AMA: kuvaviesti mukavuusvyöhykkeeltä.

En antanut sen gangstan lannistaa minua! Koska talvipyörä pitää saada, sellainen jossa ei kierteet korkkaa haarukasta ja johon voi huoletta ruuvata keskimääräistä yleisempää palikkaa kiinni. Olisi ihanaa kun ei joka helvetin kerta tarvitse aina kissojen ja koirien kanssa etsiä.

No, tietysti vaihtoehdot käy aika helvetin vähiin. Täällä parin tyypin edesottamukset trikkirunkojen kanssa oli sitä luokkaa, että katsoin parhaaksi suorilta tyytyä johonkin vähän tavanomaisempaan.

Mulla oli vaihtoehtoina All Cityn Nature Boy, San Sebastian ja Surly Steamroller. Nature Boyn saatavuus karsi sen aika pitkälti pois laskuista, ja Sebu vs. Volvo -skaban voittaja ratkesi kun löyty sattumalta tommonen kummallisen värinen rolleri kumiluodin vitriinistä.

Sanoivat että voidaan tehdä työt käytännössä ilmaseks jos vien sen hevonhelvettiin sieltä, joten kävin Abissa tinttaan meditatiivisen ja kävin tekemässä rungosta kaupat.

Palikat torakoin vanhoista pyöristä, eli käytännössä siitä Venäläisestä ja Mashista jos ei muistella sitä gangstaa nyt.

Kiekot on se skidin campy atlanta + hf record (?) setti. Ei raskaat, ei kevyetkään, vaikuttaa kestäviltä ja jarrupintakin löytyy. Irtokuulalaakereista on vähän ylimääräistä vaivaa näin kesälläkin, joten talveksi speksaan suosiolla vähemmän raflaavat ja aavistuksen käytännöllisemmät kiekot.

Stonga on tällä hetkellä Matiakselta ostettu nitto ja stemi tollanen 90mm velo orange kun vaihdettiin epazin kanssa temmejä päittäin. Gripit on ouryt ja ohjainlaakeri joku kaiketi ihan perushyvä en muista mikä.

Brooksin Swiftin otin venäläisestä ja tolpan ostin kumiluodista kun ei 27.2mm koossa ollut itellä nurkissa mitään. Tuollaisella tyypillisellä yksipulttisella kiinnityksellä Brooksin kanssa ajoasennon hakeminen on aika vaivalloista, mutta nyt on hyvä.

Kammet on niinikään siitä venäläisestä kiusankappaleesta - jotkut Stronglightit, ehkä Mygalit? Edessä 48T, takana 20t. Ketju on se Velosportin aika hyvä Inox/KMC/Bike attitude whatever. Sain ketjulinjan suoraksi vaihtamalla rattaan rungon puolelle kampia.

Kumit hain urheiuaitasta. 35mm Panaracer Paselat :D. Vaihdoin 25mm gatorskineistä näihin, ja täytyy kyllä sanoa että sekä hyvät että huonot puolet todella huomaa. Vaikka pyörittäminen on kevyestä välityksestä huolimatta raskasta, niin se on myös helvetin hauskaa ja huoletonta.

Ja runko on 56 Surly Steamroller. Tietysti. Väri on oikeastaan helvetin hyvä vaikkei siihen periaatteessa paljoa voinut vaikuttaa. En tiedä onko se harmaa vai vihreä vai vihreänharmaa vai harmaanvihreä, mutta pidän siitä.

edit: Unohtui muuten kertoa miten jarrun kävi. Tähän kyllä meni heittämällä maantiejarru, mutta tuossa ainokaisessa jarrusetissäni ei ole riittävästi reachia. Ajetaan sitten brakelessina kunnes löydän jostain jonkin hyvän etujarrun tai peräti jarrusetin. Eipä tuolla kovaa pääsiskään.

Tuo että runkoon saa etu- ja takajarrun on muuten loistojuttu, nyt voi sitten kiepauttaa pidempiä retkiä varten siitä sinkulan niin ei tartte niin sankaroida alamäissä.

elikkäs tota noinniin juuh sun paseloissa eio ruskeat kyljet mites nyt näin

ei mutta, hiton nätti höyryjyrä!

Ei ollu tanwallia hyllyssä ja itse asiassa noi mustat näyttää mielestäni lopulta paremmalta. Sellainen traktorinrengas -viba.

kovin noita höyryjyriä sikiää, eihän siinä, asiallinen runko ja asiallinen buildi.

Jäbäll on kyl ollu ongelmii tän kakkos(kolmos?)pyörän kanssa… Eka neukku, sit bemari ja nyt oot ostanu rollerin. Ymmärrän tuskasi, ite menin pomppis->cutter->butler. Hiton hankalaa välillä. Päätin että jätän nää ~35mm kumien kanssa kikkailut ja ostin 29’erin. Paras päätös pitkään aikaan.

Se neuvostopyörä palveli mua sitkeesti kunnes ne kierteet meni. Nekin sais varmaan ojennukseen, mutta mä vaan en enää jaksa tapella sen kanssa. Gangstas oli sitä toe overlappia mut muuten se oli mun mielestä ihan tarpeeks hyvä.

Mulla on jotkut ehkä 36mm schwalben nastakumit talven varalle, se riittää kyllä ihan hyvin. Noi 35mm kumit on tarkoitettu näihin loppukesän kylillä huristeluihin. Gatorskinit on täällä aina valmiina, hei. Arkiajoon ei tarvi, mutta jos tulee joku muu…

Jawohl, katkase.

Toimiva setti! Varmasti kliffa ajella.

No nyt! Eka hyvännäköinen rolleri ihan väriä myöten!
Korkeaprofiilit ja pläskit = the way to go.
Itellä tulossa hiukan samantyylinen cressu lähiaikoina.

Widu. Sexy rolla. On se mahdollista. Chapeau!

Ruma mutta toimii.

tämä oli livenä nähtynä jotenkin mykistävä…ehkä se on nuo kiekot&kumit. todellakin se traktori-viba.
mä tykkään ja varmasti toimii.

Tämä traktori-viba jäi kyllä itellekki päällimäisenä mieleen. Jotenki tuo väritys vaan lisää sitä. Satulan vaihtaisin mustaan.

Komee höyrytraktori!

Hienoa! Jollain tavalla näen tässä jonkin verran samaa henkeä oman Sebuni kanssa.

Minulla ei ole tuohon sopivaa mustaa jakkaraa enkä halua ostaa enää brookseja tai tärvellä tuota jollain mustalla kenkälankilla tmv. Alkuun ajelin ritcheyn mtb-jakkaralla, joka oli periaatteessa mukava mutta hiersi ja pron aerovakowhateverasatula jää mashiin.

Olin jo repinyt ruskeat lukkogripit talvipyörästä komppailemaan jakkaraa, mutta nitton riseripa onkin liian paksu.

Polkimet täytyy vaihtaa myös. Ostin noi eggbeaterit joskus keväällä ja jo nyt klossit on kuluneet niin, että uudet pitäis hommata jos hengissä meinaa pysyä. Tilalle tulee perusshimpat.

Hyvällä tavalla härski vehje. Tuosta syvät kehät + paksuhkot kummit -yhdistelmästä tulee melkein fat bike -vaikutelmaa.

tykkään tuon pyörän työkalu-zen -buildista. Veisin, kuin litran mittaa. Tätä katsellessa alkaa puskea visiota, että jos omaan crimson-UH-cromoon sais leveämpää nakkia alle. Hyviä kilometrejä tuolle!

Uudet kiekot, miche + open pro, sekä uudet klassikkopolkimet ja tarakka.

Tarakka on raskas, sillä käytän sitä lähinnä ruoan kärräämiseen. Kesti se 9 litraa vissyä kantsun prismasta kotio, mutta toiste en sitä tee.

Hommasin myös nitton stemmin kun halvalla sai ja tarvitsinm, ja vaihdoin ouryt pois ja laitoin tilalle odi longneckit.

komia

migä dartsi tua o?