaisuuttani siirtäny niitä vähän eteenpäin, mutta oikeen jalan akillesjänne alkoi enteilemään tuttua särkyä melkein heti lähdettyäni liikenteeseen. Siirrettyäni ne vantaankosken jälkeen takaisin taakse, särky hävis ja tuntui että voisin ajaa vaikka loputtomiin.

pieni merenneito - 23:20, 17.6.2013 » Sasinherätyskiharat

oli yks kuva unohtunu kyydist.

Sattuipa sopivasti tämä reissuraportti ku oon miettinyt että pitäiskö oikein topicci lyödä pystyyn. Kysytään nyt kuitenkin ekaks tässä:

Mitä perserasvaa Ariel sporttaa? Ootko koittanut monia merkkejä, mistä ostit, mitä maksoi, laitatko säämiskään ja/vai iholle, paljon/vähän, mikä käytännön vaikutus hanurin kitkakertoimeen?

Oon googlaillut tuota nyt edellisen viikonloppureissun jälkeen ku suunnitelmissa on tollanen vähän pidempi reissu ja olen vanhemmiten muutenkin tullut better safe than sorry -tyyppiseksi sukkispelleksi, joten varmaan täytyy toi perskreemikin ottaa arsenaaliin. Interneteissä käyttäjäkokemukset ja suositukset on tietty keskenään jokseenkin ristiriitaisia ja asia on mitä konkreettisimmalla tasolla perskohtainen mut olisko jotain tipsejä heittää et mitä soosia vai vedänkö vaan biltsun behring-greaset pakaroihin ja salve lucrum vai miten tuota?

Sillä ainoalla reissulla kun sitä hengenpelastajaa olen buttiini tajunnut hinkata, kyseessä oli joku ns. sopivan hintainen ja riittoisa tuubi, kuitenkin ihan tarkoituksen mukaista tavaraa.

Kyseessä oli paksusti pehmustetut sukkikset jotka istuivat mielestäni huonosti ja siksi hiersivät enemmän kuin nykyisin käyttämäni liner bibsit, ja tuota rasvaa käyttäessä kyllä huomasi eron.

Asosta on kehuttu, tuo taisi olla aavistuksen edullisempaa. Bepantheneä kai kelpaisi jälkihoitoon? En tiedä.

Mitä eri merkkeihin tulee, luulen että tuossa voisi jopa ihan jotain vaseliiniakin käyttää, kun tarkoitus on lähinnä vähentää kitkaa, mutta itse ainakin ihastuin noiden tököttien hajuun - ja siihen miten ne peittävät sen.

Sukkikset on hyvät, mutta peräreimarinsa voitelu ja sukkikset best. Taidankin hakea tänään tuubin jostain.

Pyllykerma kiinnostaa myös itseäni. Oon todennu bibsit aika kömsöiksi, oon riittävän pehmustettu muutenkin, enkä jaksa säätää penkkiä housuvarustuksen mukaan. Mulla on hyväksi todettu satula, eikä munat tai kädet tai muutkaan paikat puudu.

Istumisongelma muodostuu hikoilun myötä. Olen rasvainen sika ja kun poljen pyörää, mulla on aina tosi kova hiki. Ja sit siinä vaiheessa kun pyllyhiki ja selkähiki ja muut hiet tai vaikka sade kastelee kalsarit, alkaa hiontavaihe. Muutaman kympin jälkeen sit perseraastin tehnyt tehtävänsä ja ikävä fiilis tosiasia. Meinasin hakee vaan apteekista jotain ihmisistä tehtyä vaseliinia. Lienee kustannustehokkain tapa testata, enkä nyt just tarvii mitään antibakteeri-antihaisunäätä-asioita. Dear Eki onko kokemusta?

Ihan vaan vinkki et tääl vois saada paremmin jeesiä eki sedältä: Dear Eki

assosta hanuriin ja bibsanderiin höpönassulit.

mutta miksi pyörästä puuttuu lokarit? e. ainii rolleri

vastasin jo tuolla ekitopsussa mutta sanotaan nyt täälläkin että kiusallisen läikän välttämiseksi varmaan käyttäisin silti jotain bibsiä alla jos erehtyisin kokeilemaan persrasvaa pelkkien housujen kanssa…

https://lh5.googleusercontent.com/-H1U33XNgRNs/UhJpu6kHbSI/AAAAAAAABbU/_SQRXlGyK3U/w1023-h577-no/%255BUNSET%255D

elikkäs 90mm cinelli vai, cinelli vai setback-tolppa, 42cm levee moderni ergostonga, jarrukaffat ja mukavantuntuinen Mash-teippi. Nyt pystyy ongelmitta ajelemaan alaotteella ja hupuilta pitkiä aikoja, ja lisäksi pudotin jakkaraa, nostaakseni sitä joitakin millejä kokeeksi ylös tänään.

Ohjaamoja - ja tolppia - on nyt kolme eri settiä, kirkkaat helppoon elämään, mustat syntacet vähän urheilullisempaan tunnelmointiin ja nuo cinellit ajomieslarppiin.

Jakkaraksi laitoin fliten kun tuli sopivasti vastaan, mutta koeajo on enivei tekemättä yhä. Sitä ennen täytyy ainakin tarkistaa satulan kulmaa, näkyis olevan vienossa takakenossa.

Espoir elitet olen todennut ihan hyvin rullaaviksi, muutaman roposen gatorskinejä LBS:a edullisemmiksi kumeiksi jotka kestävät näköjään kohtalaisesti skidausta ja käytännössä kaikkea mitä espoolla ja helsingillä on tähän asti ollut heittää eteen.

Etujarru on ollut mukavaa vaihtelua, eikä siitä suotta ollutkaan hyötyä jokunen tovi takaperin kun edellä ajanut tyttönen jarrutteli yllättäen ja huomioni oli juuri silloin kiinnittynyt toisaalle.

Olen melkoisesti kiintynyt tuohon runkoon, eikä sitä onneksi mitään järkeä olisi myydäkään.

Pyörän alla näkyvä mytty on hoitokoiran lymypaikka jota se ei juurikaan käytä muuhun kuin makupalojen rouskimiseen.

ps. tätä viestiä on tullu editoitua nyt joku viitisen kertaa, ilmeisesti olen tulossa kipeäksi koska työt alkoi loman jälkeen luonnollisesti vesisateella.

noi on hyvät kahvat.

Crusty - 22:07, 19.8.2013 » noi on hyvät kahvat.
Noodlen kanssa jäi kyllä asento kohtuuttoman pitkäksi, mutta tollasen modernin tangon kanssa meno 5/5. Valitettavasti ei oo ollu aikaa käydä testaamassa pidemmällä lenkillä mikä tilanne, mutta jos tää flunssa helpottaa niin sunnuntaina kaiketi sitten.