AMA: I love to roll...

Kiitti normis <3 On tossa kyllä jo nyt hirveesti naarmuja mutta pienet kuvat hämää :smiley:
Rolli asuu aina yöt/talvet sisätiloissa joten ruoste voi jäädä uupumaan, mutta muutoin luulen että kaipaamasi chipit/dingit lisääntyvät itsestään ajan mittaan. Voin postaa viiden vuoden päästä vertailukuvat :wink:

Voi hitsi, en kyllä tajunnu tosta hienosta poljinteho-kaaviosta yhtään mitään…enkä muuten kyllä ymmärrä ihmisen fysiikastakaan :frowning: Kaikki sporttihenkisille täysin päivänselvä “syke-palautumisaika-intervalli-bmi”-kieli on mulle pelkkää hepreaa.
Tulen perheestä jossa urheilu tarkoitti postin hakemista ja kilpailuviettikin jäi asentamatta, joten paljoa ei voi odottaa, mutta huomaan että nyt kun tuota pyöräilyä on alkanut harrastaa ihan lenkkimielessäkin niin olisi hyödyllistä tietää edes jotain perusasioita siitä miten ajamisesta saa tehokkaampaa ja turvallisempaa. Esim. pyöritystekniikassani olisi varmasti paljon parannettavaa…

^^Onkohan tolla kaaviolla mitään relevanssia ei-nojakkihommiin? Polkemisasento on kumminkin melko eri.

Hehheh 165cm kammet :slight_smile:

-Taina

noemi - 22:26, 26.7.2013 »

päivänselvä “syke-palautumisaika-intervalli-bmi”-kieli …

Syke: Eri sykkeillä keho tekee ja käyttää eri asioita = Nopeat spurtit käyttävät helppoa energiaa eli hiilihydraatteja, pitempi kestoinen tasaisella matalalla sykkeellä tehty ajo taas käyttää proteiineja sekä rasvaa energian muodostukseen. Lihasten kasvuun tarvitaan matalmpaa sykettää ja veren kierron ja hapenoton harjoittamiseen nopeita korkealla sykkeellää tehtyjä harjoituksia. Vaikuttaa aineenvaihduntaan merkittävästi.

Palautumisaika: Kuinka kauan keholla kestää palautua fyysisestä suorituksesta, tänä aikana lihakset “korjaavat” itseään ja lihaskasvu tapahtuu, kuten myös muukin elimistö kehittää itseään. Ravinnon nauttiminen erittäin tärkeää palautumisen aikana!

Intervalli: Vuorottelua matalan ja korkean sykkeen tai tehokkaan ja palauttavan harjoittelun välillä. Tehokas tapa nostaa kuntoaan, hyvä lisä muulle harjoittelulle. Ruumis/keho ikäänkuin säikäytetään valmius tilaan.

BMI: Body Mass Index, pituuden ja painon suhde, irrelevantti asia.

^tattista.
ctrl-c /win-r / “notepad” / ctrl-v / ctrl-s / “syke-palautumisaika-intervalli-bmi.txt”

Normaalin lainaamaa kaavion tulkintaa ja kritisoimista voisi jatkaa sopivammassa ketjussa. Lyhyesti kuitenkin: TÄYSIÄ ajettaessa lyhyempi kampi vaikuttaa paremmalta valinnalta. Paikaltaan lähtiessä tilanne voi olla on päinvastainen parin silmänräpäyksen ajan.

IhanaTaina - 23:29, 26.7.2013 » Hehheh 165cm kammet :) -Taina
oho joo mm :D
noemi - 15:28, 2.7.2013 » Ite halusin ehdottomasti harmaan koska oon tylsä minimalisti
Harmaat pyörät on parhaita! Mennyt ohi aiemmin, tämä on hieno. Mustaa ja kirkasta osaa, just sopivasti sävyjä ^_^

http://www.everyonedoesit.com/blog/wp-content/uploads/2009/07/products_rolling_accessories_machines_instructions.jpg

Kyl ne käsinee pitäis opetella tekemään…

Näyttää varsin kivalta, normaalinkokoisten ihmisten pyörältä! En tykkää suorista tangoista, mutta mun maku onkin hyvin kyseenalainen näissä asioissa.

Onko muuten fiksipuolta vielä kokeiltu?

antik - 11:53, 27.7.2013 »
noemi - 15:28, 2.7.2013 » Ite halusin ehdottomasti harmaan koska oon tylsä minimalisti
Harmaat pyörät on parhaita! Mennyt ohi aiemmin, tämä on hieno. Mustaa ja kirkasta osaa, just sopivasti sävyjä ^_^
Kiitos, arvostan arvostustanne!
nina - 17:28, 27.7.2013 » Näyttää varsin kivalta, normaalinkokoisten ihmisten pyörältä! En tykkää suorista tangoista, mutta mun maku onkin hyvin kyseenalainen näissä asioissa.
Joo makuasioitahan nämä tankohommatkin :) Droppia ja riseria on kokeiltu mutta suoralla tangolla löyty paras ajoasento. Pitemmillä matkoilla(20km+) olisi tietysti mukavaa jos voisi välillä vaihtaa käsien asentoa...mutta perus kaupunkiajossa suora ohjaamo on IMO aivan ylivoimainen.
Mull Dundane - 18:41, 27.7.2013 » Onko muuten fiksipuolta vielä kokeiltu?
Joo mut polvet ei tykänny :(

P.S. Kuvat vaihdettu vielä kertaalleen isompiin…

Kivanhan näköinen tämä on :slight_smile: itse voisin ystävätytölle tätä suositella mutta se on niin tykästynyt Analogiin että turha homma olisi :smiley:

jerppa - 1:59, 29.7.2013 » Kivanhan näköinen tämä on :) itse voisin ystävätytölle tätä suositella mutta se on niin tykästynyt Analogiin että turha homma olisi :D
No joo ei kyllä kannata vaihtaa :D Analogissa saa takakiekon slämmättyä ja on siinä muutenkin uskottavamman näköinen geo (ajotuntumaa en pysty kommentoimaan kun en ole kokeillut).

Jos NYT olisin ostamassa ekaa pyörää ittelleni, rungoksi ei varmasti valikoituisi mitään Spessulta. Mutta kuten sanottu, etsintä ja päätökset suoritettiin aikoinaan tylysti vähemmällä ymmärrryksellä ja himmeämmällä lampulla. Mutta en ole katkera, olisi siinä voinut pahemminkin käydä :smiley: